RECENZE: Neighbours back From Hell

Autor: tonyskate Publikováno: 20.10.2020, 8:19

Publikováno: 20.10.2020, 8:19

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6123 článků

Jak vycházíte se svými sousedy? Doufáme, že dobře. Pokud ne, rozhodně jste sem zavítali správně. Ať už jsou hluční anebo vám dělají naschvály, Neighbours back From Hell je přesně pro vás. Pomsta je totiž sladká a konečně ji dosáhnete, leč jen virtuálně.

Už je tomu více než patnáct let, co na počítače zavítala příjemná oddechovka Neighbours from Hell, v níž jste se jako chlapík Woody mstili svému otravnému sousedovi a ještě jste k tomu navíc přizvali televizi. Prostě jste mu vlezli do baráku a dělali různé naschvály. Dostal tak dost zabrat, takže si vyrazil na dovolenou s drahou matinkou a přítelkyní Olgou, a Neighours from Hell 2: On Vacation byly na světě. Tuto příležitost jste si samozřejmě nemohli nechat ujít a dovolenou jste svému sousedovi, jenž se jmenuje příhodně pan Rottweiler, řádně osladili.

Obě hry teď vyšly v remasterované kolekci Neighbours back From Hell, která obsahuje všech 25 epizod, samozřejmě ve vylepšené grafice, nicméně s novým obsahem nepočítejte. První epizody vás zavedou přímo do sousedova domu, kde mu budete dělat nejrůznější naschvály, od banální banánové slupky na podlaze, přes ucpaný záchod a hrátky s elektřinou po výměnu žrádla pro rybičky za steroidy. Na dovolené jej pak budete provázet po Číně, Indii a Mexiku, kde budou vaše kousky ještě pestřejší, protože na něj můžete poštvat jeho milou, ale současně si občas musíte dávat pozor i na jeho matinku.

Vše probíhá velmi jednoduše. S pomocí různých předmětů i bez nich líčíte kdejaké pastičky na svého souseda, jako třeba připínáčky na židli nebo přidělání žraločí ploutve na dětskou ponorku. Čím lépe kousky seřadíte a načasujete, tím více pana Rottweilera naštvete, až mu lupne v zádech, a o to více získáte nakonec bodů. V každé úrovni lze provést určitý počet kousků, ale nemusíte je splnit všechny, abyste epizodu úspěšně dokončili.

Soused vás samozřejmě může chytit, a to potom dostanete pěknou nakládačku. Naštěstí tím úroveň nekončí, jen přijdete o život a nějaké ty body ve finálním součtu. Načasování je tedy hraje svou roli. Woody se umí i decentně plížit, protože sousedovi mazlíčci papoušek a pes občas hlídají některé pokoje. Ale ani oni vás nezastaví, abyste si souseda vychutnali do poslední kapky a na několik hodin se tak zabavili a ještě snadno ulovili všechny achievementy.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Skutečně doufáme, že máte pohodové sousedy, ale i přesto můžete Neighbours back From Hell zkusit. Žádná pecka to není, a to ani po technické stránce, o repetitivní hratelnosti ani nemluvě. Ovšem dlouhá hra to také není a cenovka je docela rozumná. Můžete tak snadno na pár chvil vypnout či zaměstnat malé hráče i hráčky, kterým se virtuální dělání naschválů jistě bude zamlouvat.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»