RECENZE: RIDE 2

Autor: Cryptah Publikováno: 18.10.2016, 10:03

Publikováno: 18.10.2016, 10:03

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Cryptah

Cryptah

Je autorem 66 článků

Studio Milestone, tento rok docela hry chrlí. RIDE 2 je jejich pátým titulem pro rok 2016. Naštěstí pro nás ale více her neznamená méně kvality. Proto jsem rád, že jsem se po delší době setkal s dobrým titulem, který je na téma dvoukolích zvířat, prohánějících se po asfaltu.

Ano, řeč je o motocyklových závodech a já mám radost, že mohu napsat o dobrých motorkách, namísto nezábavné, liché a zbytečné hře. Ride 2 do tohoto šuplíku nepatří a my si povíme proč.

Oproti hře Ride, která vyšla v roce 2015 na konzole Xbox One a Xbox 360, nic moc nového nečekejte. Ano, je vylepšená grafika, jízdní model bych řekl, že je velmi podobný, nicméně obsah, jako jsou tratě, motorky a možnosti přizpůsobení vaší mašiny doznali změn a nyní máte mnohem více možností a výběru. To znamená více zábavy.

ride2-rec1

Asi nejčastější otázkou lidí, kteří jedničku nehráli, je: Jedná se o simulaci nebo je to spíše arkáda? Odpověď tentokrát není zcela jasná. Tak jak jsem řekl na začátku článku, díky velkým možnostem nastavení ve hře, lze z Ride udělat jak arkádu, tak simulaci a to včetně ladění motocyklu, nebo vizualizace vašeho jezdce. To je právě to co hru posouvá dál oproti prvnímu dílu. Nicméně pokud hledáte opravdu jen čistou arkádu, tak s Ride 2 neuspějete. I když nastavíte vše na minimum, pořád platí, že budete muset dávat pozor na každou zatáčku.

Co se týká gameplaye samotného, musím říci, že se hra hraje opravdu velmi dobře. Ihned jak najdete své ideální nastavení pro motorku, budete se v závodech opravdu bavit. Nemusíte mít strach, že se v první zatáčce zabijete. No, možná ano ale pro tento případ hra obsahuje time shift, stejně jako tomu je u her typu Forza. Prostě a jednoduše vrátíte čas tam, kde jste řízení nezvládli a dáte si to znovu a lépe. Díky tomuto mechanizmu hra nefrustruje a stává se velmi hratelnou.

ride2-rec2

Dráhy pro vaše mašiny jsou modelovány dle skutečných tratí, jak už tomu bývá zvykem u licencovaných závodů. Samozřejmě jsou ve hře jak zábavné tratě, tak bohužel i nudné, jako jsou okruhy, kde kolem vás nic moc není. Ale to je údělem reálných tratí, které v závodních hrách prostě jsou. Grafické zpracování hry není nijak ohromující, ale na druhou stranu se výrobce snaží tento mínus kompenzovat zábavou.

Co se týká herních režimů, najdeme zde klasické rychlé závody, časovky, vytrvalostní zkoušky a tak dále. Vy ale nejvíce času strávíte ve světovém šampionátu. The World Tour je „hlavní“ soutěž v Ride 2 a jejím cílem je, jak jinak, vyhrát celý šampionát. Odměny v této soutěži závisí na místě vašeho umístění. Díky tomu získáváte reputaci a kredity, díky kterým šplháte ve světovém žebříčku nahoru.

ride2-rec3

Tady mi trošku přijde, že obtížnost hry je velmi snadná. V podstatě vám stačí koupit tu nejlepší motorku, kterou koupíte za kredity ve hře. A že hra s kredity nešetří. Pak tedy není obtížné po koupi takové motorky vyhrát. Na druhou stranu nechci říci, že bych chtěl jezdit dvě hodiny, abych mohl koupit nějaký pekáč. Jen prostě mi přišlo, že je vše snadné.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Pro mě jsou RIDE 2 příjemným zpestřením a myslím si, že se jedná o nejlepší motorky ze současného výběru. Ano vtipné je, že v podstatě všechny ostatní moto tituly vyrábí stejně Milestone. A to jak Valentino Rossi, tak Moto GP. Nicméně hru bych doporučil jak fanouškům motorek, tak hráčům, kteří by si rádi zahráli dobré motorky.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»