RECENZE: BattleBlock Theater

Autor: p.a.c.o Publikováno: 12.4.2013, 10:02

Publikováno: 12.4.2013, 10:02

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Návštěva divadla patří mezi velké kulturní událost, která však není pro každého. Pokud jste se při poslední návštěvě divadla nudili, máme pro Vás alternativu. Tedy přesněji kluci a holky z The Behemoth, kteří nám přinášejí svůj nejnovější počin nazvaný BattleBlock Theater. Mimo jiné, The Behemoth jsou tvůrci skoro již kultovních Castle Crashers.

Už samotné úvodní video Vás přesvědčí o tom, že hraní BattleBlock Theater bude hlavně o zábavě. Parta kamarádů se na lodi vydává na výlet. Cestou je však přepadne bouře a kamarádi se postupně jeden po druhém ztrácejí. Vy si naštěstí zachráníte život nárazem do ostrova a přesně v tomto okamžiku začíná boj nejen o Váš, ale především o životy Vašich kamarádů.

Na rozdíl od jiných her, v této si na začátku vyberete, zda budete hrát přes XBL, zkusíte si vytvořit vlastní level v editoru a nebo se pustíte do hraní na jedné konzoli. Přizvat můžete do kooperativního hraní druhého kamaráda, takže zábava bude dvojnásobná. Pokud by Vás nebavil příběh, můžete zkusit nějakou z mnoha taškařic v aréně, kterou si užije až čtveřice hráčů na jedné konzoli a to buď kooperativně, nebo proti sobě. Poslední možností je vyzkoušet si vytvořené úrovně ostatních hráčů z celého světa, takže to může tak trochu připomínat Little Big Planet z konkurenčního PS3 a bude jenom na komunitě, jak moc dokáže potenciálu hry využít.

Samotný příběh se skládá z jednotlivých úrovní rozdělených do několika částí. Levely jsou hodně pestré a nabízejí zajímavou kombinaci logických, skákacích a akčních částí. Nejvíce si hru užijete s živým kolegou, protože přeci jenom uvažuje o něco lépe než umělá inteligence, kterou si v případě, že bude hrát sami, můžete brekem přivolat na pomoc. Vyplatí se osvojit si základní prvky jako je přehazování kolegy před překážky, chytání při vysokých výskocích a přivolávání lodičky. Levely a jejich design se opravdu povedl, takže až do samotného dohrání hry Vám budou předkládat stále nové a nové výzvy. Někdy Vám tvůrci do cesty postaví laser, který Vás na místě usmaží a jindy zase skákací část, jejíž zdolání tak, abyste sebrali drahokam, Vám dá pořádně zabrat

Odměnou za dohraný level Vám budou drahokamy. Pro dokončení úrovně budete potřebovat minimálně tři, ovšem pro dohrání na 100% jich je třeba šest až sedm plus bonusové klubíčko. Kolikrát není vůbec jednoduché všechny najít a vymyslet, jak se k nim dostat. Díky tomu je zajištěna i chytlavá znovuhratelnost, tedy překonání sama sebe nebo kamarádů v online žebříčcích. Jak jistě správně tušíte, za utržené kamínky si budeme moct kupovat vylepšení pro svoje postavičky a to jak vzhledová (nejrůznější klobouky, vousy, pásky přes oka a mnoho dalšího) tak zbraňová (špuntovky, vrhače min a další).

Co však vyčnívá nad hratelnost, je grafické zpracování a celková stylizace hry. Všechno je podřízeno vtipu a věci uvedené v názvu celé hry – divadlu. Filmečky, stylizace a postavičky vypadají přesně jako papírové divadelní loutky na dřívkách. Navíc na začátku každé úrovně je vidět publikum, které sleduje Váš boj o přežití. Sladkou třešničkou na dortu je dabing, protože člověk, který ho měl na starosti, byl opravdový blázen, díky čemuž má hra ten správný náboj. Takhle písemně se celkový zážitek špatně popisuje, takže doporučuji kouknout třeba na youtube a pustit si úvodní video.

9

Verdikt

BattleBlock Theater je horkým kandidátem na letošní hru roku služby Xbox Live Arcade a zároveň důstojným nástupcem Castle Crashers, i když v trochu jiném žánru. Za svých 1200MSP dostanete obrovskou porci zábavy a pokud toužíte po hře, kde se budete smát, rozbíjet ústa a ještě přitom namáhat hlavu, dál už hledat nemusíte. BattleBlock Theater zabaví na dlouhé hodiny, k tomu všemu můžete rozjet pořádnou párty s kamarády a ještě se celému světu pochlubit tím, že jste vymysleli nejtěžší level na světě.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»