Dojmy z bety Battlefield Hardline Xbox One

Autor: p.a.c.oPublikováno: 24.2.2015, 18:51

Publikováno: 24.2.2015, 18:51

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Jak jistě všichni dobře víte, Battlefiled Hardline je novou značkou v této sérii, kterou však nemá na svědomí DICE, ale Visceral Games (tvůrci série Dead Space). Očekává se tak, že mimo silné multiplayerové složky, která je typická pro sérii Battlefield bude hodně vydařený i singlplayer, protože ten Visceral Games umějí, což ostatně několikrát předvedli. Dost bylo singlu, protože veřejná betaverze přinesla zajímavou ochutnávku multiplayeru. Je čas si shrnout, co jsme měli možnost si vyzkoušet a jaký dojem to v nás zanechalo.

Předností bety bylo několik, kdy tou hlavní byla její délka. Bezmála celý týden se daly hrát tři módy na třech mapách s kompletní nabídkou profesí a neomezeným levelováním. Spousta hráčů tak jistě dosáhlo mnoha úspěchů a dostali se hodně daleko. V posledních dnech bety jsem potkával i hráče kolem levelu 72, což za týden hraní, alespoň pro obyčejného smrtelníka, není rozhodně málo. Jenom škoda, že veškerý získaný postup se nepřenese do plné verze.

Armored-Rescue-Vehicle-web

Těšit se v betě bylo nač, já se nejvíc těšil na vykrádání banky. I proto jsem tímto módem začal a co dokážu s jistotou říct už teď je, že mě moc bavil. Ze začátku není hraní sice jednoduché, hlavně z pohledu znalosti mapy, která je důležitá (to ale platí obecně i pro ostatní módy). Párkrát sem nevěděl, kam běžet, kde co sebrat a tak dále. Čím víc však člověk odehraje, tím jistější si je svým počínám a dá se říct, že už je svému týmu platný víc, jak cvičný cíl na odlákání pozornosti ze začátku. Tempo módu je neskutečné, i když soustředěné na klíčová místa na mapě, takže když se nepřátelský tým vhodně rozmístí a hraje dobře takticky, snadno zničí neorganizované soupeře a k ničemu je nepustí. Délka hraní jednoho kola je proto hodně různorodá. Občas je třeba na pokoření soupeře půl hodina, jindy je za pět minut hotovo a může se jít dál. Mapa byla k mání jenom jedna, ale asi i v plné verzi to bude nečekaně banka a nějaké to okolí kolem, kam bude třeba s lupem utéct. Dala by se však najít variace, kdy lupiči vykrádají auto pro převoz peněž, i když to tak úplně není o bance. Uvidíme, s čím se na nás v plné verzi vytasí.

hardline2

Pokud jsem zmínil, že vykrádání banky má neskutečné tempo, tak v porovnání s Hotwire to není nic. Co může být šílenějšího, než plná dodávka policajtů / zlodějů kroužící po mapě a rozsévající smrt. Mapy jsou velké, takže si řidič ježdění do sytosti užije a na ostatních je, aby auto co nejlépe bránili. BF: Hardline sice není nějaký přehnaný simulátor, ale ani tak není střelba při zběsilé jízdě vůbec jednoduchá. Navíc mi trochu vadilo, že bez auta je člověk jako šnek uprostřed dálnice a když se včas nedostane k nějakému autu nebo alespoň členu týmu, jeho život nebude mít dlouhého trvání. Opět i zde platí, že organizovaný tým má větší šanci na úspěch než parta rambů hrajících každý za sebe. Není však nutné mít headsety a všechno znát, prostě je třeba hrát jako člověk s mozkem. Hotwire může na první pohled vypadat jako zběsilost bez nějaké kloudné myšlenky, ale není to tak. I díky němu nabízí Battlefield po dlouhé době opravdu něco nového. Je třeba dodat, že v předešlých dílech by Hotwire neměl smysl, protože koho by bavily honičky v tancích nebo obrněných vozidlech, které mají těžkou výzbroj a závratnou rychlost dokáží vyvinout jenom při pádu ze skály. Rozhodně doporučuji vyzkoušet, zábava zaručena. Mapy byly k mání dvě a ani nevím proč, ale ta venkovská se mi líbila o dost víc, než klasická městská. Možná to bylo tím, že městskou jsme se užili již v první betě.

hardline1

Klasikou k zahrání pak byl Conquest. Můžete si říct, že není o čem se bavit, to přeci všichni dobře známe, ale není to tak úplně pravda. Díky absenci těžké techniky jako tanky a obrněné transportéry člověk nemusí tolik přemýšlet, kam se schová, protože samopaly cihlové zdi nezničí a salva z granátometu také neznamená vždy okamžitou smrt. Mapy jsou sice velké, nicméně 64 hráčů (32 na každé straně) dokáže dodat tu správnou intenzitu. Nejvíce akce se většinou odehrávalo kolem centrálního bodu, takže bitvy o motorest bych si dovolil prohlásit za legendární. Kdo vyzkoušel, určitě mi bude rozumět. Důležitá bude nabídka map, ale snad ani v tomto směru vývojáři nezklamou.

Co se okolních vylepšení týká, rozhodně bych pochválil matchmaking, kdy připojování do hry a nahrávání mapy probíhá opravdu hodně rychle a v porovnání s Battlefiled 4 je to až zarážející rozdíl. Jedinou chybou, kterou jsem zaznamenal, byly lagy (někdy docela velké), které se však objevili jenom občas a rozhodně bych je nijak nedramatizoval. Ostatní technické chyby jsem nezaznamenal, ale pokud někdo má nějaký poznatek, nechť se určitě podělí v komentářích. Vše bych ale bral s rezervou, přeci jenom se jednalo o betaverzi. Navíc tvůrci sami pracují na opravě chyb, protože fiasko z BF 4 už nikdo opakovat nechce.

Dveře jsou sice běžnou součástí našeho života, nicméně Hardline dodávají zcela nový rozměr. Nejen že je můžete zavřít a otevřít, ale jejich pohyb dělá hluk, který může odhalit nejen nepřítele, ale i vás při manipulaci s nimi. Rozhodně je tedy berte na vědomí, protože jsou dle mého důležitým prvkem hratelnosti, který vám může pomoct nebo naopak ublížit. To samé platí i pro Hackera, což je obdoba Generála v dřívějším Battlefieldu. Přiznávám se bez mučení, že jsem nikdy předtím tento mód, kdy se hraje, ale vlastně nehraje, nezkoušel. Hacker mě bavil a určitě je to taková příjemná změna. Když přijdete na to, co, kdy a jak dělat, opravdu tím i pomáháte svému týmu. Jednou se mi stalo, že jsem hrál normálně v poli, připojil se k nám Hacker a vedl celý tým k vítězství. Bylo to asi dáno i tím, že ho všichni byli ochotni poslouchat a člověk co nás vedl, věděl moc dobře, co dělá.

Nakupování zbraní bude taktéž novinkou toho dílu a upřímně, moc se nelíbí. Nejen, že člověk musí mít určitý level, aby si mohl dovolit tu či onu zbraň nebo vylepšení pro ni. Navíc na ní musí mít dostatek peněz, aby si jí mohl odemknout. Penízky se získávají za různé herní akce. Dle mého by částky mohli být vyšší, aby i ten, co nehraje nonstop nebo prostě nemá takový skill si mohl něco koupit. Je jasné, že se stačí zaměřit na jednu zbraň, protože každý má nějakou oblíbenou pro každou třídu a s tím si víceméně vystačí, ale některým hráčům by tento systém vyhovovat nemusel. Vzhledem k tomu, že jsme hráli betu, je možné, že v plné verzi dozná systém nějakých změn, takže hodnocení bych si nechal na plnou verzi.

hardline_stats

Herní třídy jsou už taková klasika, která ani nepřekvapí, ani neurazí. Od posledně se změnilo pojmenování, ale speciální vlastnosti, alespoň co si pamatuju, odpovídají tak nějak tomu, nač jsme zvyklí. Víc asi nemá cenu se rozepisovat, každý hraje rád za někoho jiného, což je závislé i na herním módu, mapě nebo strategii týmu, pokud tedy hraní berete až tak vážně. Pochvalu si rozhodně zaslouží mapy a to nejen kvůli své velikosti, ale i rozvržení a skladbě.

Battlefiled Hardline se mi v betaverzi hrál hodně pěkně a myslím, že každý kdo zkusil, si udělal nějaký názor. Spousta hráčů sice vykřikuje, že je všechno špatně a že tohle není Battlefield. Mají pravdu, tohle není klasický Battlefiled. Hardline nabízí jinou hratelnost, je posazen úplně někam jinam a má za cíl oslovit ty, kteří už mají válčení tak nějak dost a nabídnout jim odpovídající alternativu. To se podle mého povedlo na výbornou a to jsem v dojmech ještě celou řadu věcí vynechal. Musíme si přeci něco nechat o do recenze. Takže březen to jistí a doufám, že se s vámi potkáme ve virtuálních bankách či městech, kde budeme bránit pořádek nebo vytvářet chaos.

18. 10. 2017 • tonyskate2

EA zavírá Visceral Games

Dnešní den začínáme smutnou zprávou. Společnost Electronic Arts přes noc uzavřela vývojářské studio Visceral Games, které sídlilo v kalifornském Redwood City. Studio se nejvíce proslavilo hororovou sérií Dead Space, ale vyvinuli také úspěšnou hru dle Simpsonových, Battlefield Hardline či Dante’s Inferno. Fanoušci se tak nejspíše navždy musí rozloučit s nadějemi na návrat série Dead Space.

»
15. 06. 2016 • waggon22

Xbox Weeks Deals – 13.6. až 20.6.2016

Tak trochu ve stínu novinek z E3 (a že jich bylo) probíhá tradiční slevová akce na Live. A možná je to právě touto výstavou, neboť slevy jsou tentokrát hodně vydařené. Posuďte sami- 2 díly Battlefieldu po 149Kč, Forza Motorsport 5 za 299Kč, STAR WARS Battlefront od 649Kč, popřípadě SSX za 149Kč A když už nic, tak si alespoň zadarmo stáhněte Limbo na ONE a Tekken Tag Tournament pro ONE a X360....

»
04. 05. 2016 • Josef Brožek2

Dvě DLC k Battlefield zdarma!

EA jsou frajeři. Dokazují to poslední dobou čím dál častěji a ukazují hernímu průmyslu, jak si udělat dobré jméno. Dávat všechno lidem levně, anebo úplně zadarmo. V každé nové hře totiž sem tam něco nadělí bez cenovky a tu a tam i dá něco zdarma úplně. Nemluvíme teď o EA Access (ten totiž zdarma tak docela není), ale o rozdávání obsahu k hrám. Právě se Electronic Arts rozhodlo, že až...

»
26. 02. 2016 • p.a.c.o1

Podraz v Battlefield Hardline

Je to tak, Podraz je název dalšího DLC do Battfiled Hardline, které dorazí co nevidět. Konkrétně se 1. března dočkají majitelé premium účtů a 15. března zbytek hráčů, kteří si chtějí DLC koupit samostatně. Jestli se pro něj rozhodnete, dostanete čtyři nové mapy, sedm zbraní, dvě vozidla a funkci Gun Bench pro vytvoření neotřelého vzhledu své zbraně. I ostatní hráči se v rámci updatu mohou těšit na obsah zdarma, což budou...

»
08. 01. 2016 • p.a.c.o1

Battlefield Hardline: Únik se představuje

Všichni hráči Battlefield Hardline si jistě užívají poslední DLC přídavek a co nevidět dorazí další, ještě zběsilejší DLC nazvané jednoduše Únik. Náš úkol v něm bude jednoduchý. Sešlápneme na plyn a budeme se muset pořádně držet, protože Battlefield Hardline čeká dosud nejvýbušnější rozšíření. V rozšíření Únik se poženete za slávou maximální rychlostí, ať už půjde o zběsilé honičky po zaprášených cestách u americko-mexické hranice, nebo pronásledování podél sluncem zalitého pacifického...

»
14. 12. 2015 • Josef Brožek0

Na začátku roku DLC Únik pro Battlefield: Hardline

Battlefield: Hardline má velmi zajímavě rozvržené mapy a i gameplayem spíše připomíná Counter Strike nežli klasický díl Battlefieldu. S tím, že na Hardline makal Visceral, to nemá nic společného, nicméně i tak vás asi bude zajímat, že vývojáři vyslali do světa trailer na nové DLC s názvem Getaway (Únik) přinášející zbrusu nový obsah. Obsahuje celkem 12 nových zbraní i kamufláží, nové vozidlo, achievementy, mód na způsob Capture the flag s názvem...

»
30. 11. 2015 • Josef Brožek0

Nové zbraňové DLC pro Battlefield: Hardline

Battlefield: Hardline má velmi zajímavě rozvržené mapy a i gameplayem spíše připomíná Counter Strike nežli klasický díl Battlefieldu. S tím, že na Hardline makal Visceral, to nemá nic společného, nicméně i tak vás asi bude zajímat, že vývojáři vyslali do světa trailer na nové DLC s názvem Getaway přinášející zbrusu nový obsah. Obsahuje celkem 12 nových zbraní i kamufláží, nové vozidlo, achievementy, mód na způsob Capture the flag s názvem – Capture...

»
04. 11. 2015 • Josef Brožek1

Nové mapy do Battlefield: Hardline

Pár týdnů zpátky EA vydalo pár předělaných map do nočních verzí pro Battlefield 4 naprosto zdarma, což fanoušky potěšilo a trošku si tak vydavatel nahonil plusové body. (Vidíš Ubisofte? Rozdávat, ne rejžovat!). Nejenže se hrají s úplně jiným dojmem, ale dali novou šanci odstřelovačům a plížení. Hlavně, a to především, to ale bylo hráči pozitivně vzaté gesto se snahou dát nám něco zadarmo, přestože to v dnešní době není úplně...

»