RECENZE: Alan Wake’s American Nightmare

Autor: duallhead Publikováno: 24.2.2012, 12:55

Publikováno: 24.2.2012, 12:55

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

duallhead

Je autorem 19 článků

Alan Wake’s American Nightmare konečně dorazil v rámci House Party na Xbox LIVE a my vám s klidným srdcem přinášíme jeho recenzi. Už teď můžeme říci, že se jedná o nejvyspělejší XBLA hru, která drží kvality svého předchůdce hodně vysoko. Remedy prostě umí. Více však už v naší recenzi.

Na prvního Alana Wakea  vzpomínám rád. Byla to pro mě jedna z nejlepších her, která dotáhla vyprávění epizodického příběhu k dokonalosti. Byla to pro mě také jedna z her, díky které jsem si připomněl, že jsem hrdým majitelem Xboxu. Ve hře Alan Wake jste prožili psychologický thriller, který vám ukázal, jak může být pokřivená mysl spisovatele. V nepřímém pokračování prvního dílu nazvaném Alan Wake’s American Nightmare se zhostíte stejného protagonisty jako minule. Tentokrát se ovšem ocitneme v okolí státu Arizona. Takže mokré lesy severozápadu vystřídala vyprahlá pouštní krajina se sítí motelů, národní vesmírné observatoře a typického amerického autokina.

Příběh hry se tentokrát točí hlavně okolo záporné postavy jménem Mr. Scratch, která je dvojníkem Alana Wakea. Alan při své pouti americkým pouštním prostředím potká několik postav, kterým se bude snažit pomoci. Bohužel se díky příběhu několikrát vrátíte do stejných lokací, abyste mohli napravit (přepsat) pokřivenou realitu. Tento malý neduh ovšem vynahradí vzpomínka na staré přátele, ke kterým jsme si všichni společně vybudovali určitý vztah. Například se během hraní objeví zmínka o vypečeném Barry Wheelerovi, který byl v prvním dílu nezapomenutelnou postavou. V tomto dobrodružství se ovšem nevěnuje Alanovi, ale dalším nezapomenutelným ikonám – tentokrát bratrům, kteří tvoří rockovou formaci ve skupině Old Gods Of Asgard. Tak, nezapomeňte si uvařit hodně kávy, ať stihnete tuto XBLA pecku dohrát na jeden zátah dle achievementu z prvního dílu s názvem Hypercoffenaited 🙂

Alan Wake’s American Nightmare je o něco více akčnější, než jeho starší bratříček. I když několik momentů strachu zažije i při hraní nejnovějšího dobrodružství. Ovládání je totožné jako v předešlém dílu a stejně fungují i herní mechanismy. Sbírání stránek je také zpět a zpřístupníte si tak lepší zbraně. Ale pár novinek se najde. Mezi ty nejviditelnější patři rozhodně filmové sekvence, delší Alanova výdrž při běhu a pár nových zbraní (uzi, hřebíkomet a třeba vojenská brokovnice). Samozřejmostí je nový příběh, který se točí ohledně seriálu Night Springs, pro který Alan Wake napsal scénář. Další znatelnou novinkou jsou nové druhy nepřátel, jako například ti, kteří se po ozáření baterkou rozdvojí. Tyto přesné kopie se opět rozdvojí a tak dále a tak dále. Stalo se mi, že z jednoho takového nepřítele jsem měl rázem osm. Ještě mohu zmínit pavouky, kteří v prvním dílu chyběli a zde si odbyli svou premiéru.

Poslední novinkou je mód s názvem Fight Till Dawn. V podstatě jde o to, že se na vás v tomto módu hrnou nepřátelé ze všech stran (po vzoru Horde módu ze hry Gear of War) a vy musíte přežít od úplňku do svítání. V tomto pošušňáníčku si určitě najdou zalíbení hráči akčních her. Mně tento mód moc nesedl, přeci mám jen raději psychologicky laděný thriller. Ať tak či onak, určitě si s tímto módem notně prodloužíte herní dobu. Audiovizuální zpracování je naprosto famózní a jde ruku v ruce se svým starším bratříčkem.

9

Verdikt

Tak, a recenze je za námi. Alan Wake's American Nightmare je naprosto špičková XBLA hra, která si zaslouží opravdový obdiv. Za pár kaček totiž dostanete tří áčkovou hru, jejíž herní doba se zastavila na hodnotě šesti hodin. Takže smekám pomyslný klobouk, Remedy... Už aby tu byl Alan Wake 2.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»