RECENZE: Cook, Serve, Delicious! 2!!

Autor: p.a.c.o Publikováno: 8.6.2019, 11:51

Publikováno: 8.6.2019, 11:51

Je autorem 1778 článků

Ne jenom hraním, živ je člověk. Abychom mohli spokojeně hrát, je dobré se předtím pěkně najíst, protože jinak se musí odbíhat a shánět něco k snědku. Člověk se ale poté nemůže plně soustředit na hraní a přichází o dokonalé a duchaplné herní zážitky. Hry se v posledních letech věnují lecjakým činnostem běžného života a ani vaření jídla nechybí. Následující hru jsem si na recenzi vybral hlavně proto, že podobný styl mám moc rád, ale zatím jsem je hrál převážně na mobilní platformě.

Připadlo mi proto jako dobrý nápad vyzkoušet tento styl her i na velké herní platformě. Výsledkem toho je recenze na Cook, Serve, Delicious! 2, což je typický zástupce žánru kosmeticky upravuji svůj lokál a do lidí cpu, co se do nich jenom vejde. Výběr jídel je velice pestrý od burgrů, přes ryby, smažené všechno možné až po vafle a zmrzlinu. Škoda, že všechno je virtuální, ale zase díky tomu nemám aktuálně metrák a moje židle mě ještě unese.

Co se příběhu týče, žádný hollywoodský trhák se nekoná a vlastně ani v tomto případě není potřeba. Prostě máme restauraci v mrakodrapu a budeme se pod hlavičkou nejrůznějších fastfoodů (samozřejmě smyšlených) snažit z ní udělat továrnu na peníze. Jak jsem zmínil, čeká nás vaření, ale také věci spojené s provozem takového podniku. Čištění záchodů, vynášení odpadků, líčení pastiček na myši a šváby nebo údržba stroje na nápoje. To všechno jsou činnosti, které musí provozovatel bistra zvládnout. Hlavně nezapomenout na řádnou hygienu milé děti, aby úředníci měli radost. Mytí rukou a desinfekce jsou základ!

Když jsem rozjel první úkol, málem jsem si na gamepadu zlomil všechny prsty. Asi tak nějak bych ve zkratce popsal můj první dojem a snahu o co nejlepší skóre. Přeci jenom nemám před sebou dotykový displej, ale všechny úkony se dějí přes tlačítka, jejich kombinace a výběrová menu. Chvilku mi tak trvalo, než jsem přišel na všechny zákonitosti, a i po několika hodinách nemám pocit, že bych měl nad hrou převahu. Je to stále výzva a hon za tím, neudělat zbytečnou chyby, ale prostě se náhodným překlikům a špatně zvolným přílohám nemohu vyhnout. O to více však těší každá správně předaná objednávka.

Přitom myšlenka a celé rozvržení rozhraní dává smysl. Vlevo jsou objednávky, nahoře se dají předpřipravit nejrůznější věci a po rozevření hlavní „skládacího“ panelu děláte jídla a přidáváte ingredience dle přání zákazníků. Bohužel ty už se musí proklikávat, kdy v jednom výběru jsou třeba housky, po dalším stisku se objeví salámy a po dalším majonézy, omáčky a tak dále. Je pravda, že ingrediencí je spousta, což bude asi ten hlavní důvod, proč je všechno řešené tak, jak nakonec je. Možná kdyby tvůrci trochu ubrali, bylo by ovládání přívětivější. Největší chaos do mé přípravy vnášejí jídla, u nichž je třeba chvilku počkat, než budou hotová, ale zákazníkům ho klidně můžete naservírovat ještě nedodělané. Nechci, aby to vyznělo jako chyba, jenom že se občas můžeme ukliknout a rázem servírujeme něco, co bychom nechtěli.

Příjemným překvapením pro mě je možnost vařit kooperativně na jedné konzoli. Není ani potřeba rozdělené obrazovky, prostě má každý hráč v nabídce jinou barvu, takže je na první pohled vidět, kde se zrovna kdo nachází a co dělá. V kooperačním režimu je hra podstatně přívětivější, jelikož ve dvou se to lépe táhne, a byť i tak se v kuchyni budeme mít co otáčet (na rozdíl od Ovecooked si však v kuchyni nebudeme fyzicky překážet při obíhání plotny), je o něco více času na jednotlivé úkoly. Cook, Serve, Delicious! 2 bych tak viděl jako ideální oddechovku pro dva než se u této hry trápit sám samotinký.

Grafická stránka je taková klasika u tohoto typu her, o kterou ve výsledku ani tolik nejde. Všechno je hezky kreslené, jídla by sice mohla být trochu více rozdílná na pohled, ale to už jsem opravdu velký hnidopich. Hudební doprovod mi udělal radost, protože zde hraje tak správná fastfood muzika. Úrovní je neskutečná záplava, takže si vychutnáme různě složitá jídla, ale tematicky zařazená k nabídce jednotlivých vývařoven. Kdo se bude chtít prokousat přes všechny úrovně, může si zavařit i na pár desítek hodin.

7

Nakonec se ukázalo, že vaření jídla je příjemná kratochvíle i na velké platformě. Bohužel komfort z ovládání není takový, jako u dotykového displeje v případě mobilního telefonu, ale to se dalo tak nějak čekat. Nicméně v kooperaci se jedná o skvělou alternativu k výbornému Overcooked nabízející desítky hodin hraní.

»

»

»