Recenze: One-Punch Man: A Hero Nobody Knows

Autor: CryLineT Publikováno: 20.3.2020, 11:02

Publikováno: 20.3.2020, 11:02

Sociální sítě

O autorovi

CryLineT

CryLineT

Je autorem 68 článků

Superhrdinové tu byli vždy. Ještě než komiksoví magnáti přinesli příběhy Batmanů, Hulků a Supermanů, objevovaly se neohrožené postavy v mytologiích, legendách a příbězích. Proč je vlastně milujeme a obdivujeme? Že jsou zdánlivě obyčejní a přesto výjimeční? Pak by se vám mohl pozdávat holohlavý Saitama a jeho svět jedné rány.

Manga One-Punch Man vypráví o nesmělém strážci práva, který každý boj vyřeší jednou ranou. Vím, zní to nudně. Těžko se věří, že má dílo přes dvacet svazků a dvě řady anime seriálu. Ale hlavní linka se točí kolem Hero Association sdružující další hrdiny. Saitama je v příbězích spíše vedlejší postava a plní roli zlehčující, až ironické složky děje. A samozřejmě přichází vždy, když lotři a mutanti přebírají kontrolu nad situací. Na stejném principu je založená i hra One-Punch Man: A Hero Nobody Knows. Do rušných ulic městské části vstupuji jako neznámý bažant. Abych pomáhala. Bránila slabé. A poznávala věhlasné postavy.

Nerada to říkám, ale studio Spike Chunsoft nedokáže námět otevřít obyčejným hráčům. Neznalí předlohy opět zlomí hůl nad další mangou. Zdlouhavé seznamování se světem, v němž se ohřejete pár hodin, doplňuje nudné představování herních mechanik. Stejně tak postav. Třebaže operujete na malém plácku několika ulic. Titul se tváří jako velký silák, ale pod vycpanými rukávy ukrývá titěrné ručičky. Tvářit se, že jde o víc než tradiční bojovku, by bylo sprostou lží. Minimum mluvených dialogů vyplňuje textové vyprávění a stereotypní obsah vedlejších úkolů.

Hra vše dohání až samotnými souboji. Ve vyhrazeném prostoru se strhne řežba jeden na jednoho, při které létají vzduchem lidská těla, kusy betonu a podpůrné drony. Základ tvoří tři pohyby: slabý/rychlý útok, silný/pomalý úder a obranný úskok. Je to málo. Proto se váš hrdina postupně učí novým stylům podobně, jako například v Yakuze 0. Poměrně rychle je nabídka stylů rozšířena. A to i o speciální útoky založené na zisku bodů během boje. Celý proces prochází neustálým vylepšováním, až je nakonec vaše jméno hodno hrdinského glorifikování.

Bitky mají šťávu. Jsou zábavné a dokážou povzbuzovat chuť hrát. Velkým pomocníkem jim jsou posily z řad ostatních hrdinů a neočekávané události. Aplikování práva mezi tunami betonu nenechává chladnými ostatní. Přiložit ruku či nohu k ráně spěchají postavy oběma směry. Chvíli to trvá. Z toho plyne malý taktický prvek. Zda boj protahovat s vidinou blížícího se kolegy nebo ho utnout dřív, než protivník nabere síly.

Sama jsem nad tím příliš nepřemýšlela. Radost, že mohu chvíli bojovat za někoho mnohem lepšího, než je mé herní já, vždy vyhrála. Spřátelení bojovníci se automaticky otvírají pro online versus část hry. Ta funguje nezávisle na příběhové složce a lze ji zcela ignorovat. Vyzkoušela jsem ráda. Odešla ještě radši. Čekání na protivníky mě nebaví. A Hero Nobody Knows nikdy nezaloží dostatečně širokou herní základnu. Poněkud zbytečný je proto i volitelný online režim v módu pro jednoho. S ním se po městě pohybují další hráči, se kterými je možné interagovat. Měsíc po vydání jich je hrstka.

 

Těžko říct, co lidi od podobných titulů odrazuje. Počátek roku jich nabídl hodně, to je pravda. Při malé cílové skupině možná až moc. A to nás další adaptace anime čekají. Tato ještě tratí v tom, že je technicky dosti zastaralá. Pohyb po městě není plynulý, snímkování neustále hapruje. Obrazová kvalita tomu ale nenasvědčuje. Dnes jsou standardy jinde. Nelíbí se mi ani dabované části. Působí dojmem, že jsou nahrány ze starých pásek. Často jim chybí korekce hlasitosti a mají ruchy.

No, nedopadlo to nejlépe. Jestli chcete vstoupit do parodického světa superhrdinů, hru si jako průvodce nevybírejte. Ona ví, ale vypráví pro fandy. Nikoliv pro kolemjdoucí. Zkuste nejprve seriál, má jen dvanáct dílů po dvou sériích, a pak se kdyžtak vraťte ke hře. Jako doplněk univerza plní funkci skvěle. Samostatně? Příliš nefunguje.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Trávit čas s One-Punch Man: A Hero Nobody Knows, to znamená vysvětlovat krátkodobé známosti, že zůstanete pouze dobrými přáteli. Na těch pár chvil to bylo super. Užili jste si a rádi občas zavzpomínáte při setkání. Ale mimo ten příjemný akt by vám to nefungovalo. Síla hratelnosti spočívá v soubojích. V široké paletě postav, která využívá hned několik stylů boje a zajímavě vymyšlený svět. Vše ostatní zaostává.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»