Recenze: The Sinking City (Series X|S)

Autor: japo Publikováno: 28.4.2021, 19:47

Publikováno: 28.4.2021, 19:47

Sociální sítě

O autorovi

japo

Je autorem 9 článků

„Pro mír a bezpečnost lidstva je naprosto nezbytné, aby některá temná, mrtvá zákoutí a neprobádané hlubiny Země zůstaly v pokoji, aby se spící abnormality neprobudily k životu a rouhavě přežívající noční můry se nevydaly ze svých temných doupat  k novým a větším výbojům.“

H.P. Lovecraft – Hory šílenství

Dostala se k nám na recenzi vylepšená verze akční adventury The Sinking City. Vzhledem k tomu, že vše zásadní ohledně příběhu a herních mechanismů shrnul briskně ve své recenzi na Xbox One verzi kolega Lukáš Urban, zaměřím se především na rozdíly mezi starou a novou verzí hry.

Hned na úvod je potřeba zmínit dvě poměrně zásadní nepříjemnosti pro majitele původní verze The Sinking City. První z nich je fakt, že není bohužel možný upgrade původní hry na novou vylepšenou verzi hry a druhým pak ten, že ačkoliv tato nová verze má kompletní české texty, tak původní verzi na Xbox One se mi do češtiny přepnout bohužel nepodařilo.  Pro úplnost dodávám, že jsem majitelem evropské krabicové Day One edice (hra s menším DLC bonusem). Na krabičce se vedle vývojáře hry, ukrajinské firmy Frogwares, skví logo tehdejšího vydavatele, Big Ben Interactive. A v tom právě tkví kámen celého úrazu. Big Ben Interactive (později součástí Nacon) vedou s Frogwares intenzivní právní bitvu ohledně práv na The Sinking City. Otevřený dopis od Frogwares v angličtině si lze přečíst zde. Každopádně se zdá, že se Nacon (Big Ben) nechovali příliš pěkně a důsledkem sporu s Frogwares je i situace nepříjemná pro hráče. Francouzský soud totiž rozhodl, že do ukončení sporu není možné, aby právo na distribuci titulu bylo Naconu zcela odňato, takže „stará verze“ hry je dále na Microsoft Storu přístupná a distribuuje jí právě Nacon. Jelikož by Frogwares z případného upgradu této verze neměli nic, a nahráli by pouze protivníkovi ve složitém právním sporu, rozhodli se, že nová verze hry nebude dostupná pro původní vlastníky zdarma, tak jak tomu je obvykle na Xbox zvykem. Domnívám se, že z podobného důvodu nebyly aktualizovány některé verze původní hry českou lokalizací, ačkoliv tato prokazatelně existuje i na původní Xbox, protože některým hráčům se jí podařilo v menu hry zprovoznit.

Pojďme k těm dobrým zprávám, ačkoliv ty jsou určeny výhradně těm, kteří vlastní konzole nové generace, a současně jsou ochotni za novou verzi hry znovu zaplatit nemalou částku. Hra totiž vychází zdá se pouze digitálně a není zrovna levná. Hned na začátek tedy mohu alespoň říci, že česká lokalizace je součástí nové verze hry, přičemž překlad textů je profesionální a kvalitní. Jelikož se jedná o adventuru a porozumění textu je zásadní, tak je kvalitní lokalizace chvályhodný počin. Pro ty z vás, kteří už zaplatili za The Sinking City nemalou částku na Xbox One, ještě stále existuje možnost, že po urovnání legálního sporu Frogwares umožní update původní hry zdarma (příliš tomu ale nevěřím) a hlavně dodají chybějící lokalizaci i hráčům na starší platformu. Francouzské soudy ale nejsou z nejrychlejších, tak třeba se místo toho dostane hra dříve do Game Passu.

Nová verze hry, kterou si vydávají Frogwares po špatných zkušenostech sami,  také není kompatibilní s pozicemi z původně uložené hry.  Osobně si ale myslím, že to není takový problém – vzhledem k tomu, že jde o skutečně o velmi kvalitní upgrade, je škoda si hru nezahrát znovu. Co tedy vlastně bylo zásadně vylepšeno? Jednoznačně grafická stránka hry – ostatně sami můžete posoudit z nového traileru. Kvalita nasvícení a textur je opravdu o řád výš, než v původní verzi. U takto vysoce atmosférické hry se to samozřejmě počítá – hra stínů a světel, mlžný opar, temné hluboké moře, modely postav a monster – to vše vypadá daleko lépe a reálněji. Hra běží na Series X v plném 4K rozlišení a v plynulých 60 snímcích za vteřinu. Oproti původní verzi, kterou jsem čestně znovu nainstaloval na Xbox One X, je to velké zlepšení, protože ta měla problém udržet konzistentních 30 snímků. Sice se jedná o akční adventuru, ale přeci jen soubojů je poměrně dost, a plynulé snímkování je velmi příjemný bonus, na který si člověk lehko zvykne. Dalším bonusem jsou pak již na Series X standartně brutálně zkrácené nahrávací časy. Opravdu jak úvodní nahrání pozice, tak cestování mezi lokacemi je otázkou maximálně deseti vteřin.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Původní Lukášova recenze vytýkala hře určitou generičnost a prázdnotu herního světa, stěžoval si ale i na technické provedení a absenci lokalizace. Vzhledem k tomu, že technické provedení hry se o řád zlepšilo, a to má částečně vliv na atmosféru hry a dále také díky skutečnosti, že lokalizace byla nakonec alespoň do nové verze dodána, nebyl bych na Frogwares tak přísný. Hra nabízí poctivou porci trvanlivé hratelnosti s kvalitním Lovecraftovským příběhem, na kterém si dali tvůrci záležet – bohužel je vidět, že se dosud věnovali vytváření adventur, takže akční sekvence jim příliš nejdou – i ty jsou ale vlivem plynulé snímkovací frekvence o fous snesitelnější, než bývaly. Rozhodnutí posadit The Sinking City do otevřeného světa pak jde ruku v ruce s dnešním trendem – a je věcí názoru hráče, zda to bylo spíše na škodu, nebo by bylo lepší udělat uzavřenější, ale o to živější město. Kdo ví, snad na tyto otázky odpoví v nějakém příštím počinu Frogwares samotní.
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»
02. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Hood: Outlaws & Legends

Robin Hood je známé jméno. Ještě aby ne, když šlo údajně o lupiče, který bohatým bral a chudým dával. Tento lidový hrdina nejspíš žil na přelomu 12. a 13. století, ovšem není úplně jisté, že skutečně existoval. To nicméně nezabránilo zábavnímu průmyslu ve spoustě seriálových, filmových a také herních zpracování. Hrou, kterou si nejvíc pamatuju, je pro mě Robin Hood: Legenda Sherwoodu, která vyšla v roce 2002 jako taktická akční hra,...

»