Recenze: SnowRunner

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 28.4.2020, 6:58

Publikováno: 28.4.2020, 6:58

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3304 článků

Úspěšných kampaní na Kickstarteru už jste nejspíš viděli víc než nahých ženských hrudníků. V dnešní době uspěje kde kdo. Ale málokdo to dotáhne k dlouhodobě nejprodávanější hře na Steamu. A ještě méně projektů se dočká nehynoucí obliby komunity a dvou pokračování. Co bylo kdysi Spintires s obrovským potenciálem, přichází dnes jako SnowRunner s velkým očekáváním a odhodláním posunout terénní simulaci novým směrem. A i když se nakonec hranice moc neposouvají, v rámci jejich prostoru se jede na maximum.

Jak hra vypadá teď, po obsahové stránce, je pouhý začátek. Brzy by i konzolová verze měla dostat podporu modifikací. Jak moc komunitní obsah ovlivní pozdější hratelnost, teď těžko říct. Kreativci dostanou možnost přidávat auta, herní nástroje jako třeba rádia, kamery nebo navigace a také celé mapy. Otázkou zůstává, jak husté síto vývojáři na modifikace vezmou. Občas se komunitní tvorba stane jen dobrým obratem v marketingové komunikaci a občas pomůže hru držet na živu dlouhá léta. I když v tom si předešlý MudRunner vystačil sám.

Když se objeví ve hře chyby, jsou buď kosmetického rázu nebo je už znáte z minula. A hratelnosti neškodí. Je ale jedna věc, kterou někteří hráči budou nesnášet, a tou je zkratka NAT. Jestli ji nemáte v otevřeném stavu a toužíte hrát v kooperaci, pak máte problém. Nejen, že se do multiplayeru nepřipojíte, ale nemůže vás pozvat ani ten, jehož NAT je v pořádku. Titul vás totiž automaticky z online kooperace vyhostí. Tudíž si dobře rozmyslete, kterou část chcete primárně hrát. Mimochodem společné hraní využívá garáž kampaně. Přesněji modely, které jsou v ní uskladněny. Nikoliv jen zaparkovány.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Na začátku bylo hodně slibů. Někde uprostřed hodně očekávání, a nakonec je tu hodně spokojenosti. SnowRunner nastolil vlastní autonomii v žánru, kde vlastně nemá přímou konkurenci. Na jednoduchém principu terénního brouzdání vystavěl velkou kampaň, která má jasná pravidla. Objevuj a budeš odměněn, zní z každého kilometru, kdy se garáž začíná prohýbat pod vahou nových aut a vybavení. Pořád tu jsou drobné nelogičnosti, nad kterými zakroutíte hlavou. Ale tentokrát vám ani v nejmenším nekazí pocit z hraní.
21. 02. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Skull and Bones

Piráti jsou nedílnou součástí námořní historie a je jedno, zda ti nejznámější z nich doopravdy existovali nebo jsou příběhy o nich jenom dobře vymyšlené povídačky. I tak je na tom něco zajímavého, a nejeden hráč by si chtěl tento život, alespoň virtuálně, vyzkoušet. Jak nám ukázalo Sea of Thieves, je toto téma dost dobře herně zpracovatelné a dostatečně zábavné na stovky hodin. Ač se to nezdá, tak Sea of Thieves jsou...

»
15. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Banishers: Ghosts of New Eden

Romantika má mnoho podob. Na přídi potápějící se lodi, při úplňku mezi upírem a lykantropem nebo se smrtkou místo Valentýna. Antea a Red jsou ukázkový pár, kterému to klape jak v soukromí, tak v práci, A to navzdory faktu, že mají náročné zaměstnání. Toho času v kolonii New Eden, kde se jako smrtící epidemie rozpíná Noční můra dělající z nebohých osadníků duchy. Bohužel při osudovém střetu se jedním z nich stává i Antea, čímž pro...

»
15. 02. 2024 • DandyCZE0

Recenze Truck & Logistics Simulator

Člověk by řekl, že v poslední době máme podobných her docela hodně. Většina se snaží něčím zaujmout a ukázat specifickou část dopravy. Na PC je to snažení vydavatelů velmi obtížné, jelikož tam mají ETS, které sice nabízí „pouze“ přepravu, ale i tak vládne danému segmentu. Na konzolích je situace jiná a tak vždy s velkým zájmem sleduji další pokusy studií přinést kvalitní dopravní simulátor. Dnes se podíváme na Truck & Logistics Simulator...

»
14. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Tomb Raider I-III Remastered

Je až neuvěřitelné, že za dva roky Lara Croft oslaví teprve své třicátiny. Série Tomb Raider si odbyla premiéru v roce 1996 a od té doby jsme viděli nespočet různých dobrodružství zasazených do celého světa napříč různými platformami i filmy. Ovšem teprve teď jsme se na Xboxu vůbec poprvé dočkali původní trilogie.

»
12. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Baldur’s Gate 3

Hodnotit hru s dvouměsíčním odstupem nebývá zvyklostí. Každý se snaží přinést svoje dojmy co nejdříve, aby si pohladil ego a přesvědčil hráče o své jediné správné pravdě. Osobně si myslím, že všechno má svůj čas. Navíc zkušenosti posledních let mě naučily, že jsou určité typy projektů, jimž je třeba se věnovat trochu déle. Ať už z důvodu technické kvality nebo herní nabídky. V případě Baldur’s Gate 3 bychom mohli mluvit o obou aspektech,...

»
06. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Suicide Squad: Kill The Justice League

Studio Rocksteady se do paměti nespočtu hráčů zapsalo výtečnou trilogií Batman Arkham, která mezi jednu z nejlepších her podle superhrdiny. Všichni tak napjatě očekávali, co dalšího tento talentovaný tým chystá. Představení Suicide Squad: Kill The Justice League navzdory napojení na oblíbenou sérii nevzbudilo příliš pozitivní ohlasy a nepomohlo ani postupné ukazování záběrů z hraní, kdy pomyslným hřebíčkem do rakve bylo potvrzení, že hra bude stavět na online kooperaci a především bude tzv....

»
29. 01. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: War Hospital

Počátkem ledna vydalo vcelku neznámé studio Brave Lamb, pro které jde o první vydanou hru, titul War Hospital. Pro menší studia mohou být začátky strastiplné a bývá to znát i na jejich tvorbě. Jak si War Hospital vedl?

»
16. 01. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Jagged Alliance 3

Jako fanoušek tahových strategií si v poslední době nemohu stěžovat. Tento styl her sice není nijak masivně oblíben, ale rozhodně stojí za vyzkoušení.

»