Recenze: Mortal Kombat X pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 16.4.2015, 18:16

Publikováno: 16.4.2015, 18:16

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Jestli se někdy bude v dějepise na školách učit o počátcích herního průmyslu, určitě o hodinách zazní jméno Mortal Kombat, hra, která podpořila rozvoj herních automatů při úpadku v devadesátých letech, hra, která v hernách zapříčiňovala konflikty a naučila mladé, co je znamená brutalita ve hrách, hra, coby masivní spojnice mezi dvěma kamarády a značka, která přežila dvě desetiletí a dnes se může pyšnit už desátým dílem hlavní série. Tam kde pro východ je modlou všech bojovek Street Fighter, tam na západě ještě dnes mastí první díl Mortal Kombat.

 I přes tři a dvaceti leté stáří značky nás pořád baví a neustále má co nabídnout a zaujmout nejen veterány žánru, ale dnes už i mladší, značkou nepolíbené hráče naučit, co to v herním průmyslu znamená být naštvaný na protihráče. Desátý Mortal Kombat totiž snad poprvé má naběhnuto k tomu, aby přilákal naprosté nováčky, a nejenže si zde každý může perfektně navolit obtížnost a vytrénovat své palce na tréninkovém módu, ale i projít si příběhový mód, jenž má oproti devátému dílu šmrnc střižený snad Hollywoodskými kanci. Je však laciný a bude brát snad jen hráče, co příběh okolo původní trilogie neznají nebo snad chtějí poznat znovu a lépe. Nicméně jde o perfektní rozcvičku a to nejlepší seznámení se všemi postavami ve hře. Navíc teprve až po dohrání Story módu se vám odemkne poslední postava (pokud nebereme v potaz DLC) – Shinnok.

Obtížnost se nám vrátila ke starým dobrým kořenům a nutno říci, že NetherRealm Studios o značku starají s nevídanou pečlivostí a s ohledem na minulost, a proto bez hrdosti veřejně přiznáme, že jsme absolutně nebyli schopni hrát například takový Story mód ani na obtížnost normal. Teprve na Very easy, jsme se výrazně v příběhu posunuli, ale pro pocit trapnosti jsme si ho zvedli alespoň na to Easy, abyste nás něměli za másla. Přesto nám občas někteří protivníci dali občas zabrat, a tak jsme je díky omezené možnosti přeskočení přeskočili. Tokeny na přeskakování nepřátel, ať už ve Story módu, v klasické postupové věži, která se vrátila ve velkém stylu, jelikož jsou teď čtyři druhy od klasické až po tu nekonečně dlouhou, se získávají ve kryptě, která byla představena už v devátém dílu, kde mimoto získáváte všelijaké nové skiny pro postavy, tokeny na rychlou fatalitu (stačí dvě tlačítka namísto kombinace více) a další, a to všechno nakupujete za peníze získané napříč všemi herními módy.

YEOhfHx

Naprostou novinkou je při výběru postavy (Story mód vám postavy mění sám dle příběhové linie) si možno také zvolit mezi třemi typy variant vybrané postavy. Každá má jiné způsoby boje a většina se od sebe alespoň minimálně liší. Není to ale tak, že si při získání zkušeností levelujete právě zvolený typ postavy. Postavy se vlastně vůbec nelevelují, leveluje se jenom váš účet, kde úrovně rostou také u další novinky, a to vaší frakce, jež si při vložení hry do mechaniky a následném spuštění vyberete. Je jih celkem pět a nijak drasticky se od sebe neliší, dalo by se říct, že v současně chvíli ani nejsme schopni odhadnout jak, protože válka frakcí vypukne až za 4 dni od doby psaní recenze. Tíží-li vás však váš level v dané frakci, mimochodem po změně frakce se váš level vynuluje, tak stačí plnit každodenní daily challenge, čímž body k vašemu prospěchu nabíhají nahoru a nahoru.

Asi nemá význam sáhodlouze rozebírat singleplayer a hru pro dva hráče, snad jen stojí za zmínku pár herních módů, jako třeba souboj, kde hra sama určí obtížnost a jeho nastavení (mimochodem docela rozsáhlé), nebo mód kde se spoluhráčem dobýváte veleznámou věž. Ne, tentokrát je to především o multiplayeru a několika jeho herních módech. Výčtem: klasický versus, Team battle 3v3 a 5v5, obdobné dobývání věže jako ve hře pro dva hráče, King of The hill, kde do vás protivnícu budou bušit, dokud nekápnete božskou, Team battle a jako třešničkou na závěr jsou tu Rooms, neboli Místnosti, kde si připadáte úplně stejně jako poprvé na tanečních – spousta lidí, co čekají, až je někdo vyzve k tanci (správně by to ale měli být pánové, pánové), navíc se společným chatem, což kvitujeme, jelikož jsme dlouho nikde chat pro psaní neviděli.

image

Před úplným závěrem, bychom chtěli ještě vypíchnout dvě věci. Tou první je grafické zpracování, jež se přeci jen od rebootu z roku 2011 razantně zlepšilo, ale naschvál neříkáme zrealističtělo, jelikož to v případě zbrusu nových, dvojnásobně brutálnějších fatalit či x-ray pohledů (když vidíte jak protivníkovi drtíte kosti) úplně neplatí, nebo teda nevíme jestli je úplně reálné vystřelit chlápkovi hrudník, hodit do něj písečnou bombu, po jejímž následném znovu průstřelu vytéká písek všemi otvory nepřítelova těla, ale to už je zase jiná kapitola. Druhou a zároveň novinkou je interakce s prostředím. Na jinak velmi pestrých a neokoukaných mapách se totiž vždy objevují alespoň dvě pomůcky, coby útočná zbraň nebo odrazový můstek pro přeskočení půlky mapy. Ovšem výjimečně se objeví i balvan, kam když namíříte protivníkovu hlavu chyceného za trenky, tak mu s klidem uberete přes 20% energie. Právě podobné předměty, nám přišly nejvíce znevýhodňující pro hráče stojícího mimo balvan, jelikož ho takovýmto způsobem hladce udoláte, než přijde na způsob, jak se vám dostat do zad, což ve většině postav asi není problém. My vám do budoucna přejeme, aby to nenapadlo vašeho protihráče. Je to fakt zákeřné.

Jsme fakticky rádi, že se vývojáři poučili z drobných chyb posledního dílu a konečně nám přinesli pořádný a moderní Mortal Kombat s jeho starou dobrou obtížností. My především vyšli ze cviku, a tak nás těší user-friendly tréninková část, kam si chodíme každodenně potrénovat, abychom rozdrtili konečně ty borce sedících 24/7 v Rooms a čekajících na pořádnou výzvu. Tou sice při jejich 128 výhrách a 21 prohrách asi nebudeme, ale aspoň máme při každodenních výzvách pro frakci neustálou tendenci se na bojiště vracet, což se zatím jeví jako fajn vychytávka a v nadcházejících frakčních bitkách teprve ještě poznáme její opravdový potenciál. Sic jsme neměli možnost řádně otestovat hru pro dva hráče, umělá inteligence se nám jevila jako daleko silnější protivník, než staří přátelé a rodinní příslušníci. NetherRealm Studios, ať už to bude Street Fighter, Tekken nebo Dead or Alive, hodně bychom se divili, kdyby přeskočili nastavenou laťku, ba dokonce srazili samotný Mortal Kombat X na kolena. Ať tak či onak, k překonání kvalit desátého dílu to bude chtít hodně píle a nápadů. A ty, jak nám poslední dobou přijde, už asi došly.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Starý Mortal Kombat s novými a brutálnějšími fatalitami, v moderním kabátku a s zbrusu novým obsahem. Hezčí, lepší a vůbec vypiplanější než jeho předchůdce z roku 2011. Ať už jste v bojovkách zajetí, či nikoliv, Mortal Kombat X vás přijme s otevřenou náručí, navíc vám poví něco o původním příběhu a veteránům zase ukáže, že značka Mortal Kombat ještě nepatří do starého železa a je na čase přejít z vyklepaných automatů ve staré herně na něco nového, ale přesto stejně dobrého jako ten starý MK, jak ho známe a v případě multiplayeru, jak ho ještě neznáme. Teda vy, my už ano...
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»