RECENZE: Skydrift Infinity

Autor: Michael Chrobok Publikováno: 16.8.2021, 9:00

Publikováno: 16.8.2021, 9:00

Sociální sítě

O autorovi

Michael Chrobok

Je autorem 4 článků

Arkádových leteckých závodů je jako šafránu. Zatímco modla leteckých simulátorů Microsoft Flight Simluator brázdí oblohou na Xboxu Series X i PC, arkádové létání příliš mnoho alternativ nenabízí. Na naše konzole nicméně zamířila hra SkyDrift Infinity, jejímž cílem je uspokojit hladové letecké nadšence, kteří touží více po akci a vzrušení než po chirurgicky přesném letu.

Nejprve je potřeba si přiznat, že žánr leteckých arkádových závodů je za zenitem. Zájem hráčů je už trochu někde jinde, což do značné míry reflektuje grafická stránka SkyDrift Infinity. Nepočítejte s hyperrealistickou výtvarnou stránkou, ani s implementací moderních technologií jako raytracing. SkyDrift Infinity na první pohled působí jako hra z Xboxu 360, což má ostatně svůj důvod – SkyDrift Infinity je totiž remaster titulu z roku 2011. Pokud se přenesete přes barevnou stylizaci plnou efektů, můžete si směle škrtnou jedno velké mínus tohoto titulu.

Princip hry se nese čistě v duchu klasik žánru. V kampani pro jednoho hráče nabídne SkyDrift Infinity sedm etap, přičemž každá se skládá z několika eventů. Pro postup dále je potřeba úspěšně dokončit každý event, který vám zpřístupní ten následující. Zároveň se s postupem odemykají lepší letadla, barevné kombinace a powerupy, které mění dynamiku samotných závodů. Letadel je celkem 16, díky čemuž je zajištěna dostatečná různorodost herních stylů. Ačkoli je ovládání letadel do značné míry závislé na jejich statistikách, během hraní mi příliš nepřešlo do krve. Obzvláště v náročnějších pasážích map mi letadla přišla toporná a často jsem dokončil závod s pocitem, že mě o první místo připravila samotná hra a nikoli mé prachbídné schopnosti.

Samotné závody jsou dostatečně variabilní, aby po první hodině hraní neomrzely. Ať už se vydáte na tropický ostrov či lávu chrlící planetu, prostředí se od sebe dostatečně vizuálně odlišují. Škoda jen, že je jich celkově šest. Stejně tak trati před vás nakládají různé typy výzev, ať už jde například o rychlostní, ve které je nutné pro úspěšné dokončení závodu prolétávat skrze zrychlující kruhy, či eliminační, ve kterém musíte sbírat powerupy ve stylu Mario Kart, jež pomohou vašemu letadlu zrychlit, nebo naopak zpomalí letadla konkurentů. Nechybí ani režim poslední zůstává, kdy letadlu na posledním místě běží časový limit, ve kterém musí překonat nejbližšího soupeře, jinak bude vyřazen.

Kromě singleplayerového létání se můžete vydat také do multiplayerových lovišť, a to jak v lokální podobě, tak v online režimu. Živí protivníci přidají závodění další vrstvu, neboť ve hře jednoho hráče nedělá počítač příliš mnoho chyb. Pakliže vás závodění příliš nebere, jistě oceníte také dva speciální režimy, které najdete pouze ve hře pro více hráčů – klasický deathmatch a týmový deathmatch.

SkyDrift Infinity je klasická budgetovka, která bude nejvíce rezonovat u fanoušků arkádového létání jak na Xboxu One, tak PS4, PC či Nintendo Switch. Právě ti si s ní užijí hodiny zábavy, které ještě znásobí multiplayer. Bohužel mimo tuto bublinu nemá SkyDrift Infinity příliš mnoho šancí zaujmout – na dnešní standardy průměrná grafika, nedostatečná variabilita prostředí a postarší mechanismy ovládání a postupu hrou nedávají hře naději, že by vystoupila ze stínu průměrnosti a znovu zažehla zájem o letecké arkádové závody. Závěrečné číselné hodnocení je proto neúprosné, nicméně fanoušci žánru si mohou ještě přidat jeden bodík k dobru.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

SkyDrift Infinity je klasická budgetovka, která bude nejvíce rezonovat u fanoušků arkádového létání. Právě ti si s ní užijí hodiny zábavy, které ještě znásobí multiplayer. Bohužel mimo tuto bublinu nemá SkyDrift Infinity příliš mnoho šancí zaujmout.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»