RECENZE Murdered: Soul Suspect pro Xbox 360

Autor: yourself Publikováno: 2.7.2014, 17:02

Publikováno: 2.7.2014, 17:02

Sociální sítě

O autorovi

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Představte si, že se jednoho dne objevíte na ulici nad svou s několika střelnými ranami v hrudi a vůbec netušíte co se vlastně děje. Přesně do takovéto situace se dostal Ronan O’Connor, hlavní hrdina Murdered: Soul Suspect, nové hry studia Airtight Games, jež je známé především díky logické „hopsačce“ Quantum Conundrum.

01_Screenshot_Gamescom

Ronan O’Connor je dítě ulice, které mělo nejednu oplétačku s policií. Kvůli své nastávající se však rozhodl změnit, a přidal se k policejnímu sboru jejího bratra. Několik posledních týdnu pracoval na případu „Bell Killera“. Masového vraha, řádícího v ulicích amerického Salemu, který si své oběti podle všeho vybírá náhodně a jedinou spojitostí mezi nimi je značka zvonu, kterou policisté najdou někde poblíž. Ronan je vrahovi už nějakou dobu na stopě, ovšem když ho konečně dostihne, vypadne ze čtvrtého patra na chladnou ulici a tam ho vrah dorazí.

02_Screenshot_Gamescom-1152x720

Přesně v ten moment se ho konečně ujmeme a brzy zjišťujeme že i svět duchů má svá pravidla. Sice můžete procházet zdmi, ale jen některými a do 99% domů se vůbec nedostanete, jelikož byly vysvěceny. Také nemůžete procházet pozůstatky Salemu ze začátku 17. století jelikož jsou v podstatě také duchové a duchové podle všeho skrze sebe projít nemohou. Do jednotlivých domů se můžete dostat pouze skrze otevřené okno nebo dveře a jak už asi správně tušíte, takto nachystané přístupové body najdete jen pokud to vyžaduje současný úkol. Podobně omezené jsou i ostatní schopnosti, které můžete používat po většinu času, ale užitečné jsou jen v pár skriptovaných situacích. Můžete ovládnout smrtelníky a číst tak jejich myšlenky, ovšem nic zajímavého se nikdy nedozvíte. Když lidi ovládáte, můžete ovlivnit jejich myšlení, a tak je donutit vzpomenout si na nějaký detail, ale jen když to po Vás hra vyžaduje, stejně tak se můžete dívat skrze jejich oči, ale podobně jako u ovlivnění jen v pár situacích. Nechybí možnost ovládat předměty jako poltergeist, ale lidé na toto reagují opět jen v předem určených skriptovaných situacích. Všeho všudy jsem tyto schopnosti během zhruba devíti hodin hraní použil asi šestkrát a jejich potenciál je tedy naprosto nevyužit.

7

S tím vším souvisí i celková obtížnost hry. Všechny „hádanky“ spočívají v analýze místa činu následném hledání stop, které jsou ovšem všechny v dané místnosti a najít by je dokázala i cvičená opice a následné vybrání té stopy, která s konkrétní situací souvisí nejvíce. Jindy z několika stop skládáte jakousi časovou osu události, na jejímž základě se dozvíte kam máte jít. Problémem je, že tyto situace nejde nijak pokazit. Hra Vás sice ohodnotí podle toho, na který pokus se Vám podařilo správnou stopu najít, jenže toto hodnocení nic neovlivňuje, tudiž stačí klikat, tak dlouho dokud Vám hra neřekne, že jste vše vybrali správně a nepošle Vás doslova o dům dál.

03_Screenshot_Gamescom

Hra se nevyhnula i troše té „akce“, kterou zde supluje ne zrovna moc povedená hra na kočku a na myš. Brzy na začátku hry se dozvíte, že z duchů, kteří zůstali ve světě lidí příliš dlouho se stanou démoni, jež se krmí ostatními duchy. Aby jste se s nimi vypořádali, musíte se k nim přikrást zezadu a následně je „popravit“ stisknutím náhodné kombinace několika tlačítek. Pokud si Vás démoni všimnou musíte se před nimi skrýt v „pozůstatcích“ duší ostatních duchů, což jsou ve skutečnosti hustě rozesety obláčky páry, ve kterých Vás není vidět. Tyto sekvence mi přišly naprosto zbytečné a velice často se objevovaly hlavně na koncích jednotlivých misí, kdy už jste zjistili vše co jste potřebovali vědět a máte opustit danou lokaci a zbytečně tak natahovaly hru.

Bn7gnubCUAADORQ

Během potulování po městě narazíte i na ostatní duchy, kteří Vás většinou ignorují, ale od několika z nich dostanete zajímavé vedlejší úkoly, ve kterých jim pomáháte dostat se na druhou stranu. V jednom takovém se snažíte zjistit, kde skončila mrtvola mladé dívky, jindy zase zjišťujete pro jednu žárlivku jestli ji byl její přítel nevěrný. Těchto úkolů je však ve hře pramálo a samotný proces jejich plnění je stejně nezáživný jako vyšetřování Vaši vraždy. Hlavní příběh je však naštěstí natolik zajímavý, že Vás i přes všechny neduhy donutí hru dohrát.

Co se technické stránky týče, dopadlo Murdered: Soul Suspect velmi špatně. Jak je vidno v Airtight Games si hlavu s optimalizací moc nelámali. Díky tomu se můžete alespoň u verze pro Xbox 360 těšit na velmi výrazné poklesy FPS, doskakování textur a časté zamrzání při Vašich toulkách Salemem, jelikož konzole pravděpodobně nestíhá načítat další části města. Dalo by se to chápat nadmíru dobře vypadajících her s rozsáhlým otevřeným světem, jenže Murdered: Soul Suspect není ani jedno.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Murdered: Soul Suspect mělo oživit poněkud upadající žánr adventur, ovšem díky velké míře repetitivnosti a spoustě technických problémů se tak nestalo. A i když jsme se dočkali zajímavého a velmi povedenéh příběhu, samotný hru nezachrání.
Velmi povedený příběhHra je příliš jednoduchá
Časté zamrzání a výrazné propady FPS
Hra je velmi repetitivní
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»