RECENZE: Bright Memory

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.11.2020, 11:08

Publikováno: 28.11.2020, 11:08

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3258 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Nová generace konzolí je tady, pokud se vám tedy podařilo novou hračku získat ještě před Vánocemi. Každý, komu se to povedlo, jistě vyzkoušel své nejen své oblíbené hry z Xbox One, jak pěkně se to na novém železe hýbe a rychleji to nahrává, ale také vylepšené verze her pro Xbox Series S/X, které také o dost lépe vypadají nebo podporují nové vymoženosti či doplňky. Takže je co hrát, ale trochu tomu chybí (ostatně skoro jako vždycky) nějaký ten next-gen titul, co by přinutil nový Xbox k nějakému většímu výkonu.

V trailerech z posledních herních událostí mě velice zaujala akce Brigth Memory, takže když nová konzole dorazila, bylo jasné, že tuhle věc na ni musím vyzkoušet. Kdybych byl býval věděl, do čeho se dobrovolně hrnu, asi bych se na to vyprdnul a zahrál si radši zase Gears 5 ve vylepšené verzi. Nicméně recenzent si nevybírá a jak praví zkušenost, občas je třeba se podívat i na ten balast, který by si člověk nekoupil ani za 20 Kč ve slevě a tím vám ušetřit prostředky – nemáte zač.

Bright Memory se prezentuje jako rychlá akce v asijském stylu s krásnou grafikou a celou řadou nepřátel. Upozornění hned na začátku. Aktuálně se v obchodě nachází jakési placené technické demo, v jehož rámci si můžete prohlédnout trochu obsahu, a hlavně vizuální stránku. Takže za tři stovku dostanete zábavu na hodinu, tudíž dobře zvažte, zda vám za to bude hra stát, protože pochybuji o tom, že by se našel blázen, co by hru prošel dvakrát nebo nedej bože třikrát.

Těžko soudit příběhové pozadí, protože během ochutnávky se toho člověk moc nedozví. Snad jenom to, že Shelia bude bojovat nejen proti nepřátelům z řad zlotřilé organizace, ale také proti celé řadě dalších monster a zjevů. Trochu mi zdejší skvadra přijde až moc přeplácaná a bez dalšího příběhového kontextu mimo mísu. Jsou tady vojáci, zombií válečníci, něco jako krysy, kostlivci a do toho všeho ještě přiletí draci.

Nejvíc by se hratelnost dala se zavřením obou očí přirovnat k Shadow Warrior, ale do toho jí chybí celá řada věcí. Předně celá akce působí hrozně toporně, chybí ji plynulost a lehkost, s níž by Shelia nepřátele posílala na onen svět nebo odkud přišli. Animace jednotlivých nepřátel také nejsou nic moc, prostě na každém kroku je vidět, že takováto hra s velkými ambicemi bude pro jednoho vývojáře, který za ní stojí asi moc velké sousto.

Během zmíněné herní hodiny si užijeme jednu logickou hádanku, dva souboje s bossy, kdy hlavně ten druhý mi vůbec neseděl a je na něm nejvíce vidět, kolik hře k dokonalosti chybí. A mezi tím tu máme průchody skrze různá prostředí a kosení hromady nepřátel. Ještě jsem zapomněl zmínit, že k eliminaci dostaneme katanu, pistol, samopal a brokovnici. Náš náramek pak umí vyslat výboj, díky čemuž máme řetězit komba pro získání co největšího počtu zkušenostních bodů.

V aktuálně chudém RPG systému můžeme vylepšit dovednosti nebo se nějakou novou naučit, ale upřímně od takovéto střílečky čekám něco jiného, než rozdělování bodů a přemýšlení, co si za ně koupím. To všechno totiž zdržuje od akce, na kterou všechny trailery lákají, ale která nakonec prostě není taková, jakou bychom jí všichni nejspíš chtěli mít.

To samé bych pak řekl o grafickém a technickém zpracování. Na to, že hra je připravována jako čistě next-gen titul, minimálně zatím toho neumí pořádně využít. Prostředí jsou prázdná a nudná bez nějakých větších přidaných efektů, než je práce se světlem. Detaily prostředí a textur jsou pěkné, ale jenom někdy a někde. Navíc dost často před vámi textury nepěkně doskakují, což je věc, na kterou jsem chtěl s novou konzolí zapomenout.

Ani to rychlé nahrávání z SSD disku tu není tak rychlé a i hry, které nejsou dělané přímo na novou konzoli, ale jenom upravené, zvládají práci s tímto hardwarem podstatně lépe, než to ukazuje Bright Memory. Nejdivnějším technickým rozhodnutím jsou možnosti grafiky. Můžeme si ji nastavovat tak, jak to známe z PC, ale nevím, proč bych na konzoli něco takového chtěl? Určitě se hodí zapnout vertikální synchronizaci, když už tady ta možnost je, protože jinak dochází k rozpadání obrazu už v samotném menu. Jinak ale čekám, že vývojář všechno odladí za mě a dodá mi nejlepší možný výsledek. Proč bych si jinak pořizoval konzoli?

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Opět se ukázalo, že marketingové sliby a nafintěné trailery nejsou všechno. Plynulost akce vázne, technicky to žádný zázrak, ve který jsem tak trochu doufal, není a celkový dojem je průměrný. Kdo vyloženě nechce, zatím se můžeme Bight Memory s klidným svědomím vyhnout. Uvidíme, jestli se do vydání plné verze někdy v průběhu příštího roku přeci jenom něco nezmění a nezlepší. Potenciál by tu nejspíš byl, ale zatím je schovaný až moc hluboko na to, aby ho hráči chtěli hledat.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»