RECENZE: Riptide GP2

Autor: p.a.c.o Publikováno: 7.2.2015, 11:40

Publikováno: 7.2.2015, 11:40

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Program ID@Xbox se Microsoftu rozhodně povedl a díky němu proudí na Xbox One celá řada zajímavých her a hříček. Správně tušíte, že dnes se podíváme na další z nich a to Riptide GP2, která v sobě rozhodně nezapře Hydro Thunder. Otázkou ale zůstává, zda nás i Riptide GP2 dokáže stejně královsky bavit a od toho je tu naše recenze.

Při pročtení materiálů od tvůrců z Vector Unit jsem měl pocit, že tahle hra prostě musí bavit každého, vždyť přeci nabízí bohatou kariéru se spoustou závodů, vylepšování závodních vozítek a hlavně celou řadu šílených triků. Pomyslnou třešničkou na dortu pak je možnost vyzvat až pět spoluhráčů a v šesti si to pěkně rozdat na jedné konzoli.

RiptideGP2_Stunt

Hra se příjemně rychle nainstalovala, přeci jenom má nějakých 181 MB, což na dnešní dobu není nic a já se mohl pustit do zápolení. První závod byl takový zahřívací a soupeři se mi ani moc nepřiblížili, takže přišla první hladká výhra stylem start, cíl. Dalších pár závodů bylo v podobném duchu, až sem si začal říkat, že je to nějak moc lehké.  Prohra však přišla jako blesk z čistého nebe a najednou začalo přituhovat. Ať sem dělal, co sem chtěl, nemohl jsem začít vyhrávat a říkám si, kde je chyba?

Objevil jsem jí hned vzápětí. Za vyhrané penízky je totiž třeba vylepšit vodní svištidlo. Jakmile jsem zakoupil nějaké to vylepšení, výsledek se okamžitě dostavil a soupeři, ale ani já, už nedominovali tak jasně. Upgrady jsou nedílnou součástí hry, takže vám radím, upgradujte. Vybírat můžete z celé řady vylepšení jako boost, akcelerace a tak dále no a když naspoříte dostatek chechtáků, můžete si koupit plavidlo zbrusu nové. Mimo skútru se dá vylepšovat i zevnějšek pilota, takže si ho každý může upravit k obrazu svému.

Velkou pochvalu zaslouží zpracování vody, která reaguje na pohyb šestice skútrů po hladině a to takovým způsobem, že nejlepší je být první a jet si svou „čistou“ stopu. Další závodníci se totiž musí probíjet přes vlny, které vznikají průjezdem plavidel, a to jízdu nejen znesnadňuje, ale hlavně zpomaluje. Prohánět se budeme po celé řadě kanálů, řek a kolem různých ledovců či továren. Opravdu se je na co koukat, i když místy působí všechno až moc fíííí, ať už si pod tím představíte cokoli.

Stejně jako si za penízky kupujete vylepšení skútru, za získané zkušenosti si je možné pořizovat nové triky. Ano, pochopili jste to správně. Cestou narazíte na skokánky a pak už to bude jenom na vás, jaký trik na něm předvedete a kolik bonusového zrychlení za to dostanete. Ovšem pozor, opakováním triků se boost snižuje, takže se vyplatí investovat do různorodých triků.

RiptideGP2_Mult-player_01

Abych se ale přiznal, jakmile jsem si jednou vyzkoušel všechny herní módy a projel pár tratí, začala se dostavovat nuda. Ne, že by nebylo co dělat dál, protože pořád je koho a co překonávat či získávat, ale prostě je herní náplň postupem času stále stejná, takže stereotyp se dostaví brzy. Navíc menu nakupování také není přehledné a chvilku mi trvalo, než jsem vůbec přišel na to, že nejdřív musím najet na to, co chci koupit a pak překliknout na „koupit“, což však může být pouze moje hloupost.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Jak tedy Riptide GP2 zhodnotit? Ti z vás, kteří hledají zábavu pro různé společenské akce, budou spokojeni s možností hrát až v šesti lidech na jedné konzoli. Milovníci závodů by taktéž mohli být spokojeni, i když lepší asi bude k Riptide přistupovat jako k nějaké malé hříčce na mobil, čemuž vlastně odpovídá cena. Je totiž pravda, že za necelou stovku dostanu solidní porci zábavy.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»