RECENZE: Super Mega Baseball: Extra Innings

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.8.2015, 17:48

Publikováno: 17.8.2015, 17:48

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Baseball není sportem, který má v naší krásné zemi nějakou masovou popularitu, což je rozhodně škoda. Česká reprezentace se v tomto sportu umisťuje hodně vysoko, což platí i pro bratříčka softball, kde jsme ještě o něco úspěšnější. Hodně mne mrzelo, že si kromě skutečné varianty hráč nemůže dát nějaký ten virtuální zápas, protože poslední pořádný baseball byl The Bigs 2 na Xbox 360 a to už je nějaká doba.

O to víc jsem uvítal, že v rámci Summer Spotlight se dostavila nová hra s touto tématikou nazvaná jednoduše Super Mega Baseball: Extra Innings (dále SMB). Na první pohled se mi sice moc nepozdávala stylizace a fakt, že na reálné soupisky týmů MLB můžeme zapomenout, ale nakonec jsem hře dal šanci. Další řádky se pokusí shrnout, proč je SMB tak skvělý, že jsem se při jeho hraní nemohl odtrhnout od televize a všem kolem tvrdil, že ještě jeden zápas a už přeci jdu.

smb10

Jestli neznáte pravidla, doporučuji si je alespoň v rychlosti někde přečíst, protože bez alespoň základní znalosti nevím, jak bude recenze srozumitelná. Ostatní jistě potěší fakt, že pod komickou stylizací postaviček se dočkáme hodně kvalitního zpracování. Všechny týmy ve hře jsou smyšlené a to samé platí i pro jednotlivé hráče či stadiony. Vybrat si ale ten správný tým je důležité, protože každý z nich má zcela jiný herní styl. Jeden je hodně silný na pálce, druhý v obraně a jiný třeba na nadhozu. Je proto na každém z nás, jaký herní styl bude chtít hrát a podle toho je třeba si vybrat spoluhráče. Široké možnosti úprav pak umožňují vybarvit a pojmenovat tým opravdu libovolně.

Po výběru týmu máme pouze dvě cesty, kterými je možné se vydat. První kroky tak mohou vést k exhibičnímu zápasu anebo do sezóny. Hned na úvod přichází drobné zklamání, multiplayer přes internet hra nemá, takže jedinou možností pro srovnání s nějakým živým hráčem je hrát na jedné konzoli proti sobě. Exhibiční zápas nemá cenu víc představovat, takže hurá za první sezónou. Vybereme tým, nastavíte své EGO, které zde supluje obtížnost, a můžeme vyrazit k prvnímu zápasu. Jenom pozor, abyste výběrem EGA nepocuchali své vlastní ego tak, jak se to povedlo mě.

Přeci jenom baseball mám hodně rád, praktické zkušenosti s ním mám také bohaté, takže jsem se pořádně nadhodnotil a první zápas koukal jak tele na novou metu, cože semnou soupeř dělá a to i přes to, že tutoriál je hodně povedený a velmi interaktivní. Před každou situací je vám názorně ukázáno, co se čím dělá. Z počátku si vystačíme s tlačítky, ale postupem času dojde na obě analogové páčky a přesně v tu chvíli sem měl pocit, že jsem na opravdovém hřišti a začal řešit problémy, které řeší skuteční hráči.

smb8

Bude nadhoz dobrý? Jaký je stav outů, kde jsou běžci a co vlastně bude nejlepší při případném odpalu hrát? To všechno jsou otázky, které mi letěly hlavou a to vše při hraní hry! Do toho si ještě připočtěte jednotlivé parametry každého hráče a psychický stav pálkaře nebo nadhazovače, který se mění v závislosti na tom, jak se daří týmu a máte opravdu uvěřitelný herní zážitek. Může se klidně stát, že zápas jasně vedete, ale nadhazovači se nepovedou dva nadhozy, z nichž jsou dva odpaly a obsazené dvě mety. Rázem je nadhazovač trochu dole a pálkaři lehce nahoře, takže je jasné, že zápasy nemají předem daný průběh a může se v nich stát cokoli. Hráči v poli sem tam udělají nějakou tu chybu, a jak se nebudete soustředit na pálce a budete chtít pálit všechno, co přiletí, daleko se nedostanete. Tohle jsem si říkal několikrát a stejně se člověk nechá vyhecovat atmosférou a máchá i jasné bally, prostě proto, že to chtěl zkusit, co kdyby z toho byl s dobrým pálkařem přeci jenom homerun.

smb2

SMB se hraje skutečně parádně a ovládání přejde hodně rychle do krve. Navíc možnosti nastavení obtížnosti jsou neskutečně variabilní, takže si každý může nastavit přesně to, co mu bude vyhovovat a pokud vám třeba sezóna půjde postupem času moc jednoduše, snadno si v jejím průběhu můžete přidat či ubrat, na což vás případně upozorní i hra samotná. O to víc mne mrzí, že taková věc, jakou je přepínání hráčů není vyladěna tak, jak by si zasloužila. Často se mi stalo, že k míči běželi dva hráči a místo toho, aby se hra rozhodla, který z nich bude hrát, prostě mezi nimi chaoticky přepínala. Díky tomu vznikaly chyby, míček nedoletěl, kam měl, no prostě děs. Naštěstí se i přes to dá SMB krásně hrát a to je nejdůležitější.

Rozhodně se sluší zmínit i systém vylepšování hráčů pomocí trenérů. Ovšem každý trenér může trénovat jenom některé hráče, a proto je dobré si rozmyslet, koho a jak chcete vylepšovat. Trenéry můžete najmout po každém získaném levelu, kdy body dostanete jednoduše hraním zápasu a akcemi na hřišti. Potěší i možnost trenéry vyhodit a vydat se jinou cestou v případě, že vám ta aktuální třeba nevyhovuje.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Uteklo to jako voda a přes všechny mety jsme se dostali až na tu domácí. Pro milovníky baseballu mám dobrou zprávu, protože Super Mega Baseball: Extra Innings je jasnou koupí, která i přes chybějící multiplayer má rozhodně co nabídnout a při jejím hraní se budete královsky bavit tak, jako byste baseball skutečně hráli. Ostatním odporučuji vyzkoušet trial verzi a v případě i malého zájmu zakoupit, protože propadnout baseballu je hodně snadné a pak už není cesty zpět.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»