RECENZE: Stick It to the Man pro Xbox One

Autor: Lindy Publikováno: 14.10.2014, 16:59

Publikováno: 14.10.2014, 16:59

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Nezávislé tituly na Xbox One stále přibývají a to je jen dobře. Dnes se podíváme na Stick It to the Man, které vypráví příběh muže, z jehož hlavy trčí ruka. Součástí tohoto příběhu jsou také mimozemšťané, kostlivec pirát a další šílené postavy. Nechybí ani dávka černého humoru a neobvyklý vizuální styl. Zní to jako zajímavá adventura, nemyslíte?

Všichni vývojáři se vždy hodně snaží o čerstvé pojetí nějakého žánru, kdy v tomto případě se jedná o klasickou point-and-click adventuru v kombinaci s plošinovkou. Studio Zoink, které za touto hrou stojí, možná nejsou přehnaně inovativní, ale šikovně a především úspěšně spojují prvky adventury s kvalitními mechanismy plošinovky.

To ovšem není vše a hra nabízí i netradiční vizuální podání a trefné vtípky. Hra totiž po grafické stránce připomíná karton. Hlavní postavy jsou z papíru, zatímco pozadí a okolí je namalováno na karton, což je nejen zajímavé, ale i to dobře vypadá. Sice to nevyrovná velkým titulům, ale aspoň je to unikátní pojetí.

stick2

Hlavním hrdinou hry je Ray, který testuje helmy a jeho příběh začíná, když na jeho hlavu spadne přísně tajný kontejner z vojenského letadla. Když se pak probudí, zjistí, že mu z hlavy trčí obrovská fialová ruka. Příjemné probuzení, že ano? 🙂 Tato ruka mu ovšem také umožňuje zkoumat jinou dimenzi světa, který obývá. Po této nehodě totiž dokáže vidět i ty nejskrytější myšlenky okolních lidí.

Zatímco část hry strávíte skákáním mezi plošinami, tak zpestření přichází právě v podobě čtení myšlenek. Zjistíte tak, co ostatní chtějí a vydáte se to získat. Cílem je pak především hledat nálepky, které lze přilepit k určitým lokacím, a díky umístění nálepek na správná místa můžete pokračovat ve hře.

Ovšem není to až tak jednoduché, jak se může zdát. Ve světě se nachází lidé, kteří se vás snaží sejmout, a vy musíte využít všech svých triků, které vám poskytuje vaše fialová „partnerka“, abyste se jim vyhnuli. Například tak můžete umístit nálepku s tváří hlavního hrdiny na tvář strážce a nepřátelé jej tak budou sledovat namísto vás.

Dříve jsme také zmínili humor, za nímž stojí surrealistické postavy a především jejich brutálně upřímné myšlenky. Vše je navíc namluveno a to poměrně slušně, a jen pár vtípků nezazní zrovna ideálně. Je pak škoda, že padouši co vás pronásledují, mají asi jen tři nebo čtyři odlišné hlášky a zpočátku vám ani nepřijdou moc vtipné.

stick3

Během vašeho dobrodružství vám hra nabídne skvělou kombinaci jednoduchého skákání ve stylu plošinovek, zábavné monology a zkoumání herního světa. Fyzika není úplně dotažená a tak míření vašich skoků a zachycování můžete být i s rukou navíc občas obtížné. Vaše smrt ve hře ale naštěstí nemá téměř žádné následky díky častým záchytným bodům. To samozřejmě znamená, že se nejedná zrovna o vyzývavou hru a můžete se tak volně nechat unášet příběhem a jeho postavami. Ani logické hádanky vám nedají zabrat a ani jich moc není, takže je případně rozlousknete ala pokus omyl. Nicméně nám důraz na příběh namísto na obtížnost docela vyhovoval.

Pokud tedy hledáte něco složitějšího, tak se tohle asi nebude hra pro vás a navíc se dá tento titul dokončit za cca 5 hodin a poté už není moc důvodů se vracet, maximálně pro ulovení zbývajících achievementů.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Stick It to the Man vás na pár hodin pobaví a poté se po něm slehne zem. Hra je krátká a nenabízí nic navíc, takže ji můžete pokořit i za jeden delší večer, ovšem díky své jedinečnosti, postavám a dialogům si rozhodně zaslouží pozornost.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»