RECENZE: MotoGP 19

Autor: p.a.c.o Publikováno: 11.6.2019, 18:12

Publikováno: 11.6.2019, 18:12

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Motocyklová sezóna začíná, a to jak skutečná, tak prestižní seriál MotoGP. Motorky v posledních letech získávají na oblibě i proto, že Formule 1 pro někoho může ztrácet své kouzlo, jelikož v ní dominují stále ti samí a v průběhu závodů se toho na trati moc neděje z důvodu šetření paliva nebo pneumatik. Ve virtuálním světě je situace opačná, protože Codemasters ukázali, jak se má pracovat se značkou Formule 1, kdežto Milestone se svým MotoGP tak trochu tápou. Ne, že by dělali špatnou hru, to ne, ovšem každý rok je tam nějaké to ale, které nám brání v sepsání oslavných ód na tuto značku.

MotoGP 19 se chlubí celou řadou novinek a úprav, díky nimž by závodění mělo být zase o něco lepší. Klasické PR proslovy však letos tak úplně nelžou, protože změny jsou vidět už na první pohled. A když nevíte, co vymyslet, podívejte se ke konkurenci. Tohle si asi v Milestone řekli, protože podobnost některých prvků se sérií od Codemasters rozhodně není čistě náhodná. Nové menu a prezentace vypadají také k světu a konečně jsme se zbavili stále stejných videí před závody, které už tak trochu nudily. Nyní se všechno více zaměřuje na fotky okruhu či jeho částí, což je fajn zpestření.

Hlavní náplní je jako obvykle kampaň, kde můžeme nastartovat naši hvězdnou kariéru od těch nejslabších Red Bul motorek až po královskou MotoGP. Novinky zde prezentují noví ukazatelé toho, jak je s vámi spokojen tým (závislé na tom, jak plníte cíle v umístění a tak dále) a pak vaši technici. Zde vstupuje do hry ona inspirace od formulové série, jelikož naši inženýři pro nás během tréninků budou mít nějaké úkoly, za jejichž splnění dostaneme bodíky, které následně utratíme při vylepšování našeho závodního stroje. Nečekejte však takovou hloubku a rozsáhlost, v MotoGP najdeme lite verzi toho, co nabízí formule. Nicméně i tak se jedná o příjemné zpestření jinak docela rutinních a lehce nudných tréninků.

Bez nich se ale člověk jenom těžko obejde, protože po jízdní stránce je MotoGP skvělou hrou, v níž hrají roli desetinky a detaily při každém průjezdu zatáčkou. Znalost trati je pak tím základním, s čím by každý měl do kvalifikace vyrážet. Stejně kvalitní jako vždy je i jízdní model, dokonce jsem měl pocit, že při tužším nastavení obtížnosti jsem se motorkou pral o něco víc, než tomu bylo loni, což kvituji s velkým povděkem. V tomto směru Milestone moc dobře ví, co dělají a k dokonalosti celé hry zbývá „poladit“ omáčku kolem.

Jednou z ingrediencí je umělá inteligence, která dle prohlášení získala strojové učení. Určitě je znát, že se soupeři na trati chovají jinak a hned na první pohled si každý musí všimnout, že konečně dělají chyby! a navíc už se zuby nehty nedrží ideální stopy. Bohužel minimálně v nižších soutěžích se tak úplně nezbavili sebevražedných sklonů. Dost často mě v zatáčce zezadu prostě nabrali a jenom shodou několika šťastných náhod jsme všichni neskončili v kačírku vedle trati. Nicméně jinak se Al opravdu učí, je podstatně těžším soupeřem a nevypustí ani jeden souboj. Za to náleží tvůrcům určitě pochvala, protože touhle cestou je dobré jít i v budoucnu.

Stejně tak mě potěšila přítomnost historických motorek a událostí s nimi spojenými. Rozděleny jsou do čtyř kategorií podle jednotlivých časových období a nabízí opravdu ikonické okamžiky motocyklové historie. Super je, že staré motorky jsou opravdové bestie, jejichž zkrocení a správné vedení do zatáčky je skutečnou výzvou. Dokonce se mi zdálo, že se dříve na motorkách jezdci tolik nenakláněli, jako je tomu dnes, ale možná se jedná jenom o můj pocit z celého jízdního modelu. Současný trend elektrifikace dorazil i do motorek, díky čemuž si můžeme vyzkoušet svezení v kategorii MotoE.

Chválení máme za sebou, nastal čas na kritiku a jako vždycky se to bude týkat technické stránky hry. Grafika je téma, které u mě v případě MotoGP vždycky vzbudí emoce. Stejně jako minule je zpracování strojů a jezdců velice podařené a pěkně detailní. Trať samotná také není špatná, ale její okolí je bohužel jako cestování časem do minulosti. Neostré textury, budovy jako krabice, kartonoví diváci a k tomu všemu se na některých tratích motorka lehce vznáší nad asfaltem, což hře také žádné plusové body nepřidá. Škoda, že i v tomhle se vývojáři nechtějí inspirovat konkurencí a přidat na technické stránce hry. To je totiž největší úskalí a zároveň nedostatek nejen tohoto, ale dá se říct, že zatím každého ročníku MotoGP, což je určitě škoda.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 19 přineslo novinky do kariéry, vylepšilo umělou inteligenci, nabízí historické závody a drží se skvělého jízdního modelu bližšímu simulátoru. Bohužel ji stále trápí jistá „nudnost“ a nezáživnost během tréninků či kvalifikace a horší grafická stránka celku. Kdo jí zmíněné chyby dokáže odpustit, bude se letos bavit o dost více jak loni, protože oproti loňskému ročníku se MotoGP 19 opravdu posunulo dál.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»