RECENZE: Monster Energy Supercross 6

Autor: HusekD Publikováno: 9.3.2023, 18:01

Publikováno: 9.3.2023, 18:01

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 266 článků

Přijde mi to jako včera, kdy jsem dostal na recenzování pátý díl ze závodní série Monster Energy Supercross. Čas se ovšem nezastavitelně žene kupředu a vývojáři z italského studia Milestone nám přinášejí již šesté pokračování. Předchozí tituly se od sebe odlišovaly pouze v drobných detailech a držely se velmi podobné šablony. K nejnovějšímu dílu jsme nedostali příliš předběžných informací a tak jsme byli opravdu zvědaví, jestli se konečně dočkáme zásadnějších změn. V současné době se jedná o nejlepší motokrosové závody, ale to neznamená, že série nemá značné rezervy. K mému překvapení nedošlo k odříznutí předchozí generace Xboxu a začínal jsem tušit, že si na revoluci v motokrosových hrách budeme muset ještě počkat. Více si ale řekneme v samotné recenzi.

Než se budete moct pustit do plnohodnotného závodění, tak vás čeká tvorba vašeho jezdce. Tady byl první prostor ke zlepšení od předchozích dílů, ale moc možností, jak se alespoň částečně přiblížit své osobě, zde opět nemáme. Předpřipravené možnosti vypadají zvláštně a špatný první dojem ve mně vyvolalo i děsivé deformování hlavy. To bylo pravděpodobně způsobeno špatně definovanou mapou, kdy si hra myslela, že je hlava součástí oblečení. A to bohužel není vše. V případě, že by můj jezdec neuspěl v kariéře profesionálního závodníka, tak by se mohl stát živým zrcadlem. Jeho čelo bylo totiž lesklejší víc, něž nová motorka, která právě sjela z výrobní linky. Tyto drobnosti se zajisté opraví v první aktualizaci, ale opravdu mě to zaskočilo.
Pokud patříte mezi pravidelné hráče této závodní série, tak vás hlavní menu moc nepřekvapí. Veškeré záložky jsou roztříděné do kategorií Home, Single Player, Multiplayer, Customizace a Extras. Jedná se o přehlednou variantu a jsem rád, že zde vývojáři neexperimentovali.

Místo, kam budou směřovat vaše první kroky bude zajisté kariéra. Začnete jako naprostý nováček v kategorii Future, ve které ale naštěstí strávíte pouhé 3 závodní dny. Jedná se o drobný tutoriál, aby si noví hráči zvykli na komplexnější ovládání. Pravidelní hráči zde nenarazí na žádnou výzvu, ale alespoň se můžete rozjezdit a získat bez námahy menší obnos peněz a pár zkušenostních bodů. Po dokončení základní kategorie přejdete do vyšší kubatury 250ccm. To sebou přináší i několik důležitých rozhodnutí. Vyberete si váš první tým, nebo sponzora, za kterého budete závodit a také si zvolíte mezi východní a západní ligou. Odemknou se vám další funkce, jako trénink, výzvy, nebo zdraví jezdce. Vaše zranění došla ke znatelnému rozšíření a musíte si dávat větší pozor na případné pády. Uzdravování se opět děje plněním různých úkolů. Tento systém mi přišel poněkud hloupý už v předchozím díle, ale jedná se alespoň o drobné zpestření mezi jednotlivými závody. Já osobně bych byl radši za neschopnost trénovat, z důvodu návštěvy lékaře a získání omezeného času v kvalifikaci kvůli bolesti. To je ale jen můj názor, jak tento systém udělat reálnější. Jakmile dokončíte všechny závody v kategorii Rookie, tak dostanete příležitost přejít do kubatury 450ccm. Zde se vám zpřístupní rivalové a odemknete si kompletní strom dovedností. Pár inovací se zde najde, ale nejedná se o nic zásadního, co by šestý díl odlišovalo od předchozích ročníků.

Znatelný rozdíl jsem ovšem zaznamenal v případě celkové obtížnosti. V předchozích ročnících bylo obtížné jezdit na vyšší možnosti a vyžadovalo to pár hodin tréninku a investování spousty zkušenostních bodů. V šestém díle jsem si ale po pár závodech vypnul veškeré pomocníky a zvolil nejtěžší obtížnost Profesional. Byla to jediná možnost, jak si alespoň trochu zazávodit a dávat si pozor na případné chyby. I tak jsem ale měl na pár tratích podezřele velký náskok. Vývojáři z Milestonu šli z extrému do extrému a obtížnost si určitě zaslouží poupravit. Nováčci v této sérii budou zajisté spokojení, ale nedivil bych se, kdyby kvůli tomu veteráni přeskočili singlplayer a věnovali se pouze online závodům. Větší změnou prošlo i celkové tempo hry. Přišlo mi, že už závody nejsou tam agresivní a pocit z jízdy je plynulejší. Také jsem se nesetkal s hloupou inteligencí soupeřů, kteří do mě dříve bezmyšlenkovitě naráželi, skákali na hlavu atp. Občas se stala úsměvná nehoda, ale rozhodně umí soupeři lépe manévrovat a vyhodnocovat danou situaci.

Pokud patříte mezi závodníky, kteří si rádi upravují své motorky, tak budete mít z letošního ročníku velkou radost. Prakticky není místo, které byste si nemohli alespoň barevně upravit. Máte zde k dispozici stovky součástek a to jak oficiálních, tak i vymyšlených od vývojářů z Milestonu. Stačí našetřit dostatečný obnos peněz a přetvořit si mašinu přesně podle svých představ. Stejné možnosti máte i u veškerého oblečení a není problém se dokonale sladit se svým strojem. Z grafické stránky hra zase o něco prokoukla, ale mohlo by to být ještě lepší. Hned v úvodu jsem zaznamenal vylepšené animace jezdce. Vaše pohyby během jízdy jsou přirozenější a je vidět, že se občas jezdec musí s motorkou poprat. Zlepšení se dočkaly i zvuky motorek, které jsou reálnější. Zbytek hry je ale bohužel bez větších zásahů. Pořád zde nemáme propracované vyjíždění kolejí, okolí tratě se zaseklo v lepším případě na generaci Xboxu One a největším zklamáním pro mě bylo, že si nemůžete motorku ušpinit. Čtvrtý závod byl v otevřené hale během silného deště a moje motorka byla po celou dobu bez jediné nečistoty. Vývojáři z Milestonu měli několik let na to, aby mě přesvědčili, že vedou tuto motokrosovou sérii správným směrem. Šesté pokračování je zase o něco uhlazenější, ale je to málo. Nováček se určitě dobře pobaví a užije si každý dokončený závod, ale pro pravidelného hráče tu důvod ke koupi bohužel nevidím. Současná generace konzolí si zaslouží mnohem víc inovací.
Pokud se i tak rozhodnete ke koupi, tak si hru můžete zahrát s kamarádem na jednom gauči, nebo skrze online multiplayer, který má kompletní crossplatform podporu.

Monster Energy Supercross 6 vychází 9.3.2023 pro Xbox Series X/S a Xbox One za cenu 1849kč.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Šesté pokračování Monster Energy Supercross je zase o něco lepší, než jeho předchůdce, ale bohužel jsme se nedočkali větších změn. Série pokračuje už několik dílů ve stejných kolejích, což jí začíná škodit. Proč máme hrát na současné generaci nové tituly, které se v sériích neodlišují od svých předchůdců?
hratelnostmálo inovací
grafikadrobné chyby
animacecena
přístupnost
zvuky
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»