Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Autor: DandyCZE Publikováno: 21.6.2018, 10:27

Publikováno: 21.6.2018, 10:27

Sociální sítě

O autorovi

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 238 článků

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký potenciál i pro hru v režimu jednoho hráče. Asi největší posun byl s příchodem legendárního Morrowindu. Toto DLC opět přiválo a nalákalo nové hráče nebo oslovilo už odpadlé bojovníky. Příběhově naváže na DLC Orsinium.

Nyní se dostáváme k opravdu hutnému přídavku, který nás zavede primárně na dobrodružství, kde živá duše je asi to poslední, co může ovlivnit válku bohů. Jste povoláni královnou Ayrenn na ostrov Summerset a musíte se pokusit oddálit, nebo úplně překazit zničení světa Tamrielu.

Je potřeba se vyzbrojit

Mnoho bojovníků se bojí, že naskočit do takto rozjetého světa už nejde. Buď mají zkušenosti z jiných her, anebo (ještě hůře) věří lidem, co hru nehráli. J Tvůrci hry si s touto částí hry opravdu pohráli, a proto nebudete mít problém do světa naskočit. Nejenže nemusíte kupovat předchozí DLC a obsah, ale tvůrci vám umožní nastavit postavu tak, abyste mohli hned vyrazit.
Pokud patříte mezi hráče, které zdobí jizvy a bojové zkušenosti, tak vám autoři pouze „pohladí“ váš skill – něco jako pohlazení boží rukou.
Jak vidíte, není se čeho bát, vstup do světa TESO je pro vás nachystaný. Pokud nechcete vytasit pár stovek za toto konkrétní DLC, tak zkuste skrze Xbox Game Pass pořídit základní verzi a vyzkoušet svět TESO za smrdutých 259 kaček. Ale za sebe vám říkám, že takto nádherné MMORPG za to stojí.

Co nové rozšíření nabídne?

Je toho opravdu hodně, protože de facto každá část hry byla rozšířena. Pokud začnu od těch nejmenších věcí, tak rozhodně nové zbroje, nové sety, nová výbava domů a pro zručné i možnost vyrábět šperky. Dokonce se objeví i nová frakce a pozor i kompletně připravený a propracovaný hlavní příběh.
Jak jsem nastínil v úvodu, stanete se součástí nerovného boje, ale jak to tak bývá, záchrana světa není nikdy lehká.

Boj za záchranu budete moct rozjet v šesti hlavních nových oblastech, které jsou rovněž vylepšeny pro Xbox One X, takže po grafické stránce si budete uslintávat. Osobně jsem byl naprosto nadšen z paláce v hlavním sídle Vznešených Elfů v Alinoru. Kromě nových lokací se můžete těšit i na podzemní úkoly, které hru skvěle doplňují.

Hrát sám, nebo s kamarády, to je to, oč tu běží.

Tato hra není Skyrim (bohužel), ale pouze další hra z tohoto světa. TESO není čistokrevné RPG, ale hra, kde je možné hrát v singlu, nebo s kamarády. Já jsem hrál od začátku primárně sám a právě kvůli tomu jsem jeden čas na hru zanevřel (v začátcích) – stalo se tak proto, že hra nebyla úplně ideálně optimalizovaná a singl byl opravdu velmi těžký (aspoň pro mě :-)), navíc jsem se postupně začal strašně zasekávat v příběhu. Ale to už jsou „léta“ dávno minulá. Poslední DLC přidala hodně obsahu pro singlplayer, takže mě to začalo zase bavit.
Pokud bych si mohl vybrat, tak pro mě by byla ideální cesta 2–3 bojovníků. Tím nechci říct, že hra už není v této fázi i ryze multiplayerová. Jsou stále mise, na které se bez pomoci jiných hráčů nemá smysl ani vypravovat, ale to není to hlavní ze hry.

Původní recenze The Elder Scrolls Online

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Svět TESO už tu máme od roku 2015 a za tu dobu ušel pořádný kus. Spousta lidí hře předpovídala rychlý konec, ale stále se najde dost lidí, kteří ji hrají. Podobných titulů není mnoho a pro určitou skupinu je to de facto jediná hra, kterou chtějí hrát. Z mého pohledu jde aktuálně o skvěle vyvážený titul s výborným singleplayerem a o nic horším multiplayerem. Skvělý příběh a starost autorů o náplň hry jenom podtrhují její funkčnost po celé tři roky (na Xboxu). Pokud jste fanda Tamrielu, tak nic neřešte, vrhněte se do nekonečné bitevní vřavy a užijte si stovek hodin obsahu. Další vydání Skyrimu je totiž stále v nedohlednu :-)
svět Tamrielmenší počet online hráčů
úžasná grafika poměrně drahý doplňující obsah
skvělý příběh
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»