RECENZE: Bright Memory

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.11.2020, 11:08

Publikováno: 28.11.2020, 11:08

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2182 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Nová generace konzolí je tady, pokud se vám tedy podařilo novou hračku získat ještě před Vánocemi. Každý, komu se to povedlo, jistě vyzkoušel své nejen své oblíbené hry z Xbox One, jak pěkně se to na novém železe hýbe a rychleji to nahrává, ale také vylepšené verze her pro Xbox Series S/X, které také o dost lépe vypadají nebo podporují nové vymoženosti či doplňky. Takže je co hrát, ale trochu tomu chybí (ostatně skoro jako vždycky) nějaký ten next-gen titul, co by přinutil nový Xbox k nějakému většímu výkonu.

V trailerech z posledních herních událostí mě velice zaujala akce Brigth Memory, takže když nová konzole dorazila, bylo jasné, že tuhle věc na ni musím vyzkoušet. Kdybych byl býval věděl, do čeho se dobrovolně hrnu, asi bych se na to vyprdnul a zahrál si radši zase Gears 5 ve vylepšené verzi. Nicméně recenzent si nevybírá a jak praví zkušenost, občas je třeba se podívat i na ten balast, který by si člověk nekoupil ani za 20 Kč ve slevě a tím vám ušetřit prostředky – nemáte zač.

Bright Memory se prezentuje jako rychlá akce v asijském stylu s krásnou grafikou a celou řadou nepřátel. Upozornění hned na začátku. Aktuálně se v obchodě nachází jakési placené technické demo, v jehož rámci si můžete prohlédnout trochu obsahu, a hlavně vizuální stránku. Takže za tři stovku dostanete zábavu na hodinu, tudíž dobře zvažte, zda vám za to bude hra stát, protože pochybuji o tom, že by se našel blázen, co by hru prošel dvakrát nebo nedej bože třikrát.

Těžko soudit příběhové pozadí, protože během ochutnávky se toho člověk moc nedozví. Snad jenom to, že Shelia bude bojovat nejen proti nepřátelům z řad zlotřilé organizace, ale také proti celé řadě dalších monster a zjevů. Trochu mi zdejší skvadra přijde až moc přeplácaná a bez dalšího příběhového kontextu mimo mísu. Jsou tady vojáci, zombií válečníci, něco jako krysy, kostlivci a do toho všeho ještě přiletí draci.

Nejvíc by se hratelnost dala se zavřením obou očí přirovnat k Shadow Warrior, ale do toho jí chybí celá řada věcí. Předně celá akce působí hrozně toporně, chybí ji plynulost a lehkost, s níž by Shelia nepřátele posílala na onen svět nebo odkud přišli. Animace jednotlivých nepřátel také nejsou nic moc, prostě na každém kroku je vidět, že takováto hra s velkými ambicemi bude pro jednoho vývojáře, který za ní stojí asi moc velké sousto.

Během zmíněné herní hodiny si užijeme jednu logickou hádanku, dva souboje s bossy, kdy hlavně ten druhý mi vůbec neseděl a je na něm nejvíce vidět, kolik hře k dokonalosti chybí. A mezi tím tu máme průchody skrze různá prostředí a kosení hromady nepřátel. Ještě jsem zapomněl zmínit, že k eliminaci dostaneme katanu, pistol, samopal a brokovnici. Náš náramek pak umí vyslat výboj, díky čemuž máme řetězit komba pro získání co největšího počtu zkušenostních bodů.

V aktuálně chudém RPG systému můžeme vylepšit dovednosti nebo se nějakou novou naučit, ale upřímně od takovéto střílečky čekám něco jiného, než rozdělování bodů a přemýšlení, co si za ně koupím. To všechno totiž zdržuje od akce, na kterou všechny trailery lákají, ale která nakonec prostě není taková, jakou bychom jí všichni nejspíš chtěli mít.

To samé bych pak řekl o grafickém a technickém zpracování. Na to, že hra je připravována jako čistě next-gen titul, minimálně zatím toho neumí pořádně využít. Prostředí jsou prázdná a nudná bez nějakých větších přidaných efektů, než je práce se světlem. Detaily prostředí a textur jsou pěkné, ale jenom někdy a někde. Navíc dost často před vámi textury nepěkně doskakují, což je věc, na kterou jsem chtěl s novou konzolí zapomenout.

Ani to rychlé nahrávání z SSD disku tu není tak rychlé a i hry, které nejsou dělané přímo na novou konzoli, ale jenom upravené, zvládají práci s tímto hardwarem podstatně lépe, než to ukazuje Bright Memory. Nejdivnějším technickým rozhodnutím jsou možnosti grafiky. Můžeme si ji nastavovat tak, jak to známe z PC, ale nevím, proč bych na konzoli něco takového chtěl? Určitě se hodí zapnout vertikální synchronizaci, když už tady ta možnost je, protože jinak dochází k rozpadání obrazu už v samotném menu. Jinak ale čekám, že vývojář všechno odladí za mě a dodá mi nejlepší možný výsledek. Proč bych si jinak pořizoval konzoli?

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Opět se ukázalo, že marketingové sliby a nafintěné trailery nejsou všechno. Plynulost akce vázne, technicky to žádný zázrak, ve který jsem tak trochu doufal, není a celkový dojem je průměrný. Kdo vyloženě nechce, zatím se můžeme Bight Memory s klidným svědomím vyhnout. Uvidíme, jestli se do vydání plné verze někdy v průběhu příštího roku přeci jenom něco nezmění a nezlepší. Potenciál by tu nejspíš byl, ale zatím je schovaný až moc hluboko na to, aby ho hráči chtěli hledat.
08. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Outriders

Vážení a milí, takhle bychom to daleko nedotáhli. Pořád dokola vám někdo opakuje moudra o vzorném chování k přírodě. Ale je to marné, je to marné, jste prostě tupí. Vážně si myslíte, že se najde jiná planeta, kde skot místo plynů vypouští kyslík, vepřová pečeně se peče sama přímo na seleti v odpoledním slunci a z horských potoků teče šampaňské francouzské chuti? Tak přestaňte koukat na pohádky a dejte si dveřmi přímo mezi...

»
07. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: It Takes Two

Štěstí přeje připraveným. Dvakrát měř, jednou řež. Ve dvou se to lépe táhne. Ano, čtete správně. Pro úvod této recenze jsem si vybral hned tři česká přísloví, která krásně fungují ve skutečném světě, ale stejně tak dobře platí i pro ten herní. Občas má člověk dost štěstí, podaří se mu projít nějakou zapeklitou herní pasáž snadno, ani neví jak. V opačném případě to znamená ztrátu několika minut při opakovaném průchodu. U...

»
31. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: DOOM Eternal: The Ancient Gods

Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Ať už má hrdina v ruce pušku typu M4, plazmový kulomet, kuš nebo meč, jeho největším nepřítelem není nikdo jiný než bozi. Jakoby došli maniaci, blázniví imperátoři, pošetilí vědci a kruté nestvůry. Je přitom úplně jedno, která mytologie se rozsápe, znásilní a odkopne do příkopu. Na frak dostávají antika, vikingové, keltové a když dojde historická inspirace, peklo je přeci věčné. Vývojáři akorát zapomínají na to,...

»
26. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Black Legend

Když se mágové nechali utáhnout ve svírací kazajce, byli blázni, jistě. Ale jen do chvíle, než se z ní ve zdraví dostali, čímž otevřeli dveře modernímu pojetí kouzelníků, kde jsou vystoupení vším, jen ne přehlídkou magie a opravdových čárů. Jenže v 17. století se oblbováním lidí nevydělávalo na hypotéku a auto na leasing. Uvrhnutí města do věčné mlhy mělo mnohem démoničtější důvod, při kterém asistovala skutečná síla z jiného světa. A i tehdy...

»
25. 03. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: El Hijo – A Wild West Tale

Když se řekne divoký západ nebo Mexiko, většina z nás si představí přestřelky, drogy, kovboje a další s tím spojené věci. Stejně tak se toho většinou chytnou i vývojáři a naservírují nám podobný herní zážitek. Někdy se však objeví titul, který na první pohled vypadá jako Hitman z tohoto prostředí, ale bez jakéhokoliv násilí.

»
19. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Beach Buggy Racing 2: Island Adventure

Společnost Vector Unit nám již přinesla pár závodních her. Žádný z předešlých projektů ale nepřirostl hráčům příliš k srdci a jednalo se převážně o jednohubky, které se brzy odložili. Nyní nám představili nové pokračovaní ze série Beach Buggy pod názvem Beach Buggy Racing 2: Island Adventure. A mohu s klidným hráčským srdcem říct, že se jedná o nejlepší titul, jaký jsme od Vector Unit doposud dostali. Pokud máte chuť na motokárové závody, ale...

»
17. 03. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: Dungeons Defenders: Awakened

V dnešní době vychází zajímavých novinek na hraní pramálo. Víceméně se jedná jen o další díly pravidelně vyházejících her, čest vyjímkám. A na jednu takovou vyjímku se podíváme v dnešní recenzi. Jedná se o třetí díl tower defense akční rpg Dungeon Defenders, s přívlastkem Awakened s možností hrát online až ve 4 hráčích. Sice se nejedná o žádnou AAA pecku ani grafickou nálož euforie, i tak jde ale o zajímavý...

»
09. 03. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Tales from the Borderlands

Když v roce 2009 vyšla postapokalyptická střílečka s RPG prvky Borderlands, způsobila tak trochu malou revoluci. Záhy se série rozrostla o další díly, přičemž nemohla chybět ani adventura Tales from the Borderlands z dílny dnes již zrušeného Telltale Games. Toho času bylo nicméně studio na vrcholu a plodilo jednu adventuru za druhou.

»