RECENZE: Flockers pro Xbox One

Autor: p.a.c.o Publikováno: 27.9.2014, 11:33

Publikováno: 27.9.2014, 11:33

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Ovečka je mírumilovné stvoření působící na lidi uklidňujícím dojmem. Celá řada z nás usíná při jejich počítání a při pohledu na stádo oveček s mláďaty je člověku tak nějak lépe. Z praktického hlediska mají ovce i další využití než jenom pohlazení na duši. Jejich vlna krásně hřeje, takže i ovečky musí k holiči a pokud nejste vegetariáni, určitě jste někdy jedli i jejich maso. Zmínka o masu není náhodná, protože ve Flockers ne jedna ovečka zahnyne a to ne vždy humánní smrtí. Ono taky co čekat od Team 17, tvůrců Worms, kteří se s červíky taky zrovna dvakrát nemazlili.

Flockers je logickou hrou, ve které na začátku každé úrovně dostanete přidělené stádo ovcí a bude pouze na vás, kolik se jich do cíle dostane bez úhony. Zpočátku bude stačit dojít alespoň s jednou, později už jich bude třeba víc. Co za nástrahy může na ovečky čekat? Je jich celá řada, převážně však hlavně řezající nástroje jako pily nebo sekáčky, dále různé lisy a kladiva, no a chybět nesmí ani hromady ostrých bodců na něž se vám budou nebohé ovečky napichovat.

Flockers Rewards

Hlavní otázka tedy zní, jak dostat co nejvíce oveček v pořádku až na konec? Prostě každou z nich naučíte nějakou dovednost (celkově 8 dovedností), zkombinujete je dohromady a máte to. Ovečky mohou létat, skákat, dělat ovčí mosty z různého počtu částí, spáchat výbušnou sebevraždu nebo třeba zastavit za sebou jdoucí kolegyně a kolegy, což využijete vůbec nejvíc. Ovce totiž jdou, jedna za druhou a nehledě na blížící se nebezpečí, nic je nezastaví. Nejlepší tedy je si pustit dopředu pár oveček na řešení nadcházejícího problému a zbytek prostě zastavit. Po odstranění překážky pustíte ovečky dál a takhle to pokračuje až k samému konci. Hra je ale zákeřná v tom, že po překonání překážky můžete stoupnout na různé spínačem které něco spustí. Ve většině případů je to ale past aktivující nějakou zkázu pro vaše chundelaté miláčky. Následuje restart a znovu, protože bohužel, nikdo nepřežil.

Mnozí z vás si jistě řeknou, že výše popsaná hratelnost jim něco připomíná a máte pravdu. Flockers jsou totiž inspirovaní zlatou herní klasikou z roku 1991, Lemmings. Z nich si přináší hlavní herní prvky a dovednosti pro ovečky, ale přidávají i svoje vlastní, jako zmíněné létaní či přeskakování menších děr. Na rozdíl od Lemmingsů ovečky taky více vydrží při pádu z výšky a cestou můžete zachránit uvězěné kolegy a na konci kola si tak přilepšit. V oblasti hratelnosti tak Flockers na první pohled nepřinášejí zas až tolik nového, ale kombinace logických překážek ala Lemmings a brutality z Happy Tree Freinds má něco do sebe a opravdu baví. Milovníci multiplayeru mají v tomto případě smůlu, protože všechno je pouze singlplayer a jedinou online součástí hry jsou žebříčky nejlepších získaných skóre.

Flockers Bonus Level

Co může stát v cestě zábavě, je ovládání. Na konzolové poměry netradiční herní žánr se gamepadem, alespoň z počátku, ovládá zvláštně. Obzvlášť pokud jste byli u těchto her zvyklí na myš. Herní kurzor také tak vypadá a první pohyby po herním světě nebyly v mém podání zrovna dvakrát jisté. Ne jednou sem proklínal všechno a všechny (o sprostých slovech nemluvě) kvůli tomu, že jsem se špatně dotknul analogové páčky, kamera se posunula kamsi pryč a najednou ovečky začaly padat do díry či skončily pod zuby pily. Navíc postupem hrou jsou levely čím dál tím víc náročnější a bez zvládnutí ovládní jenom těžko uspějete.

Flockers Death - Falling

Grafické zpracování je pěkné, jak se na hru pro Xbox One (bohužel majitelé Xbox 360 mají smůlu) sluší a patří. Modely oveček jsou pěkné a efekty jejich hromadného zabíjení jakbysmet. Důležitější než grafika je level design a za ten si Team 17 zaslouží jenom pochvalu. Jednotlivé úrovně jsou nápadité a určitě vás v nich vždycky něco překvapí nebo zaskočí. Logické úkoly jsou přizpůsobené danému prostředí, takže v továrně se řeší mechanické úkoly, v přírodě, poušti nebo dolu zase třeba přeskakujete řeky či rokle. Dokonce dojde i na hrátky s gravitací. Není těžké přijít na to, jak daný úkol vyřešit. Těžší je až vlastní realizace, protože ovce si svou dovednost pamatují celý level, takže na překážku vždy reagují podle toho, co jste je už naučili. Navíc počty oveček nejsou zrovna malé a občas je uhlídání 40ti a více hlavého stádu opravdud nadlidský úkol. Často totiž nejsou důležité jenom ovečky na začátku, ale i na konci celého řetězu.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Flockers jsou prostě super a pokud vás podobné puzzle hry baví, určitě koupí neprohloupíte. Lehkým problémem může být zpočátku ovládání, ale to se časem zlepší a pak už se budete bavit typickým černým humorem, jaký Team 17 umí.
ovečkyovládání
humor
obtížnost
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»