
TT Isle Of Man: Ride on the Edge 3
Motocyklové závody jsou žánrem, který má v herním průmyslu až nečekaně velký počet titulů, z nichž si můžeme vybírat. Samozřejmě nechybí licencované produkty jako MotoGP, série MXGP nebo nelicencované ježdění v Ride. Silniční motorky však mají ještě jedno zastoupení, které se často označuje jako nejtěžší závody na světě. Ty se odehrávají na britském ostrově Man již od roku 1907 a jejich herní zpracování nese název TT Isle Of Man: Ride on the Edge.
V letošním roce se na naše obrazovky přiřítil již třetí díl série, který sliboval novinky zejména po obsahové stránce. A ty jsme nakonec také dostali ve formě upravené kariéry, většího počtu možných úseků na projetí a hlavně volného ježdění po ostrově. Ten nově nabízí kompletní silniční síť skoro 1:1, takže můžeme jezdit a kochat se dle libosti.
Ve volném ježdění pak odemykáme další obsah, kterého však ve výsledku není tolik a po několika hodinách již není co nového získávat. Motorek máme na výběr jenom pár ze dvou výkonnostních skupin a oficiálních jezdců nás čeká něco kolem třiceti. Je škoda, že se vývojáři nepokusili zaplnit ostrov nějakými zábavnými výzvami jako jsou rychlostní radary nebo nějaké skoky. Zkrátka se podívat, jak to dělá Forza Horizon a nabídnout něco podobného. Takhle sice máme velkou herní plochu, ale ve výsledku se na ní děje to, co bez otevřeného světa.
Pokořit 60 km dlouhý závodní okruh není jenom tak, ale to už všichni víme z předešlých dílů. Co zůstalo zachováno, je výborný jízdní model. Na výběr máme jednu ze tří možností simulace, kdy už ta druhá vyžaduje opravdu velké soustředění a ta poslední je už skutečnou výzvou pro motocyklové nadšence. Díky posuvníkům si k jízdnímu modelu můžeme zvolit adekvátní úroveň našich soupeřů a to od jsem úplná trubka až po ty, co chyby dělají jenom zřídka a plyn mají skoro až na podlahu. Pokud by teda motorky nějakou měly.

Pocit z rychlosti, jakou se budeme hnát britským venkovem, je opět dechberoucí a stejně tak dojem, že každý karambol se vlastně rovná velice rychlé smrti. Stejně jako vždy mi hrozně dlouho trvalo, než jsem si zvykl na řízení motorek. Přeci jenom je to něco jiného, než když člověk hraje jenom auta. Tam se otočí volantem a auto prostě zatočí. Tady se sice řídítka taky pohnou, ale k tomu se ještě musí naklopit motorka a jezdec na ní, aby všechno fungovalo. A právě všechny tyhle věci je třeba vzít v potaz před každou zatáčkou. Závodní trať je opravdu členitá, díky čemu projíždíme skrze malebné vesničky s úzkými, ale rychlými zatáčkami nebo se serpentýnami „škrábeme“ na vrcholky hor.
Tohle jsou přesně ty chvíle, kdy hra exceluje a nabízí výborný pocit z jízdy. Když se člověk žene třístovkou, snadno si pak nevšimne, že grafické zpracování má ty nejlepší roky za sebou. Ne, že by grafika byla ošklivá, ale detaily kolem tratě už nejsou tak propracované, jak by dneska mohly být. Čeho si však všimne i závodník je, že vykreslovací funkce enginu závodní rychlost zkrátka nestíhá. Objekty se před námi dokreslují skoro pořád, a to se nebavíme jenom o drobnostech kolem trati, ale klidně někde chybí i větší kusy tratí jako kopce nebo nejrůznějších povrchy materiálů. Silnice tedy ne, ta je pěkná snad vždycky a stejně tak i zpracování motorek a jezdců.
Od posledního dílu utekly tři roky, takže času na novinky a další věci bylo spousta. Určitě jsem spokojený, že zůstal skvělý jízdním model a možnosti nastavení, díky nimž si užijí jak opravdoví závodníci, tak o něco méně zkušení jezdci. Pro úplné nováčky bude hra opravdovým oříškem, ovšem kdo se jí naučí, bude odměněn opravdu skvělým pocitem zadostiučinění.
Jinak je ale nový díl lehkým zklamáním, protože volná jízda nakonec nepřinesla tolik možností, jako jsem od ní očekával. Ježdění po ostrově a poznávaní jeho zákoutí je fajn, ale jenom na chvíli, protože bez nějaké větší náplně na dlouho nezabaví. Stejně tak není pěkné doskakování textur a to místy docela výrazné. Skoro, jako kdyby vývojáři tak trochu usnuli na vavřínech. A právě z těchto důvodů si novinka odnáší o něco horší výslednou známku než minulý díl. I tak se pořád jedná o skvělou zábavu v opravdu náročných podmínkách.
Verdikt
TT Isle Of Man: Ride on the Edge 3 přináší o něco více herní náplně, která však zůstala tak trochu nevyužitá a rozhodně je co do budoucna vylepšovat. To platí také pro technickou stránky hry, kdy doskakování textur není příjemné a trochu více lesku by hře rozhodně neuškodilo. Zůstal však skvělý jízdní model, díky kterému hře nějakou tu vrásku rádi odpustíte. Ostrov Man je zkrátka opět výbornou výzvou.
Recenze Thrustmaster eSwap XR Pro ve stylu Forza Horizon 5
Již před časem jsme měli možnost si osahat zajímavý gamepad eSwap XR Pro, který nás překvapil počtem ovládacích prvků a bytelností. Nyní se nám do rukou dostal speciál v designu Forza Horizon. Asi většina by řekla, že se bude jednat o jinou barevnou verzi a je určena tak leda pro hráče Forzy Horizon. Sice je pravda, že je ovladač primárně určen pro fanoušky Forzy Horizon, ale také všechny závodní fanoušky. Ovladač...

RECENZE: MLB The Show 23
Letošní rok je rokem českého baseballu. To není jen prázdná floskule, ostatně úspěch naší reprezentace na mistrovství světa World Baseball Classic, kde si naši sportovci díky výhře nad Čínou zvládli zajistit účast na příštím turnaji v roce 2027, a také pořádání mistrovství Evropy na podzim je toho dostatečným důkazem. Ačkoli bych se o skutečném baseballu mohl pořádně rozpovídat, tato recenze patří tomu virtuálnímu, o který se stará studio Sony San...

RECENZE: LEGO 2K Drive
Kostičky LEGO v posledních letech dostávají pozornost pouze v podobě dobrodružných her, zatímco ty závodní byly odsunuty na kdoví kolikátou kolej. V posledních letech tomu nejblíže bylo rozšíření LEGO Speed Champions pro Forza Horizon 4, které můžeme jedině doporučit, ovšem do závodního světa s kostičkami nově vstupuje nový vyzyvatel v podobě LEGO 2K Drive.

RECENZE: Tin Hearts
Občas nám hry velice rády připomínají, že všichni jsme svým způsobem děti, akorát naše hračky jsou na pořízení o něco náročnější, než tomu bylo dříve. Vzpomínky na naše dětství jsou většinou krásné a vzbuzují příjemné emoce. Takže proč naše vzpomínání nepodpořit a nedodat tak hře nějaké hlubší emoce vlastní každému hráči. Velké hry většinou na takové věci moc nevsází a jdou trochu dospělejší cestou.

RECENZE: Star Wars Jedi: Survivor
Pokud patříte mezi věrné fanoušky Star Wars, tak máte určitě velikou radost z přicházejících herních zpracování. Dlouhé roky seděla na právech výhradně společnost Electronics Arts, která hráčům přinesla pouhé dva díly Battlefrontu a nedokázala z této slavné značky vytěžit maximum.

RECENZE: Redfall
Recenze hry Redfall se píše opravdu špatně. Nebudu ani zastírat, že jsem hru nedohrál. Přitom hra mohla nabídnout výborný mix akce, lootovačky a atraktivního prostředí.

RECENZE: EA Sports PGA Tour
Není nad to si při pěkném počasí vyjít ven a v ideálním případě vycházku doplnit nějakou větší aktivitou. Golf může působit jako procházka po trávníku s občasným odpalem, ale za tím vším se skrývá fyzická zátěž. Ono odpálit míček na dostatečnou vzdálenost chce nejen správnou techniku, ale také sílu. Nevýhodou však je, že hřiště se nacházejí v drtivé většině venku, takže při nepřízni počasí si člověk může dojít na odpaliště, aby procvičil švih...

RECENZE: Dead Island 2
Na dobré věci se vyplatí počkat. To je takové lidové moudro, které se dá spojit s celou řadou věcí – herní průmysl nevyjímaje. Pravdou také je, že ne vždycky stojí to čekání za to, o čemž bychom mohli také dlouze debatovat. Jsou projekty, které vypadaly skvěle, ale cesta k jejich dokončení nebyla vůbec snadná a mnohdy do cíle dojít ani nemusejí. Naštěstí to není náš dnešní případ, což je tak nějak logické,...