RECENZE: Tin Hearts

Autor: p.a.c.o Publikováno: 16.5.2023, 15:00

Publikováno: 16.5.2023, 15:00

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Občas nám hry velice rády připomínají, že všichni jsme svým způsobem děti, akorát naše hračky jsou na pořízení o něco náročnější, než tomu bylo dříve. Vzpomínky na naše dětství jsou většinou krásné a vzbuzují příjemné emoce. Takže proč naše vzpomínání nepodpořit a nedodat tak hře nějaké hlubší emoce vlastní každému hráči. Velké hry většinou na takové věci moc nevsází a jdou trochu dospělejší cestou.

Najdou se však vývojáři, kteří mají kvalitní a hluboký příběh, kolem kterého chtějí postavit hratelnost. Ne vždycky tento tah funguje, protože ani sebelepší příběh, a mistři vyprávění pod ním podepsaní, není tím jediným prvkem, který by měl hru tvořit. Pokud nás nebude to, co se děje na obrazovce bavit a neprobudí v nás touhu se posunout dál, může být příběh sebelepší. To platí i v případě dnešní recenze, jejíž obětí se stali malí vojáčci z Tin Hearts. Za jejich vytvořením stojí bývalí vývojáři z Lionhead Studios, kteří za sebou mají legendární Fable.

Přesouváme se do viktoriánské doby, v níž žije rodina Butterwortha. Máme tu hlavního hrdinu a hlavu celé rodiny, Alberta, jeho krásnou a velice nadanou ženu Helen a také zvídavou a roztomilou dcerku Rose. Všichni tři nás provedou svou emotivní částí života v rámci čtyř kapitol. Upřímně se přiznám, že příběh je zajímavý, ale tak super mega dojímavý, jak tvrdí propagační materiály mi nepřišel. Takže teď nevím, jestli jsem robot se srdcem z kamene nebo mi něco uniká, ale je taky možné, že to hráče nakonec dojme a dovede k zamyšlení nad jejich životy. U mě se tak nestalo, ale vysvětlení mám možná dále.

Albert je nejen vynálezce, ale také výrobce hraček. Na naší cestě skrze rodinný příběh nás tak budou provázet vojáčci z krabičky. Když jsem je poprvé vypustil ven, objevil se u mě náznak nostalgie – Lemmings. I v Tin Hearts je naším úkolem provést konkrétní počet vojáčků skrze danou úroveň. Na rozdíl od zelenovlasých hrdinů jsou však vojáčci v bezpečí, protože nemohou spadnout do propasti, nejsou nuceni stavět nesmyslně velké mosty a také je nebudeme nutit ke vlastní destrukci. Naším úkolem zkrátka bude jim připravit cestu, aby mohli nerušeně projít až do cílových dveří.

Na začátku dáme na místo pár kostek tak, aby se od nich otočili tím správným směrem, ale jak budeme procházet hrou, náročnost úkolů poroste. Čekají na nás nové překážky nebo pomocníci a také hrátky s časem. Vzhledem k dané situaci bude třeba ho posunou dopředu nebo vzad, což je docela zajímavý prvek. Náročnost hádanek samotných mi nepřišla nijak závratná, ale v kombinaci s nutností prozkoumávat prostředí už to taková sranda nebyla.

Z obrázku to nebude vypadat, ale mimo daného problému „na stole“ se naše postava bude muset rozhlížet a také procházet po dané místnosti a hledat nejen věci potřebné k vyřešení hádanky, ale také další skládačky a indicie do příběhu. Je to zajímavý prvek, to se musí nechat a je třeba se naučit, že dřív, než člověk otevře vojáčkům krabičku, musí všechno projít a náležitě připravit. Dobrá příprava cesty pro vojáčky je zde zkrátka základ.

To se ale snáz řekne, než udělá. Za všechno může opravdu hodně děsivé ovládání, které snad nikdo nemohl zkoušet. Respektive na PC to asi možná fungovat bude, ale na konzoli jsem s gamepadem v ruce trpěl, jako už dlouho ne. Od samého začátku se mi věci nutné k vyřešení hádanek pořád někde zasekávaly, nebo jsem prostě neviděl tam, kam bylo potřeba. Kombinace držení a chůze není nic divného, ale k tomu se ještě musíte všemožně natáčet a hledat. Těžko se to popisuje, ale ergonomie je opravdu bídná ve všech směrech. Dost velký problém dělá také pocit z hloubky v prostoru, takže není snadné něco někam posadit nebo zasadit.

Možná, že ono hodně špatné ovládání bylo tím, co mi nedovolilo si řádně vychutnat vyzdvihovaný příběh. Tomu ostatně nepomáhá ani velmi průměrné grafické zpracování. Hra mě několikrát nabádala, abych si po postavení tratě dal detail na vojáčky a jejich průchod jsem si užil pěkně zblízka. No, zkusil jsem to, ale hodně rychle jsem kameru vracel zase zpátky. Objektům chybí detaily, jako třeba dřevu jeho struktura a stejně tak dalším povrchům. Ani pohled z dálky není, kdo ví jak oku lahodící záležitostí. Na něco lepšího už asi nezbyly peníze.

Do pohodové hratelnosti mě úspěšně vracel velice povedený soundtrack, který má na svědomí Matthew Chastney. Díky němu jsem místy opravdu cítil to souznění s rodinou, jejich pocity a další myšlenky. Škoda, že jsem pak zase musel zpátky do zbytku hratelnosti, který mě z rozjímání spolehlivě vytrhl.

Celou hru bych tak ve výsledku přirovnal k jízdě na kole, které není moc pěkné, a navíc vám každou chvíli někdo strká klacek do předního kola. To skončí pádem, takže se oklepu, chvíli na tom divném kole jedu dál a pak zase ten klacek. Věřím tomu, že tvůrci Fable měli velké ambice a možná bych jejich příběhové snažení ocenil víc, kdyby i hra samotná nebylo jedno velké utrpení. Hádanky jsou fajn a nápad s vojáčky ve stylu Lemmings není rozhodně špatný, ale kvůli opravdu špatnému a neergonomickému ovládání jsou Tin Hearts ve výsledku průměrným počinem, který žádné jméno nezachrání.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Čekal jsem, že mi slzy do očí vžene silný příběh od tvůrců Fable. Místo toho jsem každou chvíli plakal nad zoufalou kamerou, blbým ovládáním a velice průměrnou grafikou, na kterou hra ještě dokonce upozorňovala. Radši si půjdu zahrát Lemmings, kteří jsou sice staršího data vydání, ale o parník zábavnější než Tin Hearts.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»