Recenze: SnowRunner
Úspěšných kampaní na Kickstarteru už jste nejspíš viděli víc než nahých ženských hrudníků. V dnešní době uspěje kde kdo. Ale málokdo to dotáhne k dlouhodobě nejprodávanější hře na Steamu. A ještě méně projektů se dočká nehynoucí obliby komunity a dvou pokračování. Co bylo kdysi Spintires s obrovským potenciálem, přichází dnes jako SnowRunner s velkým očekáváním a odhodláním posunout terénní simulaci novým směrem. A i když se nakonec hranice moc neposouvají, v rámci jejich prostoru se jede na maximum.
Jak hra vypadá teď, po obsahové stránce, je pouhý začátek. Brzy by i konzolová verze měla dostat podporu modifikací. Jak moc komunitní obsah ovlivní pozdější hratelnost, teď těžko říct. Kreativci dostanou možnost přidávat auta, herní nástroje jako třeba rádia, kamery nebo navigace a také celé mapy. Otázkou zůstává, jak husté síto vývojáři na modifikace vezmou. Občas se komunitní tvorba stane jen dobrým obratem v marketingové komunikaci a občas pomůže hru držet na živu dlouhá léta. I když v tom si předešlý MudRunner vystačil sám.
Když se objeví ve hře chyby, jsou buď kosmetického rázu nebo je už znáte z minula. A hratelnosti neškodí. Je ale jedna věc, kterou někteří hráči budou nesnášet, a tou je zkratka NAT. Jestli ji nemáte v otevřeném stavu a toužíte hrát v kooperaci, pak máte problém. Nejen, že se do multiplayeru nepřipojíte, ale nemůže vás pozvat ani ten, jehož NAT je v pořádku. Titul vás totiž automaticky z online kooperace vyhostí. Tudíž si dobře rozmyslete, kterou část chcete primárně hrát. Mimochodem společné hraní využívá garáž kampaně. Přesněji modely, které jsou v ní uskladněny. Nikoliv jen zaparkovány.
Verdikt
Na začátku bylo hodně slibů. Někde uprostřed hodně očekávání, a nakonec je tu hodně spokojenosti. SnowRunner nastolil vlastní autonomii v žánru, kde vlastně nemá přímou konkurenci. Na jednoduchém principu terénního brouzdání vystavěl velkou kampaň, která má jasná pravidla. Objevuj a budeš odměněn, zní z každého kilometru, kdy se garáž začíná prohýbat pod vahou nových aut a vybavení. Pořád tu jsou drobné nelogičnosti, nad kterými zakroutíte hlavou. Ale tentokrát vám ani v nejmenším nekazí pocit z hraní.Recenze: Lunacy: Saint Rhodes
Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu...
Recenze: 63 Days
Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.
Recenze: NHL 25
Každoroční nálož sportovních titulů je téměř u konce. A jako každým rokem ji uzavírá hokejová série od EA Sports. Titulu se však dlouhodobě příliš nedaří uspokojit fanoušky a co si budeme vykládat, hráčská komunita je oproti deseti letům zpět podstatně menší. Změnit by to mohl letošní ročník, který nabízí přece jen něco nového a za mě lepšího. Jak si tedy letošní rok NHL vedlo při recenzování? Dobře!
Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...
Recenze EA Sports FC 25
Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.
Recenze: The House of Da Vinci 3
Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...