RECENZE: The Turing Test

Autor: p.a.c.o Publikováno: 16.9.2016, 10:21

Publikováno: 16.9.2016, 10:21

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Na hrách je skvělé to, že s nimi můžete trénovat celou řadu dovedností a jednou z nich je bezesporu i logické myšlení. Hry s touto tématikou jsou poslední dobou zajímavé i z toho důvodu, že dokáží k hádankám a úkolům nabídnou i zajímavý příběh, nad kterým se můžete zamyslet. Právě do této kategorie patří i The Turing Test, na jehož recenzi se dnes podíváme.

Ještě předtím se sluší říct, že Touringův test vznikl v roce 1950 a měl za úkol otestovat umělou inteligenci, respektive její úroveň. Funguje to tak, že posadíte člověka do místnosti, kam mu posíláte otázky od počítače a od člověka. Testovaný subjekt pak musí rozhodnout, od koho daný dotaz přišel. O něco podobného se snaží i Turing Test.

the-turing-test-launch-announcement-004

Vše přitom z počátku vypadá na záchrannou misi, jelikož se probouzíme v lodi, kde nám robot TOM, který nás provází celou hrou a je naším rádcem a společníkem, oznamuje, že na jednom z měsíců Jupitera, Evropě, se něco stalo a naším úkolem je se tam rychle vydat a přijít všem věcem na kloub. Jakmile se tak stane, čeká na nás celá řada místností, kde budeme muset vyřešit rébus a díky tomu se dostat do další úrovně.

the-turing-test-launch-announcement-003

Řešení úkolů spočívá ve správném použití naší EMT zbraně, díky níž můžeme přenášet koule energie (orby), ale to ne vždy jde. Některé orby jsou v krabici, takže je nutné přenést celou krabici a jiné zase mají speciální schopnosti. Kombinací všech orbů něco někde otevíráme, spouštíme nebo zase zvedáme. Nezáleží však jenom na logické myšlení, protože stejně důležitou roli hraje i naše kreativita. Přeci jenom testy mají za úkol odhalit, jestli náhodou nejsme roboti, takže se koukejte snažit.

Úkolů je pro nás připraveno 70 a jsou rozděleny do několika kapitol. Při přechodu mezi nimi se v rámci videa dozvíme další část příběhu. Navíc v každé části můžeme narazit na tajnou místnost, pokud ji tedy budeme aktivně hledat. Hádanky jako takové nejsou nejtěžší, ale u některých se jistě zdržíte, než vlastně dojdete k tomu, že nejjednodušší řešení bylo vlastně i tím nejlepším. Díky obtížnosti je hra fajn výzvou, ale bez nějakých zbytečných zákysů. S tím souvisí i hlavní neduh celé hry a to krátká doba hratelnosti. Jestli opravdu nejste roboti, proplujete hrou za nějakých 5-6 hodin, což sice není mnoho, ale na druhou stranu alespoň hra není zbytečně dlouhá a nastavovaná, což je snad ještě horší, než kratší hratelnost. Tu by mohla vykompenzovat nižší cena hry, což je také důležitý faktor.

the-turing-test-launch-announcement-017

Velkou pochvalu bych chtěl směřovat k technické stránce hry. Grafika je jedním slovem parádní, i když někomu může připadat sterilní prostředí vesmírné stanice, nebo samotné lodi, nudné. Tvůrci si však pěkně pohráli s hrou světla a odlesků, což vypadá opravdu pěkně. Navíc všechno je hezky plynulé a ostré, za což palec nahoru. Ještě víc pomyslný palec zvedá dabing postav, který je famózní a hudební podklad dotváří tu správnou atmosféru.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Za příjemnou cenu získáte povedenou logickou hru, s pěkným příběhem a hudební stránkou, který vás na nějaký čas určitě zabaví. Někomu může vadit trochu nudnější prostředí nebo kratší hratelnost, ale jestli máte hry z podobného žánru rádi, jedná se o jasnou volbu.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»