RECENZE: A World of Keflings

Autor: tonyskate Publikováno: 22.12.2010, 9:04

Publikováno: 22.12.2010, 9:04

Je autorem 3735 článků

Dnes na Xbox LIVE Arcade zahajuje další, letos již čtvrtá akce plná špičkových titulů. Tentokrát se jedná o Games for the Holidays, které začínají strategií A World of Keflings od NinjaBee. Nepřímé pokračování úspěšné strategie si drží svou úroveň kvality, ale možná o hře slyšíte prvně, takže si třeba rádi přečtete naši recenzi…

Jsou tomu již dva roky, co na Xbox LIVE Arcade vyšla strategie A Kingdom for Keflings, která jako první podporovala Xbox Avatary, kteří se v té době stali součástí naší konzole. Jednalo se o budovatelskou strategii, ve které bylo cílem si vytvořit vlastní království. Museli jste tedy získávat suroviny (dřevo, kamení, diamanty) potřebné k výstavbě různorodých budov. Takto jste zaměstnali místní obyvatele, tedy Keflingy, a přes různé budovy jste se dostali až k výstavbě hradu, čímž jste vlastně dosáhli vašeho úkolu. Tato strategie se ale odlišovala tím, že ve hře figuroval jeden obr v podobě vašeho Avatara, který mohl přenášet jednotky či části budov a tak vlastně umožňoval království vzkvétat. A World of Keflings nabízí v principu to samé, ale navštívíte více oblastí, hru proplétá jednodušší a lehce vtipný příběh, a obecně se vám dostanete mnohem více možností, než-li minule.

Celé dobrodružství začíná v Ledovém království, kde jako Avatar (obr), tedy vy sami, spolu s ostatními Keflingy rozmrznete a začnete těžit suroviny. Postupně vystavíte několik budov, zařídíte obyvatelům nějaký život a získáte přístup k portálu, který vás zavede do lesního království. Nejedná se o nějakou džungli, ale o standardní oblast, kde se klasicky mění roční období a podle toho i počasí. Tato oblast bude vaší základnou a strávíte v ní nejvíce času a vlastně v ní i příběh zakončíte. Navštívíte ale i jednu poslední oblast a to Pouštní království.
Zápletka se točí okolo mladé princezny, která uvízla v ledovém království a vy pomůžete dostat se domů, do lesního království. Tady se seznámíte s jejím otcem, Králem bez řádného království. Král ale myslí i na svou dceru a tak ji musíte zařídit vzdělání a částečně se postaráte i o její provdání, což vás zavede do pouštního království. Během této zápletky narazíte na různé vedlejší postavy, které vám zadají různé menší úkoly, které umožní rozvoj vaší postavy, a taktéž získáte přístup k novým budovám. A jelikož jsou NinjaBee kreativní, tak třeba narazíte na piráta, surfaře, vědce a další postavy, včetně čarodějnice, od které můžete získat lektvary pro zlepšení vašich vlastností.

Všechna království mají svou vlastní kulturu a podle toho se liší suroviny a stejně tak i architektura budov. Jednou tedy bude těžit led a rudu, jindy zase kamení a diamanty a někde zase třeba písek. Dřevo je základní surovinou dostupnou ve všech královstvích. Vy sami se můžete taktéž podílet na těžbě surovin, ale raději tím zaměstnáte Keflingy a budete se starat o výstavbu budov. Keflingy pak pověříte i transportem surovin do sběren, kde pak dojde k výstavbě předmětů. Obyvatele světa můžete časem i povyšovat a to tak, že je plácnete po hlavě, i když je můžete jen ze srandy dokonce nakopnout. Keflingové toho pak více unesou či rychleji těží suroviny. Budovy jsou tedy podle oblastí odlišně stavěny. V první oblasti stavíte především z bloků ledu, v druhé se pak jedná o klasičtější architekturu a v poslední oblasti je základní stavební jednotkou pískovec. Vše stavíte na základě tzv. modráků, tedy plánků s konstrukcí budov. Podle nich necháte vyrobit potřebné díly a pak jen k sobě postavíte požadované části a vznikne celá budova. Tyto kousky vám pomáhají nosit silnější jedinci.

Mezi domy pro obyvatele, které musíte oživit pomocí srdce, jež se nachází po světě a občas se zjeví, když kompletně vytěžíte určité místo se surovinou, se nachází i jakési dílny či učednické budovy. V dílnách přetváříte základní suroviny na požadované materiály, jež slouží k výstavbě pokročilejších budov. Z dřeva tak vytvoříte prkna a z prken zase okrasné dřevo. Nebo kamení přetvoříte na kamenné bloky, či diamanty v magické drahokamy a ty pak zase na magický prach. Jednotek nutných pro výstavbu budov je tedy dostatek, ale tím to nekončí. Pro funkčnost budov, je třeba umístit do budovy Keflinga, aby ji někdo provozoval, a později potřebujete vystudované obyvatele pro provoz pokročilejších podniků. Takže prvně umístíte Keflinga do univerzity, aby vystudoval, a pak můžete dokončit stavbu dané budovy.

Většina budov také pro dokončení vyžaduje jakýsi zkrášlovací prvek, jedná se o třeba o strom či sochu anděla. I tyto předměty můžete vyrábět, kdy si postavíte danou dílnu. S těmito předměty je spojena možnost vyměňování, protože ve vaší hře je vám zpřístupněna asi čtvrtina těchto ozdob a ostatní už musíte vyměnit s dalšími hráči. Ještě zmíníme, že pro ukončení výstavby domu pro Keflingy, abyste tak obyvatelstvo rozšířili, musíte do domu vložit srdce, které najdete buď v království anebo jej získáte od postavy za splnění úkolu. Taktéž dojde na obchod s ostatními královstvími, protože led v lesním království třeba neseženete. Okolo jsou i menší ostrůvky se surovinami, na něž se můžete dostat vystavěním mostu.

Pro oživení dodali tvůrci vašemu Avatarovi emoce (tanec, smích, omdlení), kterými se můžete ve hře projevovat, a vaši poddaní je po vás opakují. Hned po spuštění hry také získáte různé bonusy na základě předchozích her od NinjaBee. Pokud třeba vlastníte Ancients of Ooga a A Kingdom for Keflings nebo Comic Jumper, získáte různé bonusy, většinou nové emoce. Nepochybujeme, že podobné spojení existuje i s dalšími tituly od těchto tvůrců, jako Cloning Clyde či další. Taktéž se zde projevuje podpora s ostatními tituly z akce Games for the Holidays. Pokud již nyní vlastníte ilomilo, získáte modrák s domečkem pro tuto dvojici, a ila a mila pak máte ve hře. To samé platí i o Raskulls, které taktéž vychází v rámci zmíněné akce. Dvojice Avatar Awards v podobě helmy a draka, je už vlastně samozřejmostí. Jako herní prvek ještě oceňujeme děla, do kterých když vložíte Keflinga, tak mezi děly přeskakuje a vytváří tak melodii a děla můžete i různé upravovat.

Jak můžete vidět z okolních obrázků, hra je vytvořena jednodušší a vskutku nádhernou, detailní grafikou. Prostředí nejsou plně ohromující, ale jednotlivé budovy či postavy vypadají vskutku pěkně. Hudební doprovod je relativně prostá hudba, která vám především neleze na nervy a ke stylu hry se hodí. Kdybyste ale chtěli vlastní hudbu, není nic jednoduššího, než si ji vystavět z již zmíněných děl. Z hlediska ovládání nemáme co vytknout. Chození mezi Keflingy a budovami je bezproblémové a projdete i menšími mezerami. Sice by se mohlo zdát, že oddělení mezi postavou či budovou v těsné blízkosti bude problém, ale pro tuto situaci tvůrci zavedli tlačítko na prohazování dostupných akcí. Trošku horší to může být s posouváním budov, kdy si musíte správně stoupnout, aby Avatar budovu správně posunul, ale to je jen detail. Multiplayer nechybí a můžete buďto budovat vaše království v kooperaci s kamarádem na jedné konzoli či online přes Xbox LIVE až s třemi přáteli. Navíc nemusíte zůstat spolu poblíž, protože obrazovka se vertikálně či horizontálně rozdělí.

8

NinjaBee nás opět nezklamali a A World of Keflings nabízí přesně to, co slibovali. Pokud máte rádi strategie a vyloženě ty, ve kterých jen budujete, je tato hra stvořena pro vás. Za 800MS bodů se vám dostane dobré zábavy, i když asi jen na šest hodin, ale cena je zase solidní. Zahájení další akce na Xbox LIVE Arcade se tedy opět povedlo a A World of Keflings vám můžeme jen a jen doporučit.
22. 04. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Road Redemption

Hráči rádi vzpomínají na staré dobré klasiky, které přinesly nějakou tu zajímavou herní mechaniku. Spousta z těchto her by byla velice zajímavých i pro dnešní hráče, protože moc nezestárly, nebo by jim stačilo jenom trochu, aby odpovídaly dnešním standardům. I proto je pro dnešní vývojáře lákavá představa toho, že vezmou starou hru a pokusí se na ní postavit svou herní budoucnost. Bohužel ne vždy to dobře dopadne.

»
21. 04. 2019 • chaosteorycz3

Recenze: World Enduro Rally

Občas strávíte s hrou desítky hodin a stále nacházíte překvapující momenty. Ještě lepší je, když si vývojáři pro sebe nechají nějaký ten taj a během propagace nepropálí veškeré trumfy. Poslední dobou se sice stává, že neočekávané momenty pramení z trestuhodného stavu hry, ale zrovna dnes se nechci bavit o Bethesdě. Vlastně ani nevím o čem se budu bavit, protože World Enduro Rally není tajemná diva ve večerních šatech. Je to laciná rajda,...

»

»

»