Recenze: Rogue Legacy pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 13.6.2015, 9:26

Publikováno: 13.6.2015, 9:26

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Přichází těžké počasí, které vyšťaví a naneštěstí i dostane do nemocnic mnoho lidí, kdežto v herním průmyslu přichází období chladné, kdy takřka žádné velké tituly nevychází a naopak tak máte možnost zúčastňovat se párty, válet se u vody a vesele z rozkládacího lehátka popíjet pivo nebo limonádu. A přesně v toto pro hry nešťastné období se na Xbox Store usídlil port známé hardcore, ale opravdu hardcore rouge-like hříčky, u které se tak zapotíte, že váš pot z parného počasí začne přecházet do pevného skupenství.

Obtížnost je nejdůležitějším herním prvkem v Rogue Legacy a bude vás tahat za vlasy, dokud se nepodřídíte jeho pravidlům. Rogue Legacy říká, že je nutné vybrat si postavu a poslušně s ní zase umřít po pár náhodně generovaných místnostech, a pak znovu. Vyberete si jednu z nabízených postav, jež jsou ovlivněné předchozími postavami, které jste si vybrali, a připomíná a má i simulovat rodovou linii. Nutno říct, že občas vzniknou taková kvítka jako ninja chodící po stropě, nebo sličná děva ve zbroji chodící v jiné dimenzi, což je vskutku originální. Jako ten způsob výběru postavy, ne ta děva…

Jako každý správný bojovník ve fantasy hře musíte mít i nějaké to kouzlo, kterým protivníka snadněji odrovnáte, samozřejmě omezené manou. Před každou hrou si však můžete za nasbírané peníze z předchozí hry nakoupit upgrady vaší postavy nebo hradu, kam lze umístit takové borce jako kováře, jenž vám pak za menší částku prodá novou a lepší zbroj. Bohužel, pokud máte málo peněz na nákup čehokoliv, a tak musíte pokračovat do hry, vždy o všechny peníze přijdete. Naštěstí získávání peněz není obtížné, pokud vaše postava nemá nějaký ten šikanující antibonus pro sběr zlaťáků.
asas

Ovšem začínáte v nové vygenerované lokaci plné místností rozdělených na hrad, věž, zahrada a kobky, kde všude najdete jiné smrtící potvory a zdechnete kvůli každé blbosti, tudíž upgradovat se vyplatí, protože žádná regenerace HP ani many tady neexistuje, pokud tedy nepočítáme elixíry, které se sem tam objeví z rozbitých věcí v prostředí či truhel a navíc se vám upgrady i zvyšuje level.

Bohužel nepřátelé jsou tak zákeřní a agresivní, prostředí vás šikanuje na každém rohu svými pastmi, a tak nám nezbývá než konstatovat, že tahle hra je fakticky o nervy, což dělá ze hry pro některé cholerické povahy nehratelnou záležitost. Včetně nás, a tak těžko říct, jestli někdy budeme mít žaludek se ke hře vrátit. Rozsáhlým ovládáním Rogue Legacy nedisponuje, a tak vlastně není moc, proč bychom vám hru doporučili, vlastně si troufneme říct, že hra není pro 90% hráčského obecenstva. Avšak pokud si rádi řežete žiletkou do žil nebo mlátíte hlavou o zeď či se jakkoliv jinak rádi sebepoškozujete, vezměte tři stovky, vrazte je do hry, vypněte se chladící větrák, pusťte si hru a sežerte se zaživa, ale my vás varovali.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Rádi si ubližujete? Rádi jste naštvaní? Rogue Legacy na vás čeká s otevřenou náručí.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»