RECENZE: MotoGP 15 pro Xbox One

Autor: p.a.c.o Publikováno: 7.7.2015, 9:38

Publikováno: 7.7.2015, 9:38

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Venku je víc než krásně, sezóna MotoGP je také v plném proudu, ale pokud nemáte motorku nebo nejste jezdec seriálu MotoGP, těžko si něco z toho užijete. Virtuální závodiště na Xbox One jsou sice plná, ale uspokojeni zůstávali pouze milovníci čtyř kol. To už naštěstí neplatí, protože Milestone po neoficiálních závodech RIDE dorazili i s aktuální sezónou a to prostřednictvím MotoGP 15.

Jak jsem již zmínil, série MotoGP se dočkala premiéry na Xbox One až letos, takže milovníci motorek určitě jásají. Navíc byla přislíbena celá řada novinek a vylepšení, které mají zajistit co nejlepší zážitek. Jako vždy je na programu otázka, zda hra dokázala tato očekávání naplnit. Recenze se pokusí na tuto otázkou odpovědět a hned na úvod mohu s radostí oznámit, že očekávaný patch, který měl za úkol odstranit technické problémy (hlavně zamrzání a pády hry), dorazil, takže po této stránce je všechno v pořádku.motogp15_7

V pořádku je i menu, které je stejné, jako tomu bylo loni a předloni a celková prezentace je na tom úplně stejně. Na jednu stranu zde ostřílení matadoři budou jako doma, na stranu druhou bychom si ale možná zasloužili alespoň nějakou tu grafickou inovaci, když už hra konečně dorazila i na konzoli nové generace. Co rozhodně potěší, je kompletní licence na všechny jezdce a týmy účastnící se letošního seriálu a jako bonus tu máme sezónu loňskou. Nevím, jak moc vítaný bonus to je, ale určitě se najdou tací, kterým udělá radost.

Propagovanou novinkou je vylepšený šampionát. Na první pohled vypadá všechno stejně, ale jak se budete kariérou prokousávat dál a dál, objeví se novinky. Tou první je možnost vytvořit si vlastní tým a závodit sami za sebe. Dá se závodit i za nějaký tovární tým, ale možnost mít něco svého, navrhnout si barvy a vybrat stroj, je určitě fajn. Druhá novinka souvisí s tou první, protože bez dostatku financí od sponzorů jenom těžko povedete úspěšnou stáj. Vylepšení v oblasti kariéry tu tedy jsou, potěší, ale že by to bylo něco extra super skvělého, bez čeho se nedá žít, to určitě ne.

motogp15_1

Ještě než se podíváme na samotnou hratelnost, dovolím si upozornit na tři nové módy, které byly pro letošek přidány. Prvním z nich je závod na čas, ale ne klasický time trial (který ale také najdete). Musíte porazit jezdce na jeho motorce a dané trati, kde dosáhl nejlepšího času. V dalším módu pak musíte splnit nějakou událost, která se stala v loňské sezóně ve stylu NHL nebo FIFA úkolů. No a nakonec tu máme specialitku ve formě závodů dvoudobých motorek, což je velice příjemné zpestření.

Teď už ale hurá na trať. Série MotoGP vždy vynikala svou přístupností všem skupinám jezdců různých druhů zkušeností a ne jinak je tomu i v aktuálním ročníku. Stačí si trochu pohrát s nastavením a určitě dostanete herní zážitek, který bude vyhovovat vašim dovednostem. Nastavení na nejtěžší možnou fyziku, opotřebení gum, rozdělení brzdného momentu zvlášť pro přední a zadní kolo je opravdu výzva a jak je dobrým zvykem, i letos platí, že jízdní model je opravdu skvělý a troufnu si tvrdit, že pocit z jízdy na motorce je velice blízko tomu skutečnému. Když cítíte, jak se vám motorka pod zadkem kroutí, ale vy i tak přidáváte plyn a modlíte se, aby to ještě vydrželo, to je prostě fantazie. Navíc když k tomu všemu ještě prší a vaše gumy už nejsou tak úplně ok, pochopíte, jak se jezdci na svém stroji cítí. K úplnému doladění motorky k dokonalosti máte po ruce inženýra, se kterým před každou jízdou nebo po ni proberete, jak se motorka chová a on ji pak nastaví, aby co nejlépe vyhovovala vašemu jízdnímu stylu.

O prezentaci jsme si už své řekli, ale o grafické stránce zatím nic, takže je nejvyšší čas to napravit. Poslední dva roky jsem byl hodně zklamaný, jak hra vypadá. Ano, modely motorek a jezdců byly vždycky pěkné, ale tak nějak tomu něco chybělo. To něco se ukazuje letos a na závod při dešti se všemi těmi odlesky, kalužemi a kdo ví, čím ještě, je opravdu radost pohledem. Výjimkou je závod v Kataru při umělém osvětlení, který by sice měl být nejhezčí, ale bohužel dle mého hodně zaostává za očekáváním. Jako celek ale grafika působí dobře a určitě ostudu nedělá. Zejména modely motorek jsou opravdu nádherné.

Vyznavači multiplayeru mohou své choutky uspokojit i zde a vyzvat své přátelé či známé. Samozřejmostí je možnost vytvořit si online závod či šampionát ať už privátní nebo pro hráče z celého světa. Jestli se ale nechcete ukazovat před celým světem, ale jenom si zajezdit s někým vedle vás, určitě se bude hodit možnost zvolit splitscreen, která začíná být poslední dobou spíše výjimkou.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Projeli jsme cílovou rovinkou a nezbývá než hodnotit. MotoGP 15 přijelo v klasické formě, na kterou nabalilo next-gen vrstvu a tento výsledný mix se nám snaží servírovat. Pokrm je to chutný, rozhodně uspokojí chutě nejednoho labužníka a jako dezert můžete ochutnat některý ze speciálních módů. Máte-li rádi motorky, a hlavně ty se značkou MotoGP, určitě budete spokojeni. Jestli ale chcete uvolněnější ježdění, zkuste RIDE, které nabízí to samé, ale bez licence na oficiální šampionát.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»