Recenze: Shape Up!

Autor: Josef Brožek Publikováno: 18.11.2014, 20:24

Publikováno: 18.11.2014, 20:24

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Čas od času přijdou chvíle, kdy hráč, povaleč, má pocit, že jeho tělu se nedostává dostatečné péče a měl by si jít nakrájet okurku, k čemuž si večer dát 20 kliků, dřepů a leh-sedů, a pokud to nevyjde, tak alespoň od každého deset, popřípadě to odložit na druhý den. Takový hráč si tento den, hledá 365 dní v roce, a jestli ne aktivně, tak alespoň jednou denně mu podobná myšlenka hlavou proběhne. Jenže hráče téměř vždy zasáhne dilema, jestli udělat ještě jeden level ve své oblíbené hře, nebo si jít teda opravdu zacvičit. Většinou je volba jasná, a protože například poražení bosse v takovém Dark Souls není žádná deseti minutová, medová záležitost, protáhne se plánovaný level o tři hodiny, kdy nástěnné kukačky ukazují něco málo přes 23:00, a to se přece už necvičí, to je čas jít spát, protože proč? Protože ráno brzo vstáváme! Takže cvičení necháme na zítřek… ono se přece nic nestane!

Ubisoft se asi dlouho drbal na hlavě, než dokázal skloubit zábavu a fitness do, takové podoby, která bude bavit každého. Předchůdce Shape Up je podobně znějící Your Shape, ze kterého vlastně recenzovaná hra vychází. Problém Your Shape byl, že nepřinesl dostatek zábavy, aby udržel i jiné osazenstvo než fanoušky Kinectu a technologicky zapálené sportovce. Ubisoft, tak spojil opravdovou hru, kde zapojujete i závitečky mozkové, alespoň minimálně vaší pozornost, pamatováka a reflexy, to spojil s fitness a zabalil do zrovna frčícího, retrografického hávu (chcete-li pixelartového), k čemuž ještě navíc jako třešničku na dort přibalili kulantně ujetý nádech humoru a umíchali něco, co zvedne i největšího lenocha z gauče – Shape Up!

2f189af41f1c6767739b93db2bee43c3c8f32caa.jpg__0x529_q85_upscale

Musíme přiznat, že to nebyla vysoká čísla na váze, ale právě pixelartovitá grafika, co nás tak dlouho drželi zpocené u obrazovek. Je to opravdu pastva pro oči, navíc je to všechno tak roztomile ujeté, že nám dalo zavzpomínat na Guacamelee, možná nám jen chyběla ta mexikánská či peruánská hudba. Zároveň je nám Ubi dost líto, letos se mu vážně moc nedaří v ohledu optimalizace a technického zpracování, nejdřív Watch Dogs, pak beta The Crew, Unity a teď i Shape Up. Původně jsme měli v plánu vydat recenzi až po týdnu, kdy otestujeme týdenní workouty, kde třikrát týdně zmáknete šestinásobnou rutinu, proti vámi zvolenému protivníkovi, dle vybraného cvičení. Jenže, to by taky museli fungovat. Třikrát jsme zkoušeli čtyřtýdenní cardio workout spustit a vždy nám u druhého cvičení spadla hra, takže čekáme na update, který to dá do kupy. A to ani nemluvíme o problémem s Kinectem, na jaký si hra neustále stěžuje, je tedy dobré, mít prostor před televizí dopředu i do stran, pokud ho nemáte, na hraní se spoluhráčem zapomeňte.

e7c088c1a41a11edb580e6bf5ececc5cee90f878.jpg__0x529_q85_upscale

Byli jsme tedy odkázáni na svůj vlastní výběr, z několika desítek cvičení a workoutů (čti posilování), jež jsou stejnojmenně rozdělené do dvou skupin. Jednotlivá cvičení jsou 4-10 minutové, u kterých si navolíte vašeho protivníka v podobě opravdových, Ubisoftem najatých trenérů, mimochodem, jeden z nich vás provází v stylovém tutoriálu v prvopočátcích hry. Žena, muž nebo třeba váš obraz, pokud provedete nějaký vtipný taneček, co by zastupoval vašeho protivníka. Během hry provádíte podle předem určených pravidel, cviky, sportovní aktivity či posilování a snažíte v počtu se porazit protivníka, ať už toho od autorů nebo vašeho reálného kamaráda v módu pro dva. Podle toho s jakou přesností, pohyby provádíte, se vám body násobí, mimo jiné to taky ovlivňuje konečný počet spálených kalorií. Během každé hry se vyskytují minihry, který vám dopřejí odpočinek v náročném a měnícím se cvičení. Líbilo se nám oproti Your Shape, že se cviky vždy neopakovali, ale po třech až čtyřech opakování celého například pěti minutového (něco jako) skoku přes švihadlo začali pohyby měnit. A o tom, že se cviky v dané rutině průběžně mění a mění obtížnost ani mluvit nemusíme, vývojáři si do své dílny pozvali opravdu zkušené fitness trenéry.

abe74dfb917a8bc68b683a7655c7a0ba8a147a09.jpg__0x529_q85_upscale

Po každých několika propocených minutách vám hra spočítá úspěchy a kalorie, které následně započítá do něčeho podobajícímu se panelu zkušeností v RPG hrách. Týdenní rutiny mají pak už svůj vlastní systém, který včetně všech statistik najdete i na webu, kam vás hra občas zavede a mimojiné vám dokonce i poradí appku do vašeho smartphonu, jež bude počítat spálený tuk při případném joggingu. Možnost multiplayeru po internetu už je pak jen třešničkou na dortu už v tak komplexní a skvěle promyšlené hře se spoustou adekvátního nastavení osobních údajů pro vaše potřeby. My tak můžeme Shape Up! Jako první Fitness hru nazvat hrou. Je hravá, barevná a hlavně zábavná, což skvěle dosazuje do vzorce, kde prim hraje sport a zdraví. Retrografika byla tou nejlepší volbou a vzhledem k tomu, jak k vám hra přistupuje, jen tak jí do poličky „někdy si zase zahraju“ neodstavíte. Oblíbí si ji jak hráči tak i nehráči, jak zkušení sportovci, tak nepohyblivá dřeva. I přestože chápeme sportovce, kteří si radši půjdou zasportovat ven, musíme jim tento počin za litr doporučit alespoň na zimu a deštná období a to nejen, když máte někoho, proti komu chcete lámat melouny přes koleno (posilování nohou a rukou), ale i pro vás jako samotné, třeba takové dřepy se dělají většinou doma. A kde jinde se místo dřepů vystřelíte na měsíc? Hmm?

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

První opravdová fitness "hra", s povedeným technickým zpracováním, které shazuje nedostatečná péče vývojářů v beta testování. Shape Up! kombinuje veškeré potřebné možností nastavení pro udržování vaší postavy a obrovskou hromadu potřebných cviků k jejímu vylepšení, a to všechno v hravém stylu, kdy třeba například lámáním melounů přes koleno, trénujete velkou část vašeho svalstva. I přes dočasné chyby se díky multiplayeru a předem určených týdenních plánů jedná o nejlepší sportovní hru, kterou na trhu můžete sehnat, a to exkluzivně pro Xbox One.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»