RECENZE: Sparkle 2

Autor: p.a.c.o Publikováno: 27.1.2016, 9:38

Publikováno: 27.1.2016, 9:38

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3263 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Jsou herní série, které vycházejí každý rok a jejich další díl nás vůbec nepřekvapí. Pak jsou ale takové, jejichž hratelnost nebude tak masová, ale zase dokáží oslovit tzv. casual publikum. Zmiňuji to z jednoduchého důvodu, protože u mě oblíbená série Sparkle se dočkala pokračování. Je sice pravda, že jsem k němu přistupoval lehce skepticky, přeci jenom první díl vyšel nedávno a nebyl jsem si tak úplně jist, jestli tvůrci dokáží přinést nějakou novinku, kvůli které by stálo za to si první díl koupit.

sparkle2

Už na první pohled mi bylo jasné, že je něco jinak, ale pořád mi nedocházelo, co přesně. Vždyť ta hra vypadala jako zuma a taky se tak hrálo, což bylo i u prvního dílu. Nakonec jsem nainstaloval i ten, pustil ho a hned mi bylo jasné, že Sparkle 2 se bude hrát úplně jinak. Ne, že by byla nějakým zásadním inovativním způsobem překopána celá hratelnost, ale i přesunutí jednoho důležitého prvku dokáže divy, ale o tom se povíme až dál.

Nejdřív je třeba udělat lehký úvod do příběhu, který ani zde nemůže chybět. Není nijak složitý, ale co do estetična je moc pěkně zpracovaný. Jedním z prvních úkolů bude najít pět klíčů, které najdeme rozseté po mapě. Ovšem na té nové si můžeme částečně vybrat postup, jakým směrem se vydáme. Nicméně nebojte, že se někde ztratíte. Volba cesty je jenom zdánlivá, protože když seberete klíč na jednom rozcestí, dál většinou pokračovat nejde, takže se vrátíte a pokračujete zase jinam. Nicméně zápletka není špatná a jednotlivé levely něco spojuje.

První díl jsem přirovnával k Zumě, tedy hře, kde musíte do barevného hada z koulí vstřelovat další koule a tím vytvářet řady minimálně o třech stejně barevných koulích. Ani druhý díl na tomto konceptu nic nemění, ale co změnil je místo, ze kterého koule vystřelujete, neboli Sparkle. Pokračování je již opravdu Zumou, protože Sparkle je otočný do všech směrů a většinou ho najdete někde uprostřed herní plochy, což je onen zmiňovaný zásadní rozdíl. V prvním díle byl na spodní straně obrazovky a my ho tak mohli posouvat jenom doleva nebo doprava.

sparkle1

Chvilku vám určitě bude trvat, než si na novou pozici zvyknete a s tím i na trochu jinou hratelnost. Ještě že máme pomocníka v možnosti nechat si ukázat, kam asi koule poletí delším stiskem tlačítka pro vystřelení koule. Ovládání ale přejde hodně rychle do krve, člověk zjistí, jak se chovat a hlavně jak pohybovat páčkou a pak už to jde skoro samo. Rychlému naučení přispívá i fakt, že první polovina hry je dle mého spíš jednodušší, takže levely procházíte jeden za druhým bez nějakého většího zádrhelu.

sparkle3

Počátečnímu snadnějšímu průchodu přispívá i nový systém bonusů. V jedničce byl pavouk, kde jste různé bonusy volili a odblokovali. Dvojka přináší systém řady, kdy odemykáte jeden bonus za druhým a vybíráte si z nich jeden. Takhle můžete nakombinovat až čtyři bonusy najednou a různě je promíchat, díky čemuž posléze na obrazovce vznikne nefalšovaná diskotéka plná výbuchů, spojování a posouvání řad. Nic pro epileptiky, ale to je u her podobného žánru jasná věc.

Dohromady pro nás tvůrci připravili něco přes 90 úrovní a dobrou zprávou určitě je, že jich je více, než posledně, takže se už tolik neopakují. Ono taky je to dáno tím, že když nemusí být Sparkle jenom dole, dá se se vším více vyhrát.  Hra však taky dokáže v pozdějších fázích opravdu potrápit, ale zároveň potrénovat nejen postřeh, ale také rychlost přemýšlení, kdy to prostě musí jít jednou za druhým a pěkně navazovat, jinak nemáte šanci.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Sparkle 2 i napodruhé dokázal zabavit a s na první pohled stejným konceptem přinést i něco nového. Určitě dokáže hodně dobře zabavit, a když si vás získá, už vás nepustí. Klasickým příkladem hratelnosti je věta: „Dám si ještě level a už to opravdu vypnu.“. Navíc za ty peníze, no nekupte to.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»