Ambiciózní Chernobylite dorazí na konzole v červenci

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 24.4.2021, 13:15

Publikováno: 24.4.2021, 13:15

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3090 článků

Všichni určitě netrpělivě vyhlížíme S.T.A.L.K.E.R. 2, který nás přenese do oblíbené východní Evropy post-apokalyptického typu. Jenže než se tak stane nemusíme nutně sušit ústa nebo opětovně procházet příbuzné Metro. Možná by nebylo špatné dát šanci projektu Chernobylite, jehož verze pro Xbox One vyjde v polovině roku. Ryzí verze pro next-gen bude pak v průběhu roku.

Měla by vás hra zajímat? Jestli je místo kolem zničené jaderné elektrárny vaší libůstkou, tak určitě. Jako člověk zničený ztracenou láskou vyrazíte do míst, kam bez zbraně a potřebného vybavení neleze ani sebevrah. Někde tam venku je odpověď, co se vlastně stalo milované Tatianě. A nejspíš tam toho bude mnohem, ale mnohem víc, jinak by prostředí připomínalo turistickou atrakci, nikoliv zemi zbloudilých existencí. Jenže Chernobylite není jen hororovou adventurou. Je akční hrou, obsáhlým RPG a jednoduchým strategickým manažerem.

Titul je čistokrevným singlem, nicméně v otevřeném světě. Jak si půjdete za příběhem, je čistě na vás. Zda se do koncové destinace prostřílíte, proplížíte a zda tam vůbec dojdete, ovlivníte pouze vy. Nicméně abyste přežili, potřebujete zásoby všeho druhu. Hlavní postava není Rambo s vagonem arzenálu, a tak důležitou roli sehrávají crafting a přeživší, kteří mohou pomoct, ale i uškodit. Rozhodnutí tedy budou velice důležitá, přičemž nečekejte zábavu na dvě odpoledne. Projekt se díky dlouhému předběžnému přístupu a štědrosti hráčů pořádně rozrostl a ve výsledku nejspíš předčil i očekávání autorů.

Těmi je polské studio The Farm 51 zodpovědné za Get Even a online akci World War 3. Zejména u první jmenované hry předvedlo, že se nebojí netradičního vyprávění a že dokáže umě pracovat se skeny reálných prostředí. Ostatně podobným způsobem vznikl i Chernobylite, takže se připravte na skutečné lokace a děj, v němž nikdy nevíte, co je skutečnost. Dle zkušeností bychom se měli bát snad jen optimalizace. Doufejme, že delší vývoj projektu pomohl.