RECENZE: Skydrift Infinity

Autor: Michael Chrobok Publikováno: 16.8.2021, 9:00

Publikováno: 16.8.2021, 9:00

Sociální sítě

O autorovi

Michael Chrobok

Je autorem 4 článků

Arkádových leteckých závodů je jako šafránu. Zatímco modla leteckých simulátorů Microsoft Flight Simluator brázdí oblohou na Xboxu Series X i PC, arkádové létání příliš mnoho alternativ nenabízí. Na naše konzole nicméně zamířila hra SkyDrift Infinity, jejímž cílem je uspokojit hladové letecké nadšence, kteří touží více po akci a vzrušení než po chirurgicky přesném letu.

Nejprve je potřeba si přiznat, že žánr leteckých arkádových závodů je za zenitem. Zájem hráčů je už trochu někde jinde, což do značné míry reflektuje grafická stránka SkyDrift Infinity. Nepočítejte s hyperrealistickou výtvarnou stránkou, ani s implementací moderních technologií jako raytracing. SkyDrift Infinity na první pohled působí jako hra z Xboxu 360, což má ostatně svůj důvod – SkyDrift Infinity je totiž remaster titulu z roku 2011. Pokud se přenesete přes barevnou stylizaci plnou efektů, můžete si směle škrtnou jedno velké mínus tohoto titulu.

Princip hry se nese čistě v duchu klasik žánru. V kampani pro jednoho hráče nabídne SkyDrift Infinity sedm etap, přičemž každá se skládá z několika eventů. Pro postup dále je potřeba úspěšně dokončit každý event, který vám zpřístupní ten následující. Zároveň se s postupem odemykají lepší letadla, barevné kombinace a powerupy, které mění dynamiku samotných závodů. Letadel je celkem 16, díky čemuž je zajištěna dostatečná různorodost herních stylů. Ačkoli je ovládání letadel do značné míry závislé na jejich statistikách, během hraní mi příliš nepřešlo do krve. Obzvláště v náročnějších pasážích map mi letadla přišla toporná a často jsem dokončil závod s pocitem, že mě o první místo připravila samotná hra a nikoli mé prachbídné schopnosti.

Samotné závody jsou dostatečně variabilní, aby po první hodině hraní neomrzely. Ať už se vydáte na tropický ostrov či lávu chrlící planetu, prostředí se od sebe dostatečně vizuálně odlišují. Škoda jen, že je jich celkově šest. Stejně tak trati před vás nakládají různé typy výzev, ať už jde například o rychlostní, ve které je nutné pro úspěšné dokončení závodu prolétávat skrze zrychlující kruhy, či eliminační, ve kterém musíte sbírat powerupy ve stylu Mario Kart, jež pomohou vašemu letadlu zrychlit, nebo naopak zpomalí letadla konkurentů. Nechybí ani režim poslední zůstává, kdy letadlu na posledním místě běží časový limit, ve kterém musí překonat nejbližšího soupeře, jinak bude vyřazen.

Kromě singleplayerového létání se můžete vydat také do multiplayerových lovišť, a to jak v lokální podobě, tak v online režimu. Živí protivníci přidají závodění další vrstvu, neboť ve hře jednoho hráče nedělá počítač příliš mnoho chyb. Pakliže vás závodění příliš nebere, jistě oceníte také dva speciální režimy, které najdete pouze ve hře pro více hráčů – klasický deathmatch a týmový deathmatch.

SkyDrift Infinity je klasická budgetovka, která bude nejvíce rezonovat u fanoušků arkádového létání jak na Xboxu One, tak PS4, PC či Nintendo Switch. Právě ti si s ní užijí hodiny zábavy, které ještě znásobí multiplayer. Bohužel mimo tuto bublinu nemá SkyDrift Infinity příliš mnoho šancí zaujmout – na dnešní standardy průměrná grafika, nedostatečná variabilita prostředí a postarší mechanismy ovládání a postupu hrou nedávají hře naději, že by vystoupila ze stínu průměrnosti a znovu zažehla zájem o letecké arkádové závody. Závěrečné číselné hodnocení je proto neúprosné, nicméně fanoušci žánru si mohou ještě přidat jeden bodík k dobru.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

SkyDrift Infinity je klasická budgetovka, která bude nejvíce rezonovat u fanoušků arkádového létání. Právě ti si s ní užijí hodiny zábavy, které ještě znásobí multiplayer. Bohužel mimo tuto bublinu nemá SkyDrift Infinity příliš mnoho šancí zaujmout.
20. 09. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: NBA 2K22

NBA 2K22 – král sportovních her opět na scéně. Jistě, můžete si o basketbalu myslet co chcete. Nakonec, ani já nejsem kdovíjaký fanoušek tohoto spíše amerického sportu. Nicméně, v žánru sportovních her tato série nejspíš nemá konkurenci. A to už dlouhá léta.

»
17. 09. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: WRC 10

Jubilea jsou fajn v tom, že se při nich většinou pořádá nějaká fajnová oslava. V herním světě se opijí tak maximálně vývojáři, ale ani hráči nestrádají. Letošní ročník rally soutěží s oficiální licencí WRC také letos slaví a to kulatým 10. dílem. Zároveň je to pro Francouze z Kylotonnu taková menší derniéra, jelikož příští ročník bude jejich poslední. Pak si značky a licenci WRC přeberou konkurenti z Codemasters.

»
16. 09. 2021 • HusekD0

RECENZE: Crown Trick

Když bychom si měli vybrat jeden z nejpopulárnějších herních žánrů u indie vývojářů, tak se ve většině určitě shodneme na žánru rogue. A není se vůbec čemu divit. Ať už se budeme bavit o jeho zakladateli Rogue z roku 1980, nebo titulech z posledních let jako je například Binding of Isaac, Dead Cells, cenami ověnčený Hades, tak všechny tyto hry mají jedno společné. Smrt v nich není něco, co vás přivede k poslední uložené...

»
15. 09. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange True Colors

Adventurní série Life is Strange se nezapomenutelně zapsala do herní historie především svým prvním dílem, za kterým stálo francouzské studio Dontnod. Teenage drama řešící běžné starosti dospívání a zároveň nadpřirozené schopnosti u publika zkrátka zabodovalo. Navázat na tento úspěch druhým dílem se studiu příliš nepodařilo a Life is Strange 2 sbíralo rozporuplné reakce. Ani odbočka Tell Me Why se nepovedla tak dobře, jak její autoři jistě zamýšleli.

»
13. 09. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Super Animal Royale

Je to pár let, co multiplayerové řežby ovládl režim battle royale. Ten vychází se stejnojmenného japonského filmu (který není vůbec špatný) a je postaven na jednoduchém principu – skupina hráčů bojuje na ostrově do posledního muže, přičemž k vítězství jim dopomáhají nejen vlastní schopnosti, ale také všude možně poschovávané zbraně. Postupně zmenšující se herní mapa je příslibem nervydrásajících soubojů, ze kterých může vyváznout živý jen jeden.

»
03. 09. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Iron

„Lid přepadli, vesnici vypálili a protějšek zabili. Obraťte kroky své a pospěšte z tohoto kraje, kde smrt číhá na každém kroku.“ Podobným způsobem by ústřední postava mohla varovat každého, kdo se odváží, natáhne ruku po gamepadu a pomůže ji sjednat nápravu brutálních činů. V době, místech a legendách, kde se msta stává nejlepším přítelem, tepe další titul do severských mytologií, aby z run vykřesal dalšího hrdinu. Nebo hrdinku. To záleží, zda při...

»
01. 09. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Pile Up! Box by Box

Kartonová krabice je věc, nad kterou se člověk nijak zvlášť nepozastaví. Přitom je to věc, která nám pomáhá při každodenních činnostech nebo důležitých životní událostech, jako je třeba stěhování. Mě také nikdy ani nenapadlo, že by krabice mohly prožívat nějaké zajímavé události což změnil příchod Solid Snakea. Ten se do nich začal schovávat, aby ho nepřátelé tak snadno neobjevili a možná se na světě najde spousta teroristů, kteří kolem každé...

»
31. 08. 2021 • tonyskate0

RECENZE: Rustler – středověká parodie na GTA

Kdo by si nechtěl zahrát středověkou GTA, která je navíc parodií na slavný hit umí si udělat srandu i sama ze sebe. Přesně tak se dá popsat Rustler, jenž si po předběžném přístupu našel cestu i na konzole a my se v naší recenzi podíváme, jestli je tato premisa skutečně tak dobrá, jak zní.

»