RECENZE: Lost Planet 3

Autor: peter076 Publikováno: 19.9.2013, 13:57

Publikováno: 19.9.2013, 13:57

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

peter076

Je autorem 6 článků

Cizí planeta a události, na které navazují předchozí dva díly. Ne vždycky musí být prequely na obtíž (podívejte se, jak si s nimi poradily třeba Hvězdné války), ale ne vždy se podaří udržet hráče v dějové linii, která se dílem předcházejícím všechny doposud známé události, dosti zamotává. Lost Planet 3 si myslí, že to zvládne. Nemá ani moc na výběr.

Ani jeden ze dvou již vyšlých dílů rozhodně nezaznamenal takový úspěch, aby si vydavatel Capcom mohl mnout ruce nad dobře investovanými penězi. Stejně ale kývl ještě na třetí díl, který buď sérii uzavře a vše špatné, co se v ní za tu dobu usadilo, tu prostě zůstane, anebo dá vzniknout úplně nové trilogii – poučené z chyb svých předchůdců. Karty se tedy mohly přiklonit na obě dvě strany a ještě chvíli před vydáním nebylo úplně jasné, jak to vlastně bude. Ovšem našlo by se několik maličkostí, které by hádání usnadnily. Třeba datum vydání. V srpnu přece příliš devítkových her nevychází.

Lost Planet 3 příběhově předchází prvnímu a druhému dílu. Zapomeňte tedy na ďábelskou společnost NEVEC, která si podmanila planetu EDN, zapomeňte na roboty střílející s kadencí dvou vrtulníků s kulomety. Právě teď jsme 50 let před událostmi všeho, co jsme dosud v Lost Planet zažili. Místo toho sledujeme osud Jima Peytona, kterého společnost rekrutovala do prací na jedné ledem pokryté planetě. Ta společnost není vůbec zlá, naopak vystupuje s velice humánními zájmy. Snaží se planetu udělat obyvatelnou pro rozpínající se lidské pokolení.

2

A tak vousáč Jim přijíždí na místo činu. Nejprve nás čeká krátká procházka v ledové bouři, to by bylo hned o začátku jasné, u jaké hry se třetí díl inspiroval nejvíc. Tady jsou nápovědy: Zmrzlá planeta, nestvůry na ní žijící, osamělost, strach, pohled z třetí osoby. Teď už myslím, že každý správný hráč odhadne, že jde o Dead Space 3 v trochu obstarožním kabátku. Jasně, ne vždycky, ale minimálně ve snaze navodit hororovou atmosféru za pomoci ledové pustiny, se tvůrci jednoznačně inspirovali u Volitionu.

A v takových případech hra funguje kupodivu nejlépe. Když se vás totiž snaží dostat do RIGu, což je automatizovaný robot transformerovského vzhledu, značně to skřípe. Alespoň že ze hry tvůrci neudělali robotí střílečku, a když už do robota musíte vstoupit, zjistíte, že neumí střílet. V tom se liší od těch z minulých her – přece jenom jsme událostmi před celou sérií. A tak vás zrovna tohle příliš štvát nebude. Na druhou stranu se najde dost věcí, které vás rozohní téměř stoprocentně. V podstatě si můžete vybrat, co všechno to bude.

Třeba neuvěřitelně iritující nahrávací obrazky. Loadingy vás provázejí celou hrou, jsou neskutečně a zbytečně dlouhé a přichází i tehdy, když by normálně mohla dál pokračovat mapa. Ovšem tvůrci se jí rozhodnou protnout a šoupnou před hráče nahrávání. Díky tomu hra ztrácí na kompaktnosti a zdá se být jen sledy několika událostí, na které hráč ještě musí čekat, aby je vůbec mohl prožít. To rozhodně není správně. Dál vás překvapí stará a nepříliš vzhledná grafika, která se nejnovějším (ale i starším, avšak lépe zaplaceným) počinům prostě nemůže rovnat. Hudba, která by měla především v odlehlých a stísněných prostorách dominovat, vizuál nijak zvlášť nepodporuje. Nedivte se tedy potom, že se hra láme podobně jako kra, kterých tu je mimochodem spoustu.

3

Silnější stránku ale přeci jen má. Je to střelba. Podobně jako třeba v sérii Halo se na vás sesype velké množství nepřátel a vy si s nimi budete muset poradit. Využíváte přitom úskoků podobně jako Isaac a velkého množství střeliva podobně jako Master Chief. Občas se setkáte s nepřáteli, na které budete muset jít chytře a ne jen do nich bezhlavě ládovat olovo. Za každou misi jste pak ohodnoceni dle svého počínání, takže si kdykoliv na základně můžete svou výbavu, i těsně před misí, upravit. Zorientovat se podle ne zrovna ideální mapy, kde všechno splývá, však bude chtít chvíli cviku.

Základna se vůbec stane vaším druhým domovem. A tak se tu časem naučíte pobíhat. Jinak se připravte na to, že ze začátku se v ní minimálně třikrát ztratíte. A pak ještě třikrát v každém patře. Úkoly si pak můžete prohlédnout zapnutím holografické prezentace, která se spouští z Jimova zápěstí. Hlavní hrdina se tak může kdykoli podívat, co po něm kdy chce. Většinou bude pronášet patetické proslovy, kterými ze sebe vytvoří jen další dílek skládačky, která tuhle hru tvoří. Není to v žádném případě žádný extra charismatický bijec, kterého bychom si zamilovali. Jasně, herní historii už ovládlo spoustu slabochů. Jenže potíž je, že o nich jsme aspoň věděli, že jsou slaboši. Jim Peyton je obyčejná šablonovitá postava. Hodil by se na ní Nicholas Cage. Jeho současná fáze kariéry by se ke ztvárnění hlavní postavy Lost Planet 3 ideálně hodila.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Škoda. Můžeme jen spekulovat, proč se tvůrcům ani tentokrát nepovedlo pozvednout kvalitu série někam výš. Lost Planet 3 mohla být obstojná konkurence k třetímu Dead Space. Jenže není. Je to jen lehce nadprůměrná hra, na kterou brzo všichni zapomeneme.
SoubojeNezajímavý hrdina
Vylepšení zbraní Příběh
Provedení
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»