Recenze: GAME OF THRONES: EPISODE 4 – SONS OF WINTER Pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 29.5.2015, 14:58

Publikováno: 29.5.2015, 14:58

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

A je to tu zase. Další epizoda (ne)chtěného dítěte od Telltale, Game of Thrones, od které jsme si přáli, aby byla alespoň tak dobrá jako ta předchozí, nebo snad dokonce ještě lepší. Stejná rozhodně nebyla, ale svým způsobem lepší ano, konečně jsme se totiž dočkali toho, na co jsme čekali už před první epizodou – pořádné akce.

Game of Thrones od Telltale je opravdu jen pro zaryté fanoušky. Normálního hráče absolutně zdejší svět nemá šanci zaujmout, protože v něm bude ztracen jako kapka vody v somálské studni a obyčejného diváka, také ne, protože hra nijak nerozvíjí příběh, ale vytváří svůj vlastní navazující někde na přelom třetí a čtvrté série. Naštěstí čtvrtá epizoda konečně prozrazuje více o dění mimo scénu, kdy byl otráven Joffrey a těsně předtím, než se náš milovaný John Sníh vydal do Krasterova sídla.

Nicméně více rozvíjí  předem explicitní příběh rodu Forresterů, kde vaše rozhodnutí už nejen po kapitulaci Telltale na rozhodování nemá žádný vliv, ale nyní autoři snad naschvál dávají najevo a zdvihají prostředníček všem, kdo se pokusí v jakémkoliv dialogu rozhodnout jinak, než oni nadefinovali. Takže se běžně stává, že pokračování dialogu po vaší odpovědi nedává smysl a navazuje na odpověď, kterou jste ideálně měli zvolit.

gotgame-3_6vje.1920

Jinak je ale příběh svižnější až rychlý, že působí velmi krátce, ovšem tradičně je vyprávěn v dvou hodinovém intervalu. Jeho svižnost ovlivňuje především zmiňovaná A.K.C.E., která by se místy dala přímo krájet. Až podivně protivná Daenerys si žádá dobít obléhané město, a tak jednou skupinkou postav na oplátku za pomoc zajdete pobít pár nepřátel na revanš. Na zdi statečného Forrestera zavřou do díry, a jelikož nechce být popraven spolu se svým zlodejíčkem kamarádíčkem odcestují na sever za zeď do North Grave.

V ležení Forresterů pak probíhá vzpoura, kde se naděje rodu pohybuje v sinusoidě. No a nakonec se s Lady Mirou pokusíte zjistit několik informací o pomoci Whitehillu z Králova přístaviště. No a jak rychle utekla tahle kraťoučká recenze, tak takovým tempem i utekla samotná epizoda, tedy než bys řekl „Recenze: GAME OF THRONES: EPISODE 4 – SONS OF WINTER Pro Xbox One“. Čtvrtá epizoda je asi zatím tou nejlepší, s kterou jsme měli tu čet se seznámit ve hře Game of Thrones, a tak konečně nabíváme pocitu, že se těšíme i na další, byť to z ukázek na konci dílu zrovna růžově nevypadá. Ale doufejme, že už konečně Telltale pochopilo, jak bychom si tu hru přáli, aby vypadala.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

O píď lepší epizoda než ta předchozí, takže vlastně nejlepší ze všech. Zajímá vás snad víc? Že rozhodování? Ale jděte... už dávno ne.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»