RECENZE: Need for Speed: Rivals pro Xbox 360

Publikováno: 4.12.2013, 12:51

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Těžko tomu uvěřit, ale letos jsme se dočkali již 20. dílu závodní série Need for Speed a příští rok tomu bude přesně dvacet let, co vyšel první díl série. V druhé polovině existence série to s ní šlo nahoru a dolů, ale v posledních letech už se to zlepšilo a my se dnes podíváme na výroční titul a to Need for Speed Rivals.

O vývoj Need for Speed se postaralo nové studio Ghost Games, které se bude v budoucnu věnovat této série, za podpory Criterion Games, kteří stojí za úspěšnou sérií Burnout. Hra tak samozřejmě hraje na arkádovější notu a potěší tak hráče, kteří si chtějí oddechnout od automobilových simulací, jako je třeba Forza Motorsport. Rivals jsou vhodné pro zběsilejší a příležitostné závodníky.

Pro Need for Speed: Rivals se na scénu opět vrátila policie, ovšem ve větším měřítku, díky dvěma odlišným kampaním. Naposledy jsme za policii mohli myslím hrát v Hot Pursuit od Criterionu. Můžete se tak přepínat mezi hrou za policejního důstojníka (buď v utajení nebo jako silniční hlídka) či ilegálního závodníka. Možná by se tyto dvě možnosti ani nedali nazvat kampaní, protože je nedoprovází žádný příběh. Kariéry by asi bylo vhodnější slovo, protože jsou obě velmi unikátní a vyžadují odlišný herní styl.

Co se týče zasazení, tak Rivals nabízí nádherný otevřený svět s rozličným terénem pobřežních a klasických cest. Svět sice není přehnaně velký, ale je pěkně zpracován a především je docela živý. Doprava není moc hustá, ale vzhledem k nevelikosti světa a vysoké rychlosti vašich aut, to ani nezaregistruje a stále budete potkávat civilní auta. O to měně bude rádi potkávat policejní jednotky, které se pokusí zatknout stejně jako ostatní závodníky, takže se ve světě neustále něco děje.

Režim kariéry vás provede různými výzvami a odměnami, díky kterým bude postupovat úrovněmi a budete tak odemykat i nové vozy. Mimo klasických závodů se soupeři či na čas, se nabízí i úkoly (výzvy) jako narazit do vozu ze strany, jet určitou rychlostí, použít stíhací techniky na závodníky či obráceně atd. Některé vozy tak odemknete docela snadno, ale jiné vám zase dají zabrat. Mezi vozy opět najdete proslulé značky jako Porsche, Ferrari, Lamborghini, BMW, Audi, Chevrolet a další. Ferrari se mimochodem do série naplno vrátilo po mnoha letech.

nfsr_bmw_m3_outpace_web

Dobrou vlastností kariéry je, že nová auta, která odemknete, nejsou vždy ta nejlepší, protože se čas od času vyplatí investovat získané body do vylepšení vašeho současného vozu. Co se týče vylepšování vozů, tak se nejedná jen o výkon, jak jste zvyklí. Jak závodní, tak i policejní vozy mají vylepšitelné stíhací techniky, které může nainstalovat na váš vůz a pak je na cestě použít k sundání jiných aut.

V policejní kariéře samozřejmě nečekejte, že závodníci zastaví u krajnice jen, co spustíte houkačky. Budete je muset honit a tvrdě do nich narážet, abyste je chytli. Stíhací techniky tak určitě přijdou k duchu, jedná se například o EMP, tedy elektromagnetické impulsy, které vyřadí elektroniku vozu. Podobné věcičky jako Shockwave a další, můžete používat i na své soupeře jako závodník a jejich účinek lze vylepšovat spolu s autem. Pokud navíc závodíte jako policista v utajení, můžete tak splynout s oponenty, dokud není ta správná chvíle, abyste je zatkli. Dočkáte se i nějaké podpory od policie ovládané umělou inteligencí.

nfsr_gtr-deploying-web

NFS Rivals využívají Speed Points jako herní měnu a získáte je téměř za každou akci na cestě, ať už driftujete, těsně se vyhýbáte dopravním vozům, používáte stíhací techniky nebo třeba dosáhnete vyšší rychlosti na radaru. Tyto body samozřejmě získáváte i za vítězství v závodech. Jako závodníkovi se vám zvyšuje level hledanosti a tak se násobí i počet získaných bodů, takže čím jste aktivnější ve světě, než se vrátíte do krytu, tak o to více bodů získáte. S vyšší úrovní hledanosti po vás ale více jde policie, a pokud vás chytí, tak ztratíte všechny body, které jste si neuložili ve vašem úkrytu. Hra vás tak nutí zkusit ještě jeden závod, i když riskujete, že o body přijdete.

Svět je velmi dobře navržen a nabízí jak zkratky, tak i alternativní cesty, v kterých se docela dobře vyznáte a kolikrát jsou jejich součástí i skoky, za které taktéž získáte bodíky. Graficky hra vypadá velmi dobře a běží krásně plynule. Na Xbox 360 tedy tvůrci skutečně zabrali a jistě na tom má podíl i balíček HD textur, který se vám při spuštění hry nainstaluje na disk z DVD. NFS Rivals tak vyžadují pevný disk pro Xbox 360, bohužel nelze použít flashku či jinou alternativu. Součástí je i dynamické počasí, které ale zasáhne jen čas od času, i tak se jedná o příjemné zpestření.

nfsr_basepoint_web

Hratelnost je pak věrná stylu série Need for Speed a je tedy arkádová až do morku kosti. Snadno můžete driftovat v zatáčkách při současném použití plynu a brzdy, což v realistické simulaci moc neuspělo. V případě NFS je to ale naprosto v pořádku, protože je to fajn a k sérii to zkrátka pasuje. Celkově je tento závodní titul otevřenější a hráči se snadno zapojí.

Největší novinkou a nejspíše i největším prvkem ve hře je pak sociální složka hry AllDrive. Díky této funkci můžete plynule přejít z čistě single-playeru do online multiplayeru. Pokaždé když hru spustíte a jste připojeni, tak se automaticky pustíte do online světa, v kterém na stejné mapě jezdí i dalších pět hráčů. Všichni si můžete dělat, co chcete, občas do sebe narazíte, vyzvete se na závod, což lze ale i s boty. Pokud jsou mezi těmito hráči i policisté, tak vás mohou samozřejmě začít pronásledovat a obráceně.

I když se jedná o skvělý nápad a přispívá to na živosti světa, takže maximám je 6 hráčů, což je dosti mále vzhledem k velikosti mapy. Navíc každý o tuto funkci nestojí, ale v menu lze nastavit čistě single-player. Horší je to, že hru nelze řádně pauznout. I když stisknete Start, tak se sice dostanete do nabídky, ale hra na pozadí stále žije, takže vás například dožene policie a zatkne. Je to dosti otravné. Například když jste uprostřed závodu a zazvoní vám telefon, nebo vám dovezou balíček atd. Tento prvek je tedy dosti frustrující stejně jako scénka po vybourání, kterou nelze přeskočit ani vypnout.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Need for Speed Rivals je určitě povedenou snahou od Ghost Games. Vytvoření kvalitního otevřeného světa s dvěma rozsáhlými kariérami a ambiciózní funkcí AllDrive, určitě nebylo jednoduché, a dohromady to skvěle funguje. Škoda jen některých frustrujících prvků a fanoušky multiplayeru určitě zamrzí malý počet hráčů na mapě.
krásná grafikahorší ovladatelnost vozu
systém výzev nepřehledné
porovnání s přátelikrátké
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»