Halo Infinite nebude mít loot boxy

Autor: tonyskatePublikováno: 20.9.2018, 11:05

Publikováno: 20.9.2018, 11:05

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 3490 článků

Je až děsivé, čeho všechno se mohou psychopati na internetu chytit. Příkladem toho budiž kauza okolo Halo Infinite a případných loot boxů, tedy mikrotransakcí, jež mohou ovlivnit hru více hráčů. Čím dál více jsou ale tyto loot boxy spíše kosmetické, ale hráči proti nim nadále zbrojí jako diví a řada organizací se proti nim staví a označuje je za gamblerství. Takto už jsou loot boxy hned v několika zemích zakázány a považují se za ně i třeba balíčky do FIFA Ultimate apod. To jsme ovšem trochu odbočili. Zpět k Halo Infinite…

Začátkem týdne se mezi pracovními nabídkami studia 343 Industries, které samozřejmě pracuje na exkluzivní střílečce Halo Infinite, objevila zmínka, že hra bude mít prvky služeb včetně mikrotransakcí. To ovšem není nic neobvyklého, zvláště když není uvedeno nic konkrétního. Například Halo 5 obsahovalo systém karet REQ pro některé herní režimy, který ale neměl výrazný vliv na multiplayer, natož na postup hrou či multiplayer. Nicméně Halo Infinite nebude mít loot boxy, které by vás stály skutečné peníze. Tak nějak to definoval Chris Lee z 343 Industries.

Lidé na internetu si totiž z obyčejné pracovní nabídky odvodili kdovíco a naprosto zmagořili. Zvláště je zajímavé že opravdu natolik předbíhají. Halo Infinite totiž nejspíše vyjde až na podzim 2020 anebo si jej Microsoft uschová pro vydání nové konzole Xbox. Každopádně upoutávka z červnové E3 vypadá fantasticky!

  • Headcleaner

    Loot boxy s RNG itemy prodávané za skutečné peníze JSOU gamblerství, o tom žádná (i když je to jen kosmetika).
    Btw. REQ systém v Halo 5 měl vliv minimálně na warzone firefight (jiný módy jsem nehrál) – zbraně, vozidla, boosty, power upy byly spotřební věci za karty z balíčků. Tím neříkám, že nešly snadno získat taky hraním, ale prodávaly se i za skutečné peníze.

  • Peterek82

    Sorry Tony, ale jakykoliv loot box s predem neznamym konkretnim obsahem JE gambling. Nechapu proc tvrdis opak. Po afere v EA se popravde divim, ze to nepokracovalo dal. H5 REQ odmeny mely velky dopad na Warzone. Udivuje me tvuj ofenzivni postoj vuci odmitacum MT s oznacovanim za magory a psychopaty. Pokud si ty osobne myslis, ze jsou loot boxy obecnym prinosem, tak, alespon ja osobne, s tebou nesouhlasim. Tohle je trosku tezke nebrat si to osobne. I kdyz ja nepatrim k tem, co na netu kvuli tomu “blbnou”, jsem na 100% proti temhle obchodnim praktikam. Ok jsou kosmeticke tuningy. Ale tim by to melo hasnout.

    • p.a.c.o

      Ono to není tak snadné a já místy firmy chápu. Když se podíváš na vývoj ceny her, tak ta je pořád stejná už několik let, ale náklady na hry rostou… Takže je jasné, že vývojáři chtějí vydělat a pokud rozumně nastaví systém na boxy a další extra doplňky, nevidím v tom sebemenší problém…

      • tonyskate

        Loot boxy jsou navíc pořád dobrovolné. Až nebudou mít firmy jak kompenzovat nákladný vývoj her, může se stát, že dojde ke zvednutí ceny her. To pak budou hráči mluvit jinak. Nicméně v brzkých letech bych to nečekal, ačkoliv nová generace už pomalu klepe na dveře, což je ideální doba pro takový krok.

        V případě Halo Infinite bych se každopádně loot boxů nebál, MS už se hodně poučil, i v případě FM7, ale stejně zase brzy vznikne něco nového.

        • Peterek82

          Já ten drive firem taky chápu. Ale prostě nesouhlasím se 2 klíčovými parametry MT/loot boxů: 1. aby obsah loot boxu ovlivňoval postup ve hře nebo jeho přímý výsledek v PvP je naprosto špatně a demotivující. 2. aby obsah loot boxu byl předem neznámý je zase špatně. To prostě je gambling chtě nechtě. Ať je to cokoliv jiného a správně a spravedlivě nastaveno, s tím problém nemám, to už je pak na svědomí každého jednotlivého soudruha. Ale označovat odpůrce MT/loot boxů za maniaky, jako v článku, je fakt ubohé. Leda jsi akcionář EA, pak to chápu.

          Zajímavá je jedna věc: Před 10ti lety se všichni dušovali, jak digitální distribuce sníží náklady v obecné rovině o 30-40%. A najednou tu máme digitální distribuci i s MT, protože, světe div se, náklady na vývoj vzrostly. Pointa je jednoduchá.

          • tonyskate

            Narážel jsem na to, že vyšilují z pouhé pracovní nabídky, zbytek sis domyslel. Beru, že loot boxy s náhodným generováním předmětů lze považovat za gambling, ale právě proto se na ně přece vybodnu. Že jsou lidí blbí, to je jejich problém. Celé je to napsané trochu přehnaně, protože přesně takové jsou reakce lidí na obyčejnou, nic neříkají pracovní nabídku a vidíš, taky se ti to nelíbí.

            Trochu si pleteš pojmy. Digitální distribuce by snížila náklady, kdyby vymizely klasické disky, což se ale nestalo, takže to ani nestojí za zmínku. A nejspíše tím bylo myšleno, že by tak vydavatelé ušetřili na marži obchodníků, což by ale zase neoslavoval. Kamenné obchody dávají lidem práci, takže buďme rádi, že klasické disky pořád máme.

          • Peterek82

            Tony, nechoď na mě s pletením pojmů. Trošku si pogúgli nějaké statistiky a výroční zprávy různých organizací. Za posledních 10 let si prodeje digitálních kopií uzmuly jen v USA cca 60-70% „marketsharu“ fyzických nosičů, k dnešku je to celosvětově asi kolem 90% (!!!) marketsharu ve prospěch digitálu. Obecně. U jednoho vydavatele je to víc, u druhého míň (třeba EA, tuším, je teď někde v rovině 50:50). Ruku v ruce herní trh narůstá, takže revenue je samozřejmě na historickém maximu (H118 139 miliard USD) a vstupní ceny nových her neklesají. S marží retailistů bych to naopak já oslavoval. 10-20% per kopie není zanedbatelných. Dopočítat si úspory na retailu a doprovodných nákladech není těžké. Toliko k faktům.

            Je mi líto, že jsi ten článek formuloval takhle, protože… to prostě nechápu. Možná mám z toho pocit, že ty víš, co je to za možné zlo, Chaos to ví taky, já to vím taky, ale co 15ti letí snopláci, jejich nahypovaná herní psychika a kreditky jejich rodičů? „Teď zkusím koupit, snad vypadne ten boost. Ne? Tak teď. Zas nic? Zkusím ještě jednou. Pořád ne? Tak naposled…“ Prostě se mi nelíbí, když ten obchodní model někdo takhle suše obhajuje. Nebo respektive, osočuje se na ty, kteří v něm vidí oprávněné zlo. Ať už z důvodu gamblingu nebo herních výhod. A ano, Chaosi, já vím, že ty asi víš, že LB tě nenaskillují. Ale o to přece těm, co to kupují, nejde. Oni chtějí být nejlepší „za každou cenu“. Ze své strany bych to uzavřel asi takto: Já si uvědomuju kam mikrotranskace a jejich obchodní model posunuli vnímání a motivace v herních postupech a multiplayerových klání, vidím to denně na forech, článcích, chování hráčů v hrách. A vy?

          • Chaosteory CZ

            Stačí se podívat na velkohubé chvástání Epiců nebo Activisionu, jak jim mikrotransakce sypou, aby člověk pochopil, na kom se rýžuje. To máš pravdu. Co se mě týká, ať si loot boxy klidně zruší, mě chybět nebudou. Pokud tím pomůžou MP herní scéně, kterou ty evidentně sleduješ víc, proč ne. Ale aby se dělala opatření kvůli „dětem“, která zrujnují rodiče, neb jim to nepálí dostatečně na to, aby pochopila smysl hraní, to ne. Žádná organizace by neměla dělat zaopatřovací ústav nebo dozorce nad svobodnou volbou druhého. Třebaže je blbý 🙂
            A ano, článek je lehce rýpavý, ale byl mířený spíš na ty přehnané extrémisty, kteří by zakázali i mariáš v hospodě. Aspoň tak to na mě působí.

          • Peterek82

            Ano Tony, tak jsem to pochopil na první i druhé čtení. mě se taky ježí chlupy na zádech při vizi slova „mikrotransakce“ nebo „loot boxy“ a po tom co se odehrávalo ve hrách za poslední 3-4 roky se těm reakcím bohužel těžko divit. Ale chápu teď, kam jsi to směřoval. Pořád ale škoda té formy…

            Až budeš mít puboše hráče doma, tak ti to docvakne 😉 a ne, krádež kreditky z kapsy táty to není 😀

            @Chaos, yop, pravdu díš, ale pokud to přerůstá v obecný dopad na společnost, měl by i soukromník příjmout kolektivní zodpovědnost za své jednání. Měl by to být ve finále průřez několika kompromisů. Netvrdím, že by to mělo jít cestou vládních nařízení, jak zmiňuje soudruh Houdek, ale zodpovědně by se měl chovat i ten, který obsah vyrábí/distribuuje. Restrikce na úrovni politiky přicházejí právě v momentech, kdy to volnému obchodu přerůstá přes hlavu nebo s tím nic nedělá.

          • Jaroslav Houdek

            S tím soudruhem je to trochu blbej vtip, já jsem zastánce krajní pravice ve smyslu objektivismu. Jo a taky mám dítě a taky už mi bez dozoru nakoupilo digitální obsah ze storu, což mě nepotěšilo. Ale to byla moje chyba a moje peníze. Snadno se to řeší. Jen rodiče co si nevědí rady chtějí, aby jim jejich děti vychovával stát. To se mi vůbec nelíbí.

          • Headcleaner

            Taky jsem si dřív říkal, že je to jen vlastní hloupost a volba těch, kdo nacpou vlastní peníze do nesmyslů, a mělo by to být pro ně poučením. Ale bohužel prostě jsou lidi, kteří v tomto směru nejsou tak odolní, jako my ostatní. A nemusí to být jen děti, teenageři nebo staroušci (vzpomeňte si na „šmejdy“). A proto by společnost měla i takové lidi chránit, stejně jako je chrání v jiných oblastech života. Ovšem do jaké míry zasahovat do svobody podnikání už je úplně jiná otázka a dost citlivé téma.

          • Jaroslav Houdek

            Je to komplexní téma, sám bych někdy měl chuť zakázat šmejdy typu homeopatika, věštírny, náboženské sekty nebo sázové kanceláře. Ale problém je to, že ono to stejně vždycky zase probublá, ve skrytější a zákeřnější formě.
            A není možné z lidí dělat skleníkové květinky a chránit je proti všemu. Protože pak si všichni zvyknou, že je stát vodí za ručičku a to má za následek dvě věci – zaprvé si namelou hubu ještě víc, jakmile se opora ztratí a zadruhé se nechají vést k totalitě.

          • tonyskate

            Mám pocit, že si z článku získal dojem, že se zastávám loot boxů, přitom kritizuji jen ty magory, co chytí každé drobnosti a následně z toho lezou spekulativní videa od sociálního odpadu tj. některých YouTuberů. Když zruší loot boxy, bude to fajn, jen aby společnosti nepřišli s něčím ještě horším, a aby to nakonec nevedlo ke zdražení her, což už by ovlivnilo naprosto všechny, ne jen ty uplakánky.

            Jinak jak se kruciš dostane 15letý mamrd ke kreditní kartě, to bych děcku fakt nikdy nesvěřil, to už je opět chyba lidského faktoru, stejně jako dobrovolnost využít mikrotransakce.

          • Chaosteory CZ

            Tak horké bych to neviděl. Co se samotných boxů týká, tak z vlastní zkušenosti vím, že i kdybych do hry nasypal 30 000, lepším hráčem mě to neučiní. Lepší zbroje či zbraně jsou jak pomocná kolečka na kole – sice nespadnu na držku, ale v čele pelotonu nebudu.

            Ohledně samotného principu nebo fungování… je to otázka nabídky a poptávky. Kdyby to hráči nekupovali, studia to používat nebudou. To samé platí o DLC, expanzích, datáčích a dalších věcech, které se porcují z her. Chápu, že MP only hráči jsou tímto přístupem nakrknuti, ale skill se penězi nahradit nedá. Aspoň takovou mám zkušenost.

    • Jaroslav Houdek

      Pokud je někdo proti těmhle herním doplňkům a je normální, tak je prostě nekupuje. Kdo vyšiluje a volá po vládní regulaci tak je magor. Takže souhlasím, ti protigamblingoví křiklouni jsou povětšinou magoři.

      • Peterek82

        Pokud se někdo dokáže na věc/problém dívat pouze sobecky, posuzuje to jen vůči vlastní osobě, zaujímá pouze osobní stanovisko a neuvědomuje si hloubku a šíři problému, neměl by mít volební právo. Howgh

        • Jaroslav Houdek

          Naopak, každý by se měl starat hlavně o svoje osobní problémy a volit sobecky. Je to rozhodně lepší, než dělat aktivistu přes věci, do kterých mu nic není a nerozumí jim. Takový snaživý blb většinou udělá víc škody než užitku.

  • Tex-Calder

    Hlavně už jsem s tím, vždyť na X360 vyšlo Halo celkem čtyři hry + Halo Wars a tady s jejich vlajkovou lodí tak otálejí…

  • Marcus Fenix

    Ja bych to hlavně už chtěl konečně hrát❤❤

11. 10. 2018 • tonyskate3

Halo Infinite nebude na X018

Od připravované akce X018 (10. listopadu) toho můžeme čekat opravdu hodně. Microsoft během své akce v minulosti oznámil řadu skvělých her včetně Halo 2 a občas došlo i na nějakou tu akvizici. Tentokrát by mohlo dojít na koupi RPG mistrů ze studia Obsidian Entertainment. Stejně tak spatříme připravované exkluzivní hry jako Crackdown 3, Ori and the Will of the Wisps a možná i Gears 5. S jistotou už ale můžeme říct, že...

»
17. 08. 2018 • tonyskate0

343 Industries: Halo Infinite je Halo 6

Představení nové hry Halo na letošní konferenci E3 bylo příjemným překvapením, ale všem je asi jasné, že hru jen tak nespatříme. Nejdříve bychom její vydání tipovali na podzim příštího roku, ale kdo ví. Phil Spencer navíc prozradil, že Halo Infinite do programu zařadili opravdu na poslední chvíli, a to až když viděl ukázku, kterou 343 Industries připravily. Nicméně dnes pro vás máme další zajímavou zprávou. Halo Infinite skutečně bude další...

»
07. 08. 2018 • tonyskate0

Master Chief hvězdou seriálu Halo

Asi vám připadá naprosto očividné, ale stanice Showtime potvrdila, že hlavní hvězdou připravované seriálu bude skutečně legendární Master Chief. V nic jiného bychom ani nedoufali a snad každému bylo jasné, že hlavní roli musí prostě mít John-117. Samozřejmě netušíme, kdo se této role zhostí a jestli Chiefa spatříme bez helmy. Stejně tak jsme se nedozvěděli, kdo jej bude na jeho výpravě doprovázet.

»
27. 07. 2018 • chaosteorycz1

Také na Halo Infinite spolupracují SkyBox Labs

Master Chiefa zná každý fanoušek série Halo, ale ne každý už ví, že se studiem 343 Industries dlouhodobě spolupracuje kanadský tým SkyBox Labs, který měl u pátého dílu na starosti například editační nástroj Forge. Spolupráce se osvědčila natolik, že partnerství se SkyBox Labs bylo prodlouženo a rozšířeno o Halo Infinite. Jak včera oznámila tisková zpráva, externí vývojáři se zapojí do vývoje většiny stěžejních prvků, jakými jsou umělá inteligence, hratelnost, budování...

»
11. 06. 2018 • tonyskate4

E3 2018: Halo Infinite

Microsoft odstartoval svou letošní konferenci Xbox E3 ve velkém. Zpočátku působila upoutávka záhadně, ale nakonec se ukázalo, že se jedná o zbrusu novou hru ze série Halo. Hlavní roli opět naplno převezme Master Chief a jeho velkolepý návrat se uskuteční ve hře Halo Infinite, která bude další kapitolou legendární série. Co více říct? Jen že hra vypadá naprosto fantasticky a zdá se, že tvůrci ze studia 343 Industries opět nabrali...

»