RECENZE: EA Sports PGA Tour

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.4.2023, 11:09

Publikováno: 28.4.2023, 11:09

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3263 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Není nad to si při pěkném počasí vyjít ven a v ideálním případě vycházku doplnit nějakou větší aktivitou. Golf může působit jako procházka po trávníku s občasným odpalem, ale za tím vším se skrývá fyzická zátěž. Ono odpálit míček na dostatečnou vzdálenost chce nejen správnou techniku, ale také sílu. Nevýhodou však je, že hřiště se nacházejí v drtivé většině venku, takže při nepřízni počasí si člověk může dojít na odpaliště, aby procvičil švih a nebo si pustit nějakou virtuální verzi.

V dnešní době se nám dostává tolik luxusu, že honění míčku po greenech se po několika letech opět věnují hned dvě společnosti. Máme tu relativně pravidelné zpracování od 2K Sports a pak namátkou vycházející hru od EA Sports. Přitom mnozí z nás, včetně mě, doufali, že EA se budou na odpaliště vracet pravidelně. O tom svědčí i můj závěr recenze Rory McIlroy PGA Tour, kde jsem doufal ve vylepšení obsahové stránky v nadcházejícím roce. Tato slova jsou z roku 2015 a další ročník se již nekonal. Přišla totiž opravdu dlouhá pauza, která letos skončila.

Po hrách se slavnými jmény v názvu si tentokrát vystačíme i bez něj. Jako by se v nás vývojáři snažili evokovat, že nejnovější zpracování bude hlavně o nás a naší cestě na golfový vrchol. Je opravdu nezvyklé, že si EA dali tak na čas, protože museli mít zaplacené všechny licence a další věci, což stálo peníze, které se nijak nevracely. Stejně tak trpěliví museli být majitelé práv na čtyři největší a nejuznávanější majory sezóny. Ti prodali práva, ale herní propagace chyběla, protože v konkurenční hře od 2K se nic z toho neobjevilo.

Po osmi letech vývoje tu tedy máme nový produkt, na který jsem se moc těšil, protože golf od konkurence mi moc nesedí. Není sice vůbec špatný, ale technicky mi přijde ne úplně optimální. EA Sports PGA Tour nabízí spoustu obsahu, takže nudit se určitě nebudeme. Všechno to začíná tvorbou našeho hráče, kdy editor není zbytečně rozsáhlý, ale stručný a jasný. Trochu mi chybí širší možnosti výběru oblečení hned od začátku, ale za prvé, aspoň máme co odemykat a za druhé, tohle je golf, a ne módní přehlídka.

Jakožto amatér to na turnajích nemáme vůbec snadné, protože toho zkrátka moc neumíme a projít cutem není sranda. Na druhou stranu jsem měl velkou radost z každého postupu a tvrdě jsem na mojí postavě dřel, abych dostatečně vylepšil statistiky. Od posledně je systém vylepšování podstatně rozsáhlejší a každá kategorie, jako třeba puttování, krátká hra nebo drive, se dále dělí na další poddovednosti. Abychom našeho hráče dostatečně vylepšili, budeme přijímat výzvy od našeho trenéra. A musím se přiznat, že jsou opravdu náročné a to třeba i v takových „triviálních“ věcech, jako je chipshot nebo odpal z bunkru. Nicméně úspěšné splnění nás odmění body, které se nám budou určitě hodit. Zastavil bych se ještě u toho nového oblečení a vybavení obecně. To se dá získat buď levelováním naší postavy nebo plněním sponzorských výzev. A ty jsou snad ještě těžší, než ty trenérské a dostat se do nějaké podobné situace při soutěžním zápase, asi bych se opotil až na rukavičce.

Kariéra nás zavede na světoznámá hřiště, jejichž licence a zpracování je na opravdu vysoké úrovni. Vrcholem našeho snažení je účast na zmíněných Major turnajích, které svou atmosférou dokážou vyburcovat k opravdu nevídaným výkonům. Všechny grafiky, trávníky, jamky, vlajky a další věci vypadají skvěle, ostatně jak se aktuálně sluší a patří. Jediné, co je na tom opravdu otravné, jsou neustálé předěly po každé jamce a místy snad i po každém odpalu, které zdržují od hraní. Snad EA co nejdříve dodají update, v němž slibují přítomnost „fast“ režimu, který by měl tyto otravnosti eliminovat.

Otravné je i uživatelském rozhraní. Když řeknu, že je lehce nepřehledné, bude to ještě na hony vzdálené tomu, jak moc na prd ve skutečnosti je. Něco najít v menu ještě ujde, ale jak začnete posouvat doleva, doprava a prohledávat jednotlivé nabídky, tak zjistíte, že takhle zpracované uživatelské rozhraní v dnešní době opravdu nechcete. Vrcholem nekomfortu je pak fakt, že pro spuštění turnaje musíme listovat v menu, protože potvrzení nabídky vyvolá nastavení holí v našem bagu. Toho chytráka, co si myslel, že takhle vypadá ergonomické menu, by měli v EA preventivně proplesknout golfovou holí.

Co ale chcete je vlastní hra. Takhle skvěle zpracovanou fyziku míčku jsem už dlouho nepotkal a byť se systém zdá podobný jako u 2K, hraje se mi golf do EA o poznání lépe. Kdo si zvolí ovládání skrze analogovou páčku, bude se muset hodně snažit, aby si jedním nepovedeným odpalem nepodělal celý turnaj, ale i takový je golf a pro nepřesnosti nejsou místa. K dispozici máme opravdu širokou škálu odpalů pro co nejvěrnější zpracování, což ocení zejména ostřílenější golfisté. Po posledním updatu mohu ale s klidným svědomím doporučit hru také širšímu publiku. Ovládání bylo totiž doplněno o možnost „ovládání na tři kliknutí“ (nastavení síly a směru), díky čemuž není problém kvalitně odpálit i s menším úsilím.

Stejně tak se povedlo grafické zpracování hráčů, kteří dokonce projevují poměrně uvěřitelné emoce vůči dění na hřišti. Hřiště, myšleno trávníky, jsou také moc hezky zpracované, stejně tak bunkery nebo voda. Co opět pokulhává, a asi už to jinak nebude, jsou okolní stromy a také diváci. Aspoň, že když některého z nich trefíme míčkem, na to trochu reagují. Od posledně mě také potěšil komentář, který dává smysl a moc hezky doplňuje dění na hřišti.

Loni na podzim jsem konkurenční PGA od 2K pochválil za hratelnost, ale zbytek byl velký průměr. EA oproti tomu dodali kvalitní technickou stránku a super hratelnost. Jenomže si pověst pošramotili tím nepovedeným uživatelským rozhraním. Nicméně jak jsem psal, královsky se u hraní bavím a stále objevuji nové výzvy, takže nakonec bych řekl, že EA i přes to všechno odvedli lepší práci a golf od nich bych vám aktuálně doporučil o něco víc, než od 2K. Uvidíme, jestli výsledný dojem nevylepší budoucí aktualizace a také bude zajímavé sledovat, jak si s hozenou rukavicí poradí konkurence.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

EA Sports PGA Tour je vydařeným návratem se všemi potřebnými licencemi, kvalitní grafikou a propracovanou hratelností. Díky možnostem nastavení si ale golf užijí i méně zkušení hráči, kteří tak dostanou šanci uspět třeba na legendárním Master. Škoda jen toho prkenného uživatelského rozhraní a herního menu, co trochu kazí výsledný dojem. I tak jsem ale víc spokojen zde, než u konkurence.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»