RECENZE: LocoCycle Xbox One

Autor: tonyskate Publikováno: 23.1.2014, 14:54

Publikováno: 23.1.2014, 14:54

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6125 článků

Twisted Pixel Games mají na Xbox 360 dlouho a kvalitní reputaci, ovšem s LocoCycle na Xbox One jim to až tak moc nevyšlo. Přesto ale hra dokáže zabavit a potěší především příznivce starých arkádových akcí, které sazí na osvědčenou hratelnost a v průběhu se moc nemění. Více v naší recenzi…

Ještě než se dostaneme k samotné hře, tak ji trošku obhájíme. Její vývoj totiž započal na Xbox 360 a poté Microsoft hru přesunul na Xbox One, takže ani hratelnosti či vizuálním zpracováním nejedná o next-gen titul, ale aspoň se jedná o další hru, s kterou se můžete na nové konzoli zabavit. Podobně jako předchozí hry od Twisted Pixel Games, i tato má svůj lehce ujetý příběh a slušnou dávku humoru.

Celá hra se točí okolo I.R.I.S., což je motorka, kterou vybudovala společnost Big Arms pro boj a v současnosti se jí snaží prodat různým vojenským vůdcům. Chvílí poté ale je I.R.I.S., které propůjčila hlas Lisa Foiles, zasažena bleskem a začne myslet vlastní hlavou a rozhodne se uniknout na svobodu. A právě v tom se jí budou agenti Big Arms snažit zabránit. Nesmíme ale zapomenout na mechanika jménem Pablo (Freddy Rodriguez), která se při opravě přichytí k motorce a ta pak uhání na cestě za svobodou i s ním. Opomenou bychom neměli ani druhou motorku S.P.I.K.E., které nadaboval Robert Patrick (Terminátor 2) a hraje zde spíše odvrácenou stranu I.R.I.S. a má tak spíše špatný přístup. Úvod do příběhu a různé další scénky jsou natočeny v reálné podobě a to nejspíše s vývojáři jako herci. Obě motorky byly navíc vytvořeny i ve skutečnosti, což musíme ocenit.

1383763087-lococycle-screenshot-4

Aby už tak celá situace nebyla šílená, tak mechanik Pablo mluví jen španělsky. I.R.I.S. je sice schopna se domluvit v nespočtu jazyků, ovšem kvůli poškození mu nerozumí, nebo tedy asi rozumí, ale hodně špatně, a není tak schopna přijmou Pablovo zoufalé volání pomoc a prosby o zastavení. Jeho španělštině samozřejmě rozumíte jen skrze anglické titulky, zatímco motorka a ostatní postavy hovoří anglicky. Pablo často křičí i na členy Big Arms, kteří se vás snaží zastavit, ale ti jej nějak nepoznávají.

S I.R.I.S., kterou ovládáte, tak uháníte na cestách skrze různá prostředí od pouště po zasněžené lokace, což je zajímavá cesta do cílové lokace, ale zásah bleskem asi narušil navigační čip. Lokace se bohužel nijak výrazně neliší a nemůžete ani sjet moc mimo cestu, což je škoda. Motorka jede vpředu automaticky a ovládáte tak směr doleva a doprava. Samozřejmě můžete aktivovat turbo a v soubojích pak využijete zbývající tlačítka na ovladači. Neschází ani chvíle, kdy se čas zpomalí a ve správnou chvíli je třeba stisknout nějaké tlačítko nebo uhnout s páčkou do určitého směru, což občas naruší monotónnost hratelnosti.

1383763067-lococycle-screenshot-1

Souboje začínají jednoduše a nenabízí nic extra, ani se o to nesnaží. I.R.I.S. je schopný bojový stroj, takže nepřátele zmlátí ať tělem motorky či koly, takže se vlastně jedná o různé údery a kopy při vysoké rychlosti. Budete zkrátka hodně mačkat tlačítka, ovšem stále sledujte nepřátele, protože kolikrát bojujete proti více nepřátelům naráz a musíte tak v čas zahájit protiútok, aby se vám nenarušilo kombo a nebyli jste zbytečně raněni. Kromě útoky od I.R.I.S. můžete i hodit Pablem jako bumerang a tak zasáhnout i jiné padouchy. Skoro u toho ani nemusíte přemýšlet, ale možná právě proto je to docela zábava. Budování komba je pak snadné, prostě mlátíte do nepřítele, co to jde, dokud nepadne a pak jdete na dalšího. Jak už jsme ale zmínili, zůstaňte na pozoru před útoky ostatních.

Někteří z nepřátel jsou samozřejmě více podlí a například na vás budou střílet z bazuky nebo se dostanou napřed a budou po vás pálit laserem, takže musíte využít turbo, abyste je dohnali a přitom se vyhýbat jejich paprskům. Jakmile jste dost blízko, tak následuje už dobře známý bojový taneček s tlačítky. Spousta nepřátel se na vás také vydá v autech, pro tyto případy je I.R.I.S. vybavena dvěma střelnými zbraněmi, takže akce je dostatek. Za vše získáváte body, které pak můžete investovat do vylepšení motorky, ať už se jedná o rychlost, větší odolnost, silnější poškození apod. Je fajn, že stereotyp v misích občas naruší časový úkol, mini-hry s tlačítky nebo souboje s bossy a to docela pravidelně. Nepřátel je naštěstí také dostat a různě se liší, takže i když vám třeba akční scény moc nenabídnou, tak se hra neustále snaží být svěží.

Kampaň hry je asi čtyři až pět hodin dlouhá, ale vyplatí se ke hře vracet, abyste odemkli všechen skrytý a bonusový obsah, který se ve hrách od Twisted Pixel Games můžete vždy odemykat. Získáte tak přístup k videím o tvorbě hry, konceptům a neschází ani pohled na samotné studio. Nezpřístupníte si tak nový obsah do hry, ale pokud vás trochu zajímá vývoj her a jejich design, tak si určitě přijdete na své.

LocoCycle_2013E3_Screenshots (14)

LocoCycle je jednou z digitálních launch her pro Xbox One a jako taková se na ni všichni dívají jinak a očekávají velkolepé věci. Ale jak už jsme zmínili v úvodu, tak původně hra vznikala pro Xbox 360 a nejspíše i dodatečně vyjde na Xbox Live Arcade. Právě proto hra také nevypadá jako next-gen titul, vypadá pěkně, ale grafika vás neohromí. Možná oceníte velkou dohlednost do dálky a vysoké rozlišení, ale to je asi tak vše. Dabing ovšem nezní špatně a reálné scénky také nejsou k zahození. Lovce achievementů pak potěší, že většinu získáte jen za dohrání hry. Ještě dodáme, že součástí není multiplayer, což je trochu škoda a budete si tak muset vystačit s tabulkami.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

LocoCycle rozhodně není komplexní hrou, ale můžete snadno zaujmout svou jednoduchostí a také svým humorem. Částečně vás také bude pohánět, kam vás ten směšný příběh vlastně zavede. Hra zkrátka baví jako některé starší podobné klasiky, kdy jen jedete vpřed a likvidujete vše, co se vám postaví do cesty s průběžnými zpestřeními. Jen při takové ceně počkejte na slevu...
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»