RECENZE: A World of Keflings

Autor: tonyskate Publikováno: 22.12.2010, 9:04

Publikováno: 22.12.2010, 9:04

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 4181 článků

Dnes na Xbox LIVE Arcade zahajuje další, letos již čtvrtá akce plná špičkových titulů. Tentokrát se jedná o Games for the Holidays, které začínají strategií A World of Keflings od NinjaBee. Nepřímé pokračování úspěšné strategie si drží svou úroveň kvality, ale možná o hře slyšíte prvně, takže si třeba rádi přečtete naši recenzi…

Jsou tomu již dva roky, co na Xbox LIVE Arcade vyšla strategie A Kingdom for Keflings, která jako první podporovala Xbox Avatary, kteří se v té době stali součástí naší konzole. Jednalo se o budovatelskou strategii, ve které bylo cílem si vytvořit vlastní království. Museli jste tedy získávat suroviny (dřevo, kamení, diamanty) potřebné k výstavbě různorodých budov. Takto jste zaměstnali místní obyvatele, tedy Keflingy, a přes různé budovy jste se dostali až k výstavbě hradu, čímž jste vlastně dosáhli vašeho úkolu. Tato strategie se ale odlišovala tím, že ve hře figuroval jeden obr v podobě vašeho Avatara, který mohl přenášet jednotky či části budov a tak vlastně umožňoval království vzkvétat. A World of Keflings nabízí v principu to samé, ale navštívíte více oblastí, hru proplétá jednodušší a lehce vtipný příběh, a obecně se vám dostanete mnohem více možností, než-li minule.

Celé dobrodružství začíná v Ledovém království, kde jako Avatar (obr), tedy vy sami, spolu s ostatními Keflingy rozmrznete a začnete těžit suroviny. Postupně vystavíte několik budov, zařídíte obyvatelům nějaký život a získáte přístup k portálu, který vás zavede do lesního království. Nejedná se o nějakou džungli, ale o standardní oblast, kde se klasicky mění roční období a podle toho i počasí. Tato oblast bude vaší základnou a strávíte v ní nejvíce času a vlastně v ní i příběh zakončíte. Navštívíte ale i jednu poslední oblast a to Pouštní království.
Zápletka se točí okolo mladé princezny, která uvízla v ledovém království a vy pomůžete dostat se domů, do lesního království. Tady se seznámíte s jejím otcem, Králem bez řádného království. Král ale myslí i na svou dceru a tak ji musíte zařídit vzdělání a částečně se postaráte i o její provdání, což vás zavede do pouštního království. Během této zápletky narazíte na různé vedlejší postavy, které vám zadají různé menší úkoly, které umožní rozvoj vaší postavy, a taktéž získáte přístup k novým budovám. A jelikož jsou NinjaBee kreativní, tak třeba narazíte na piráta, surfaře, vědce a další postavy, včetně čarodějnice, od které můžete získat lektvary pro zlepšení vašich vlastností.

Všechna království mají svou vlastní kulturu a podle toho se liší suroviny a stejně tak i architektura budov. Jednou tedy bude těžit led a rudu, jindy zase kamení a diamanty a někde zase třeba písek. Dřevo je základní surovinou dostupnou ve všech královstvích. Vy sami se můžete taktéž podílet na těžbě surovin, ale raději tím zaměstnáte Keflingy a budete se starat o výstavbu budov. Keflingy pak pověříte i transportem surovin do sběren, kde pak dojde k výstavbě předmětů. Obyvatele světa můžete časem i povyšovat a to tak, že je plácnete po hlavě, i když je můžete jen ze srandy dokonce nakopnout. Keflingové toho pak více unesou či rychleji těží suroviny. Budovy jsou tedy podle oblastí odlišně stavěny. V první oblasti stavíte především z bloků ledu, v druhé se pak jedná o klasičtější architekturu a v poslední oblasti je základní stavební jednotkou pískovec. Vše stavíte na základě tzv. modráků, tedy plánků s konstrukcí budov. Podle nich necháte vyrobit potřebné díly a pak jen k sobě postavíte požadované části a vznikne celá budova. Tyto kousky vám pomáhají nosit silnější jedinci.

Mezi domy pro obyvatele, které musíte oživit pomocí srdce, jež se nachází po světě a občas se zjeví, když kompletně vytěžíte určité místo se surovinou, se nachází i jakési dílny či učednické budovy. V dílnách přetváříte základní suroviny na požadované materiály, jež slouží k výstavbě pokročilejších budov. Z dřeva tak vytvoříte prkna a z prken zase okrasné dřevo. Nebo kamení přetvoříte na kamenné bloky, či diamanty v magické drahokamy a ty pak zase na magický prach. Jednotek nutných pro výstavbu budov je tedy dostatek, ale tím to nekončí. Pro funkčnost budov, je třeba umístit do budovy Keflinga, aby ji někdo provozoval, a později potřebujete vystudované obyvatele pro provoz pokročilejších podniků. Takže prvně umístíte Keflinga do univerzity, aby vystudoval, a pak můžete dokončit stavbu dané budovy.

Většina budov také pro dokončení vyžaduje jakýsi zkrášlovací prvek, jedná se o třeba o strom či sochu anděla. I tyto předměty můžete vyrábět, kdy si postavíte danou dílnu. S těmito předměty je spojena možnost vyměňování, protože ve vaší hře je vám zpřístupněna asi čtvrtina těchto ozdob a ostatní už musíte vyměnit s dalšími hráči. Ještě zmíníme, že pro ukončení výstavby domu pro Keflingy, abyste tak obyvatelstvo rozšířili, musíte do domu vložit srdce, které najdete buď v království anebo jej získáte od postavy za splnění úkolu. Taktéž dojde na obchod s ostatními královstvími, protože led v lesním království třeba neseženete. Okolo jsou i menší ostrůvky se surovinami, na něž se můžete dostat vystavěním mostu.

Pro oživení dodali tvůrci vašemu Avatarovi emoce (tanec, smích, omdlení), kterými se můžete ve hře projevovat, a vaši poddaní je po vás opakují. Hned po spuštění hry také získáte různé bonusy na základě předchozích her od NinjaBee. Pokud třeba vlastníte Ancients of Ooga a A Kingdom for Keflings nebo Comic Jumper, získáte různé bonusy, většinou nové emoce. Nepochybujeme, že podobné spojení existuje i s dalšími tituly od těchto tvůrců, jako Cloning Clyde či další. Taktéž se zde projevuje podpora s ostatními tituly z akce Games for the Holidays. Pokud již nyní vlastníte ilomilo, získáte modrák s domečkem pro tuto dvojici, a ila a mila pak máte ve hře. To samé platí i o Raskulls, které taktéž vychází v rámci zmíněné akce. Dvojice Avatar Awards v podobě helmy a draka, je už vlastně samozřejmostí. Jako herní prvek ještě oceňujeme děla, do kterých když vložíte Keflinga, tak mezi děly přeskakuje a vytváří tak melodii a děla můžete i různé upravovat.

Jak můžete vidět z okolních obrázků, hra je vytvořena jednodušší a vskutku nádhernou, detailní grafikou. Prostředí nejsou plně ohromující, ale jednotlivé budovy či postavy vypadají vskutku pěkně. Hudební doprovod je relativně prostá hudba, která vám především neleze na nervy a ke stylu hry se hodí. Kdybyste ale chtěli vlastní hudbu, není nic jednoduššího, než si ji vystavět z již zmíněných děl. Z hlediska ovládání nemáme co vytknout. Chození mezi Keflingy a budovami je bezproblémové a projdete i menšími mezerami. Sice by se mohlo zdát, že oddělení mezi postavou či budovou v těsné blízkosti bude problém, ale pro tuto situaci tvůrci zavedli tlačítko na prohazování dostupných akcí. Trošku horší to může být s posouváním budov, kdy si musíte správně stoupnout, aby Avatar budovu správně posunul, ale to je jen detail. Multiplayer nechybí a můžete buďto budovat vaše království v kooperaci s kamarádem na jedné konzoli či online přes Xbox LIVE až s třemi přáteli. Navíc nemusíte zůstat spolu poblíž, protože obrazovka se vertikálně či horizontálně rozdělí.

8

Verdikt

NinjaBee nás opět nezklamali a A World of Keflings nabízí přesně to, co slibovali. Pokud máte rádi strategie a vyloženě ty, ve kterých jen budujete, je tato hra stvořena pro vás. Za 800MS bodů se vám dostane dobré zábavy, i když asi jen na šest hodin, ale cena je zase solidní. Zahájení další akce na Xbox LIVE Arcade se tedy opět povedlo a A World of Keflings vám můžeme jen a jen doporučit.
22. 02. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: Two Point Hospital

S trochou nadsázky můžeme tvrdit, že hry hodně často fungují jako velice výkonný stroj času. Nejen, že se můžeme vydat do různých ér naší doby, ať již skutečně minulé nebo budoucí smyšlené, ale také můžeme třeba zavzpomínat na naše herní začátky. Každý z nás má nějakou oblíbenou hru z herní minulosti, na níž rád vzpomíná a hru na podobné téma by uvítal i v dnešní době v moderním zpracování. Evidentně i vývojáři se rádi vracejí...

»
14. 02. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Darksiders Genesis

Za posledních deset let mohla mít série Darksiders už pět dílů, tři remastery a minimálně dvě kolekce. Bohužel ale nemá. Jestli to mají na svědomí změny u vydavatele, přerod studia či diskutabilní druhý díl, je už dnes jedno. Po odvážné trojce, která po vydání připomínala spíš Dark Souls než démonskou sérii, tu je díl s pozměněným konceptem. A rovnou vám povím, že mohl přijít klidně dřív, protože jezdcům zatraceně sluší.

»
10. 02. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: 7th Sector

Už jsem byl kluk utíkající lesem. Postavička tahající červy z dobytka. Hrdina, co láduje kotel netradiční lodě. A také dobrodruh na neznámé planetě. Všechno v podobném výpravném stylu. Jen barevná paleta se měnila podobně, jako překážci na cestě za svobodou. Hrdinové logických plošinovek vždy bojují proti zlu, které si na pozadí běží vlastním životem. A představitel hry 7th Sector není zase tak velkou výjimkou. Jen má mnohem důmyslnější prostředky.

»
06. 02. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Journey to the Savage Planet

Vesmír a jeho nekonečnost vždycky probouzel fantazie o tom, zda jsme opravdu jedinou planetou, na které je život. Skutečný svět nám zatím jasnou odpověď nedal, ale v tom herním máme jasno. Kolonizace cizích planet je zábava, všude je spousta méně či více přátelských stvoření a hlavně, co si člověk neudělá, to nemá. Navíc se pojetí vesmírného dobrodružství dá uchopit jak velice seriózně (až maniakálně – tímto mrkám směrem k sérii Elite), tak...

»
04. 02. 2020 • lindros88cze0

Recenze: Monster Energy Supercross 3

Nikdy se nesmějte těm vzadu. Jednou by totiž mohli stanout přímo před vámi. Z vysmívaného studia Milestone se stal v loňském roce člen rodiny THQ Nordic. Nový vztah se okamžitě promítnul do pozdějších her, na nichž byl konečně znát vyšší rozpočet. Rok 2020 bude tedy pro vývojářský tým klíčový. Nejsme si úplně jisti, že zrovna Monster Energy Supercross je tou značkou, kde se nové možnosti projevují v plné síle. Rozhodně jde ale o...

»
03. 02. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Zombie Army 4: Dead War

Týmové hry jsou fajn. Vezmete kamaráda, chopíte se hrdiny a hurá objevovat nebo podrobovat nová území a světy. Přeci jenom ve dvou se to lépe táhne, a hlavně se člověk baví o něco více. Ne vždy je to dvojnásobná zábava, ale o něco větší sranda, než v singlplayeru to rozhodně je. Poslední dobou se oblíbená kooperace objevuje u stále většího počtu her, což kvituji s povděkem. Sice je postupem času tak trochu...

»
02. 02. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: Dragon Ball Z: Kakarot

Když hru přináší Bandai Namco, většinou to znamená, že hrdinové budou mít nagelované vlasy, infantilní vystupování a kuráž nočního hlídače ve strašidelném hradu. Adaptace mangy nemají u nás nejsilnější pozici, protože se nikdy nestaly masovou záležitostí. Přesto si troufám tvrdit, že zrovna série točící se kolem dračích koulí má popularity nejvíce. A možná si ji ještě rozšíří, protože Kakarot přichází s vyprávěním, které může oslovit i mangy neznalé.

»
28. 01. 2020 • Lukáš Urban19

Recenze: Pillars of Eternity II: Deadfire – Ultimate Edition

Možná celá řada z vás nechápala, proč Microsoft koupil studio, které je většinu života věrné jedinému žánru. Nebo jste si kladli otázku, proč by měl Xbox chtít tvůrce, kteří na první díl Pillars of Eternity museli vybírat na Kickstarteru. A pokud vám nestačila odpověď v podobě The Outer Worlds, je tu jasná tutovka v podobě Ultimate edice druhého dílu Pillars of Eternity. Izometrická RPG je přesně tím titulem, u něhož vývojáři sázejí jedno...

»