RECENZE: Seasons After Fall

Autor: p.a.c.o Publikováno: 6.6.2017, 9:07

Publikováno: 6.6.2017, 9:07

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Střídání ročních období je fascinující a každý z nás má nějaké to oblíbené. Na jaře všechno květe, na létě mají všichni rádi prázdniny a dovolené. Pak tu máme podzim, kdy můžeme pouštět draky a krajina nabízí pohled na nespočet barevných kombinací a jako poslední je tu jedněmi milovaná, ale jinými nenáviděná zima. Počasí měnit nelze a nutno dodat, že v mnoha případech je to jenom dobře.

Seaesons After Fall nabízí pohádkové zpracování právě zmíněných ročních období, kde jako malé semínko musíme osvobodit strážce ročních období (medvěda, jeřába, úhoře a cikády) a znovu nastolit pořádek. Jelikož malé semínko nemůže moc měnit chod lesa, převtělí se do lišky, kterou naláká na rituální místo a jejím prostřednictvím prozkoumáváme svět. Tím, jak potkáváme jednotlivé strážce, osvojujeme si dovednosti změny jednotlivých období. Příběh je takový celý roztomilý, ničím nepřekvapí a žádná drama se také nekonají. Prostě jenom příjemně vede hrou.

Rozjed hry není, kdo ví jak akční, prostě jenom běžíme za prvním strážcem v malebné grafice a nádherně kresleným prostředím, což je docela nuda a říkal jsem si, jestli je tohle jako všechno. Do cesty se nám budou stavět jednoduché puzzly, kdy je třeba zjistit, jak příroda na jednotlivá období reaguje a k tomu zvolit odpovídající nastavení.  Na začátku můžeme používat sice jenom jedno, ale postupně se odblokovávají další, čímž se i hádanky stávají nepatrně obtížnější. Nemusíte se bát, že byste nějakým nedopatřením umřeli, protože nic takového zde nefunguje a liška prostě zemřít nemůže.

Hratelnost je fajn, ale nejde o bůh ví, jakou výzvu. Většinou jenom někde dobře vyskočíme, zvolíme období a zase hurá dál. Je kolem nás spousta vody a my potřebujeme dál? Udělejme zimu, voda zamrzne a můžeme vyskočit, kam je potřeba. Do výšky nám také pomohou houby, které rostou na podzim, a tak bychom mohl pokračovat dál. Když se nad tím tak zamyslím, typů hádanek sice moc není, ale jsou pěkně nakombinované, takže ve výsledku to ani nevadí.

Úkoly nejsou sice těžké, ale zase nenarušují plynulou hratelnost. Díky tomu se můžeme kochat změnou jednotlivých období, kdy každé vypadá hodně povedeně a je vidět, že si s nimi vývojáři pěkně vyhráli. Jednotlivých obrazovek je připravena celá řada, ale bohužel, projedeme si je vícekrát, což je asi největší zápor celé hry. Když už posbíráme všechna období a vypadá to na konec, nastane zvrat a my musíme znovu, se všemi dovednostmi, projít všechny úrovně. Natažení hratelnosti by mi nevadilo, kdyby nebylo takhle okaté. Poslání hráče do těch samých situací nepovažuji za nejlepší řešení a upřímně si mi do opakovaného hraní už moc nechtělo.

Radost pohledět je na jednotlivá prostředí, krásně zpracovanou lišku a hudební doprovod. Ten se ozývá vždy v ten pravý čas, aby hezky dotvořil iluzi pohádkové světa. Zmiňovaná ručně kreslená grafika asi nepotřebuje více komentářů, stačí se podívat na obrázky kolem.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Season After Fall je pěknou hrou se zajímavými nápady, úžasnou grafikou a příjemnou hratelností. Bohužel v půlce si vše musíte zopakovat, a to už nemusí být pro každého. Rozhodně však nejde o špatnou hru, spíše naopak a jestli máte rádi plošinovky a zalíbí se vám stylizace, budete se Seasons After Fall určitě spokojeni.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»