RECENZE: Kinect Rush: A Disney Pixar Adventure

Autor: Lindy Publikováno: 23.3.2012, 17:47

Publikováno: 23.3.2012, 17:47

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Po úspěchu Kinect Disneyland Adventures se Disney a Microsoft rozhodli znovu nabídnout fanouškům možnost prozkoumat některé bohaté světy a postavy v další hře bez ovladačů. Tento vstoupíte do pěti animovaných filmů od Pixaru se zbrusu novými příběhy.

Kinect Rush: A Disney Pixar Adventure vás zpočátku uvrhne do fiktivního Parku Pixar, kde mohou hráči komunikovat s virtuálními dětmi a seznámit se s pěticí dostupných filmů – Úžasňákovi, Příběh Hraček, Auta, Vzhůru do oblak a Ratatouille. Tento park je vlastně takovou centrálou celé hry a má tak podobný účel jako Disneyland, ale namísto atrakcí a tematických oblastí, zde najdete menší oblasti, kdy každá z nich je věnována jednomu ze zmíněných filmů a nabízí vám tak nové příběhy a nová dobrodružství.

Když poprvé spustíte hru Kinect Rush, tak si vás senzor Kinect naskenuje, aby vytvořil vám podobného Avatara, který zároveň i vzhledem zapadne do každého dobrodružství. Můžete tak vypadat jako dobrodruh, robot či auto. Všichni avataři mají podobu dětí, takže je jedno, jak je hráč starý, ale určitě je to snazší, než si svou postavu složitě tvořit a upravovat. Přesnost skenování není stoprocentní, takže občas asi nebudete s výsledkem spokojeni a je škoda, že ve hře schází možnost si postavičku řádně doladit. Jako kompenzaci snad přijmete, že Kinect Rush není tradiční hrou podle filmu, jakých ročně vychází spousty. Nečeká na vás tak zápletka z filmu, ale zcela nová dobrodružství a dokonce i nějaké nové postavy.

Ovládání této hry vyžaduje spoustu pohybu. Na rozdíl od ukazování směru v Kinect Disneyland Adventures, je nutné pohybovat rukama vpřed a zpět, jako nevědomky děláte při chůzi čí při běhu. Je to dosti unavující, ovšem v samotných dobrodružstvích není samotná chůze tolik vyžadována a navíc jsme si jisti, že děti mají spoustu energie. Pohyb ze strany na stranu vyžaduje natočení ramen, takže nepotřebujete více prostoru pro úkroky. Přesto potřebujete pro hraní poměrně hodně místa. Ostatní pohyby už jsou pak standardnější a patří mezi ně skákání, uchopení předmětů a jejich házení a další. Hra je tedy dosti aktivní a dospělí hráči se asi zapotí, ale děti ji budou naplno užívat.

Jak už jsme zmínili, tak Kinect si vás naskenuje, aby vám vdechl podobu vhodnou pro filmy od Pixaru. Váš avatar se tak může v případě filmu Auta proměnit vůz, v nabušeného Úžasňáka či krysu z filmu Ratatouille. Rozhodně se jedná o skvělý prvek a všichni se nepochybně pobaví nad svou animovanou podobou. Zvláště když hrajete ve dvou hráčích, což Kinect Rush samozřejmě umožňuje.

V Úžasňácích se stanete různými hrdiny, ale prvně se proměníte ve Violet a úroveň zahrnuje běhání, skákání, jízdu po drátech, šplhání, létání či házení předmětů. Plně tak zapojíte své tělo a dostanete zabrat, aby vše sedělo s příkazy na obrazovce. Ovšem je to účel, abyste se cítili, že děláte nadlidské činy. O tom přece Úžasňákovi jsou.

Příběh hraček z vašeho avatara udělá robota, který bude pomáhat Woodymu a panu Pricklepants, aby dohnali Bonnie, než bez nich odejde. Možná některým postava robota nepřijde tak zajímavá, jako ty ostatní, ale užijete si dost zábavy na dětském hřišti a nakonec naskočíte do autíčka na ovládání.

Když už jsme zmínili řízení, tak toho si dost užijete v dobrodružstvích z filmu Auta. Tato aktivita samozřejmě nevyžaduje tolik pohybu, protože zatáčíte s imaginárním volantem, který je ovšem překvapivě přesný. Určitě si tak tyto zábavné závody užijete.

V herní podobě Vzhůru do oblak se zase stanete dobrodruhem, který například sleduje Karla spolu s Russellem, a pádlujete v kánoích, abyste dohnali dům, který létá pomocí balónkům. Samozřejmě se musíte vyhýbat překážkám a na konci řeky už na vás pak čekají menší hádanky.

Posledním dobrodružstvím je Ratatouille, v němž se vrátí dvě postavy Celine a Twitch. V jedné z úrovní se ocitáte v Paříži a musíte osvobodit Twitche, který je uvězněn v láhvi. Tato část podobě jako ta předchozí vyžaduje více pohybu v rozsáhlejších prostředích. Některé pohyby vyžadují větší přesnost a je třeba i trochu přemýšlet, ale přesto nás tato poslední dvě dobrodružství zaujala svou komplexní a zpracováním.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Všechna dobrodružství, která Kinect Rush nabízí, jsou zkrátka fantastická a navíc jsou zpracována v úžasné grafice, která přesně odpovídá Pixarovkám. Hra je svižnější než Disneyland Adventures a vlastně i vhodnější pro hráče, kteří neumí tolik anglicky, protože stále něco děláte a hra vás ke každému úkolu důkladně navádí. Absence češtiny je přesto stále velkým nedostatkem, ale přesto jsme si jisti, že si vaše děti hru naplno užijí a i ostatní se u ní zabaví.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»