RECENZE: The Wolf Among Us

Autor: yourself Publikováno: 20.10.2013, 14:22

Publikováno: 20.10.2013, 14:22

Sociální sítě

O autorovi

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Bylo nebylo, za sedmero horami a sedmero řekami leželo město New York, ve kterém žila komunita pohádkových bytostí známá jako Fabletown. Pohádkové bytosti, jež tam žijí dorazily před stovkami let, když byly nuceny opustit svou domovinu. Pomoci kouzla Glamour skrývají své životy před očima obyčejného světa. Tak takhle nějak vás Telltale vítá u své nové adventury The Wolf Among Us. S jejich předchozím dílem, The Walking Dead má společné mnoho. Obě hry vycházejí z komiksů, mají svou charakteristickou stylizaci, kterou hned tak neuvidíte a akční sekvence z pera Michaela Baye suplují interakcí mezi zajímavými postavami. Přes to všechno je však The Wolf Among Us úplně jiné.

w5

Jak už jsem se v úvodu zmínil, The Wolf Among Us je založeno na komiksové sérii Fables, ve které najdete bytosti snad z každé pohádky, bajky, mýtu pověsti či legendy, o kterých jste pravděpodobně někdy slyšeli. Ty byly před stovkami let donuceny opustit svůj domovský svět a ukryly se v pochmurném předměstí New Yorku. Vy se zhostíte role Bigbyho Wolfa. Ano jde o toho velkého zlého vlka, který houkl a foukl a zbořil prasátku jeho slaměný domeček, aby se pak následně stavil na návštěvu k Červené karkulce a její babičce. Ten se v novém světě stal jakýmsi šerifem, který se v této bláznivé komunitě snaží udržet pořádek, ovšem ne vždy to jde podle plánu. Ostatně jak máte řešit manželské problémy Krásky a Zvířete nebo jak máte reagovat na opilého Dřevorubce (,který vám v minulosti rozpáral břicho, naplnil ho kameny a pak vás hodil do řeky), jež nechce zaplatit prostitutce za její služby a dává to najevo dosti hlasitě.

První epizoda z pěti vás nekompromisně hodí do středu tohoto podivného světa , a aby toho nebylo málo, na práh vašeho obydlí vám hodí mrtvolu. Celá epizoda se točí okolo této situace a následné vyšetřování poodhaluje temnější stránky Fabletown a jeho obyvatel. Stejně jako v The Walking Dead se příběh odvíjí od vašich interakcí s postavami a vašeho přístupu. Postavy si opět moc dobře pamatují, jak jste se k nim chovali. Během celé první epizody narazíte jen na pár rozhodnutí, které by výrazně ovlivnily dění v jejím rámci ovšem určitě budou hrát velkou roli do budoucna. Občas ovšem i taková maličkost jako půjčení peněz nebo váš přístup k výslechu může mít velice zajímavé důsledky.

w2

Bigby Wolf je už ze své podstaty poměrně horkokrevný. Přece jen jde o velkého zlého vlka, který za svých mladých let zhltnul nejednou pohádkovou bytost a ty co to přežily nepromarní jedinou příležitost, aby vám to připomněly. Hra je v tomto naštěstí dosti povolná, tudiž je pouze na vás, jestli budete „nový lepší“ vlk nebo raději zůstanete věrni své minulosti a dáte všem jasně najevo kdo je tady pánem. Tak jako tak se pár konfliktům nevyhnete a dostanete se tak do akční sekvence suplované quick time eventy. Jejich ovládání působí trochu divně, což je dáno nejspíše tím, že hra se nijak neobtěžuje vysvětlit co dělá co. Nepomáhají tomu občasné propady FPS ani to, že ne vždy jste si úplně jistí tím, jestli jste tlačítko stiskli včas a správně. Proletěl jsem tou zdí, protože jsem uspěl nebo selhal? Kdo ví. Hra naštěstí není moc přísná, a tak vás pár špatně stisknutých tlačítek nepošle hned na nahrávací obrazovku.

w6

Akční sekvence ovšem nejsou to co dělá z The Wolf Among Us to čím je. Její charakteristický vizuální styl, a zasazení vycházející z Noiru dokonale evokují komiksovou předlohu, aniž by ji nějak sprostě vykrádaly.  Velice důležitý je i samotný dabing, který z podivných setkání dělá nezapomenutelné zážitky. U lidí je to jednoduché, ovšem pokud se vám podaří vytvořit mluvící zvířata, tak aby rozhovory s nimi působily naprosto normálně, můžete si pogratulovat. Rozebírat svou životní situaci s prasetem nad sklenkou whisky a cigaretou může na první pohled vypadat směšně, ovšem herci se v těchto situacích naprosto vyřádili a učinili z nich vynikající zážitek.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

"Faith" je perfektním začátkem nového dobrodružství Telltale. Bez velké námahy vás vtáhne do nového světa a postaví před poměrně malicherný problém. Ovšem než se nadějete stojíte uprostřed krvavé konspirace, která výrazně otřese základy vaši společnosti. Následná upoutávka na děj druhé epizody vás pak jen utvrdí v tom, že musíte zjistit kdo za vším stojí.
Grafická stylizaceObčasné problémy s framerate
Napínavý příběh
Zajímavé prostředí
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»