RECENZE: Bright Memory

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.11.2020, 11:08

Publikováno: 28.11.2020, 11:08

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2733 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Nová generace konzolí je tady, pokud se vám tedy podařilo novou hračku získat ještě před Vánocemi. Každý, komu se to povedlo, jistě vyzkoušel své nejen své oblíbené hry z Xbox One, jak pěkně se to na novém železe hýbe a rychleji to nahrává, ale také vylepšené verze her pro Xbox Series S/X, které také o dost lépe vypadají nebo podporují nové vymoženosti či doplňky. Takže je co hrát, ale trochu tomu chybí (ostatně skoro jako vždycky) nějaký ten next-gen titul, co by přinutil nový Xbox k nějakému většímu výkonu.

V trailerech z posledních herních událostí mě velice zaujala akce Brigth Memory, takže když nová konzole dorazila, bylo jasné, že tuhle věc na ni musím vyzkoušet. Kdybych byl býval věděl, do čeho se dobrovolně hrnu, asi bych se na to vyprdnul a zahrál si radši zase Gears 5 ve vylepšené verzi. Nicméně recenzent si nevybírá a jak praví zkušenost, občas je třeba se podívat i na ten balast, který by si člověk nekoupil ani za 20 Kč ve slevě a tím vám ušetřit prostředky – nemáte zač.

Bright Memory se prezentuje jako rychlá akce v asijském stylu s krásnou grafikou a celou řadou nepřátel. Upozornění hned na začátku. Aktuálně se v obchodě nachází jakési placené technické demo, v jehož rámci si můžete prohlédnout trochu obsahu, a hlavně vizuální stránku. Takže za tři stovku dostanete zábavu na hodinu, tudíž dobře zvažte, zda vám za to bude hra stát, protože pochybuji o tom, že by se našel blázen, co by hru prošel dvakrát nebo nedej bože třikrát.

Těžko soudit příběhové pozadí, protože během ochutnávky se toho člověk moc nedozví. Snad jenom to, že Shelia bude bojovat nejen proti nepřátelům z řad zlotřilé organizace, ale také proti celé řadě dalších monster a zjevů. Trochu mi zdejší skvadra přijde až moc přeplácaná a bez dalšího příběhového kontextu mimo mísu. Jsou tady vojáci, zombií válečníci, něco jako krysy, kostlivci a do toho všeho ještě přiletí draci.

Nejvíc by se hratelnost dala se zavřením obou očí přirovnat k Shadow Warrior, ale do toho jí chybí celá řada věcí. Předně celá akce působí hrozně toporně, chybí ji plynulost a lehkost, s níž by Shelia nepřátele posílala na onen svět nebo odkud přišli. Animace jednotlivých nepřátel také nejsou nic moc, prostě na každém kroku je vidět, že takováto hra s velkými ambicemi bude pro jednoho vývojáře, který za ní stojí asi moc velké sousto.

Během zmíněné herní hodiny si užijeme jednu logickou hádanku, dva souboje s bossy, kdy hlavně ten druhý mi vůbec neseděl a je na něm nejvíce vidět, kolik hře k dokonalosti chybí. A mezi tím tu máme průchody skrze různá prostředí a kosení hromady nepřátel. Ještě jsem zapomněl zmínit, že k eliminaci dostaneme katanu, pistol, samopal a brokovnici. Náš náramek pak umí vyslat výboj, díky čemuž máme řetězit komba pro získání co největšího počtu zkušenostních bodů.

V aktuálně chudém RPG systému můžeme vylepšit dovednosti nebo se nějakou novou naučit, ale upřímně od takovéto střílečky čekám něco jiného, než rozdělování bodů a přemýšlení, co si za ně koupím. To všechno totiž zdržuje od akce, na kterou všechny trailery lákají, ale která nakonec prostě není taková, jakou bychom jí všichni nejspíš chtěli mít.

To samé bych pak řekl o grafickém a technickém zpracování. Na to, že hra je připravována jako čistě next-gen titul, minimálně zatím toho neumí pořádně využít. Prostředí jsou prázdná a nudná bez nějakých větších přidaných efektů, než je práce se světlem. Detaily prostředí a textur jsou pěkné, ale jenom někdy a někde. Navíc dost často před vámi textury nepěkně doskakují, což je věc, na kterou jsem chtěl s novou konzolí zapomenout.

Ani to rychlé nahrávání z SSD disku tu není tak rychlé a i hry, které nejsou dělané přímo na novou konzoli, ale jenom upravené, zvládají práci s tímto hardwarem podstatně lépe, než to ukazuje Bright Memory. Nejdivnějším technickým rozhodnutím jsou možnosti grafiky. Můžeme si ji nastavovat tak, jak to známe z PC, ale nevím, proč bych na konzoli něco takového chtěl? Určitě se hodí zapnout vertikální synchronizaci, když už tady ta možnost je, protože jinak dochází k rozpadání obrazu už v samotném menu. Jinak ale čekám, že vývojář všechno odladí za mě a dodá mi nejlepší možný výsledek. Proč bych si jinak pořizoval konzoli?

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Opět se ukázalo, že marketingové sliby a nafintěné trailery nejsou všechno. Plynulost akce vázne, technicky to žádný zázrak, ve který jsem tak trochu doufal, není a celkový dojem je průměrný. Kdo vyloženě nechce, zatím se můžeme Bight Memory s klidným svědomím vyhnout. Uvidíme, jestli se do vydání plné verze někdy v průběhu příštího roku přeci jenom něco nezmění a nezlepší. Potenciál by tu nejspíš byl, ale zatím je schovaný až moc hluboko na to, aby ho hráči chtěli hledat.
27. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: XIII

Herní průmysl prožívá zajímavé období. Na jednu stranu se mu neskutečně daří, co se financí týče. Zisky rostou, prodeje her také a stejně tak se zvětšuje herní komunita. Na druhou stranu je stále častější, že v době vydání hry dostaneme nedodělaný produkt, na kterém vývojáři musejí minimálně další rok pracovat, abychom dostali očekávanou kvalitu. A k tomu je tady záplava nejrůznějších remaků. Už jsem si říkal, že tato mánie bude mít sestupnou...

»
22. 09. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Destroy All Humans! 2 – Reprobed

Co se stane s mimozemšťanem po invazi na Zemi? Jestli hádáte, že si dopřeje dovolenou jako doživotní zákazník resortu Oblast 51, tak se pěkně pletete. Jeho novým domovem se stal Bílý dům, odkud je obdivován celou Amerikou. To lehce rozladilo Sovětský svaz, který se bojí, že se lehkovážnost Američanů může rozšířit do celého světa, včetně sibiřské oblasti. Ničí tak mimozemskou základnu na oběžné dráze a s ní i kariéru netradičního prezidenta. Nechá...

»
20. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Hobo: Tough Life

Už jsem si myslel, že simulátory všeho možného mají to nejlepší za sebou, ale evidentně jejich trend stále sílí. A když už si člověk myslí, že ho nic nepřekvapí, objeví se simulátor bezdomovce. Ke cti vývojářů však musím dodat, že jejich projekt, kterému budou věnovány následující řádky, je ve vývoji již nějaký ten pátek, kdy si svou premiéru odbyl na PC platformě v roce 2017. Zde sklidil velice solidní úspěch a...

»
07. 09. 2022 • HusekD0

RECENZE: Steelrising

Studio Spiders je tu s námi již řadu let. Za dobu své existence jsme se od nich dočkali opravdu pestré nabídky her. První titul vydali v roce 2009 a jednalo se o předělávku velmi povedené adventury ze světa Sherlocka Holmese, se kterým jsme se vydali po stopách Jacka Rozparovače na Xboxu 360. Svojí vlastní tvorbu započali až v roce 2011, kdy nám představili akční RPG Faery: Legends of Avalon. Titul...

»
05. 09. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: F1 Manager 2022

Svět Formule 1 v minulých dnech nabídl novou hru z tohoto prostředí. Pokud se těšíte na další zavodní klon, tak jste vedle. Tentokrát usednete do manažerského křesla a budete se snažit vytvořit dokonalou závodní stáj, která se stane postrachem pro konkurenci.

»
22. 08. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Saints Row

Co dělat, když máte zavedenou sérii, které s každým dílem dochází víc a víc dech? Máte hned několik možností. Buď nechat sérii sérií a vrhnete se na nějakou novou značku. Další možností je pokračovat v dojení, dokud hráči nepřijdou na to, že vlastně hrají pořád to samé (a že jim to občas trvá docela dlouho) a jako poslední možnost bych viděl taktiku pár let počkat, až se na všechno tak trochu pozapomene...

»
16. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Way of the Hunter

Dnešní hráči mají k dispozici nepřeberné množství titulů a žánrů. Trh by se mohl zdát přeplněný, bez sebemenšího prostoru pro nové vývojáře. To ovšem neplatí pro všechny. V případě loveckých simulátorů jsme do této doby byli odkázáni pouze na theHunter: Call of the Wild, jenž si po několik let udržoval téměř bezkonkurenční prvenství. To se ale v následujících měsících může rychle změnit, protože se objevilo nové slovenské vývojářské studio pod...

»
12. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Endling: Extinction is Forever

Naše planeta je jedinečné místo, plné krásných míst, rostlin, nerostů a živočichů. Lidé byli a do jisté míry pořád jsou velmi sebestřední a proto se k těmto darům nechovali s patřičnou úctou a opatrností. Naštěstí jsme s postupem času prozřeli a začali dělat spoustu věcí jinak. Ochraňujeme ohrožená zvířata, obnovujeme zdejší lesy, čistíme okolní prostředí od našich odpadků atd. Představte si nyní ale realitu, ve které by byli lidé neustále...

»