RECENZE: Mothergunship

Autor: p.a.c.o Publikováno: 22.7.2018, 10:01

Publikováno: 22.7.2018, 10:01

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3263 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to hop nebo trop s tím, jak to nakonec dopadne.

Naštěstí stále vycházejí hry, kdy si člověk svůj zážitek kazí jenom sám sobě a všechno je to o jeho skillu. Sem patří i vtipně pojatá střílečka z vesmíru Mothergunship, jejíž název napovídá, o co tady půjde. Z vesmíru na nás útočí lodě, kdy všemu vévodí jejich mateřská loď řízená umělou inteligencí a naším úkolem je dostat se až na ní a zničit ji. Matička zem je v ohrožení, a tak se do soubojů pouštějí vesmírní vojáci, tedy my. Hodíme na sebe robotický skafandr a hurá rozsévat zkázu.

Příběh sice není nijak zvlášť pokrokový, ale je vtipný a místy na můj vkus až moc ukecaný, kdy nám každá z postav chce říct svou cool hlášku, díky čemuž následně lehce opadá tempo samotné hry. Střílení je to, oč tu hlavně běží, takže se ze své lodi vydáváte do útoku na lodě nepřátel. Příjemná je možnost volby, zda se vydat po hlavní „dějové lince“ nebo zkusit splnit nějaký vedlejší úkol a získat za něj nejrůznější bonusy.

Oproti jiným střílečkám se zde prochází skrze jednotlivé arény, kdy před dveřmi do každé z nich nás čeká kratší loading a zmíněné hlášky kolegů. Pak už je to jenom na našich dovednostech, protože místnosti jsou doslova prošpikované nepřátelskou technickou čekající na zničení. Občas jsem tak vlítnul do místnosti a po chvilce ani nevěděl, kde vlastně jsem, na tož kam mám jít. Některé arény jsou menší, jiné zase větší a v celé řadě z nich je ještě ke všemu spousta „trampolín“, díky nimž se můžete dostat na jinak nedostupná místa. Velice pak oceňuji fakt, že žádný průchod hrou není stejný, což se velice hodí. V případě smrti se totiž vracíte na svou loď a musíte začít znovu. Každý průchod hrou však poskládá arény trochu jinak a také je v některých na výběr z více cest, kam pokračovat dál (různé bonusové úrovně, úrovně s cíli nebo prostě jenom další aréna, kam můžete třeba utéct před nepřátelskou přesilou). Možností, jak hru procházet je spousta, a to na ní asi i nejvíce oceňuji.

Různorodost nepřátel není úplně největší, ale i tak se hodně zapotíme. Stejně s tím, jak se vylepšuje náš oblek (dá se měnit počet zdraví, rychlost a maximální množství energie pro zbraně atd.) a dostáváme se k lepším zbraním, se také zvyšuje úroveň nepřátel. Mezi sebou pak soupeří v tom, kdo na nás dokáže vystřelit větší raketu. Dokonce nechybí ani pár bossů. No, nedělají nám to snadné, ale od toho tady přeci jsou ne? Jednotvárnost ale rozhodně není synonymem pro zbraňový arzenál, který je dalším velkým plusem celé hry. Ve hře nenajdete hotové zbraně, ale v průběhu mise si zbraně vytváříte a následně upravujete. Představivosti se meze nekladou, takže jediným omezením jsou kredity a dostupné komponenty v daném obchodě.

Jelikož váš robot má dvě ruce, v základu bez nějakých další úprav můžete mít dvě zbraně (jde jít i na pěstní souboj, s nímž se však moc daleko nedostanete). Lepší je se podívat po nástavcích, které mají sloty pro další upnutí věcí. Maximum je nástavec na tři, na který můžete dát další nástavec a na ten věšet jednotlivé zbraně nebo prvky podporující demolici (větší síla zbraní nebo například menší zpětný ráz). Výsledkem jsou kombinace nejrozličnějších zbraní na každé ruce. Je libo laser s raketometem v jedné ruce a brokovnici s rotačním kulomet v ruce druhé? Není problém a stejně tak není problém udělat jednu opravdu velkou bouchačku, která by jednou ranou dokázala odpařit planetu. Po chvilce hraní se odblokuje na naší mateřské lodi střelnice, kde se dají nejrůznější kombinace zkoušet bez strachu ze smrti a také se na ní dá pořádně vyblbnout.

Grafická stránka je díky Unreal Enginu pěkná a u spousty zbraní počítá s dráhou letu jejích projektilů, s níž je třeba následně počítat. Rockový hudební doprovod je přesně to, co k ničení chcete slyšet a žádné zásadní technické nedostatky se nekonají. Občas bych si v rámci tempa hry dopřál rychlejší nahrávání mezi arénami, ale aspoň hráč stačí vydechnout a připravit se na nový nápor nepřátel.

Bohužel ani v této hře není veškerý obsah dostupný hned od začátku, protože slibované kooperativní hraní dorazí až v průběhu srpna. Přitom všechny obchody, výrobní ponky a úprava robotů již s druhým hráčem počítají a všechno je tu pro něj připravené. Je to škoda, protože s funkční kooperací bych ještě bodík k celkovému hodnocení klidně přihodil. Jako další neduh bych zmínil nevyrovnanost obtížnosti, která pramení z náhodného tvoření arén. Jednou je moc snadná, jindy ukrutně těžká.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Mothergunship je z ranku her, jejichž tempo je šílené, náš skill není nikdy dostatečně dobrý a k tomu přináší náhodně poskládané arény pro opakované hraní a neskutečnou a zábavnou variabilitu při tvoření zbraní. Takhle nějak se dělá adrenalinová a funkční střílečka. Až dorazí i kooperace, zběsilost a akčnost se zdvojnásobí, díky čemuž to bude opravdu neuvěřitelná jízda. Na odreagování a procvičení reflexů mohu jenom doporučit.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»