Autor: lindros88cze Publikováno: 26.6.2019, 9:24

Publikováno: 26.6.2019, 9:24

Je autorem 119 článků

Crash Bandicoot a jeho přátelé i nepřátelé opět hlásají návrat. Remake arkádových závodů Crash Team Racing k příležitosti 20lettému výročí už konečně dorazil a podobně jako loňská trilogii je poctivou předělávkou. Přesto si ponechává původní příběh, postavy a rozvržení tratí a přidává k tomu i obsah z Crash Nitro Kart a Crash Tag Team Racing, a to vše zabalené ve slušivém kabátku je pak skvělou vzpomínkou pro hráče originálu, zatímco ti noví si udělají vlastní vzpomínky.

Zápletka zůstala nezměněná a na scénu opět vstupuje zlý Nitros Oxide, který se prohlašuje za nejlepšího závodníka galaxie. Je na vás, abyste jej spolu s jeho poskoky porazili a zabránili mu v tom, aby si z planety Země udělal své vlastní obří závodiště.

Hra je doslova narvaná obsahem, ale začněme s režim Adventure, jehož děj jsme si představili před chvílí. Čekat na vás bude pět rozličných lokací, které spojují zamčené dveře. Abyste dveře odemkly, musíte vyhrát sérii čtyř závodů a porazit bosse v každé lokalitě. Na slovo vyhrát klademe důraz, protože druhé či nižší umístění se tady nepočítá. Jakmile závod vyhrajete, můžete splnit další úkoly. Například vyhrát a navíc sesbírat písmena C T R anebo posbírat diamanty v určitém čase. Neschází ani tradiční časovka, kdy získáte drahocenné sekundy navíc za rozbíjení beden.

Z hlediska obtížnosti, jsou závody Crash Team Racing Nitro-Fueled značně nevyvážené až otravné. Režim Adventure v klasické podobě neumožňuje změnit obtížnost, ovšem v rámci remaku si ji změnit můžete, ačkoliv rozdíl není moc znatelný. Na lehkou obtížnost je hra až příliš jednoduchá, zatímco střední obtížnost odpovídá té z původní hry a pro většinu bude výzvou. Sice máte radost z výhry, ale soupeři se na vás neskutečně lepí a jdou vám po krku i skrze power-upy, kterých je celá řada včetně TNT beden, valících se bomb či třeba štítu od Aku Aku či Uka Uka. A těžká obtížnost? Ta ani nestojí za řeč, natož za tu frustraci.

Ve hře zůstal zachován také turbo systém, kterého lze využít formou několika fází skrze bumpery na ovladači. Především můžete při zatáčení využít úplný drift, který pak naplněním ukazatele můžete posílit o zrychlení a vše to pěkně zkombinovat. Stisknutím bumperu navíc vyskočíte a pokud to správně načasuje na rampě, taktéž získáte doplnění turba. Driftování i skoky si budete muset řádně vychytat, abyste tak dokázali splnit režim Adventure, protože jinak vám to soupeři natřou.

Neméně důležitý je samozřejmě multiplayer, který je jak lokální, tak online. Kromě obdob režimů ze single-playeru v podobě standardních závodů a výzev, se zde nachází i režim Battle, v němž se proti sobě postaví 8 hráčů. Ovšem závodit nebudete a naopak půjdete pěkně do sebe. Vlastně je to taková obdoba na deathmatch. Lokálně je pak možné hrát až ve čtyřech na rozdělené obrazovce, kdy se přidají další čtyři hráči ovládaní umělou inteligencí.

Vizuálně hra samozřejmě vypadá naprosto skvěle a jistě není třeba říkat, že oproti originálu se jedná o velký pokrok. Úrovně a tedy i tratě, které mimochodem obsahují skryté zkratky, působí živě a jsou plné různých drobností, kterých si napoprvé třeba ani nevšimnete, ovšem při opakování závodu, čemuž se jistě nevyhnete, už si začnete všímat dalších a dalších věcí. Scénky vypadají taktéž velmi dobře, zvláště ty předcházejícím závodům s bossy. Jen nás mrzí, že na Xbox One X hra běží pouze ve 1440p při 30fps, což je velká škoda a od remaku bychom čekali lepší výkon, a to i při načítáních, která jsou zdlouhavá, zvláště když budete řadu závodů opakovat. Příznivce původní hry pak jistě potěší fakt, že si mohou vybrat mezi původní a remasterovanou hudbou.

Dříve jsme zmínili, že hra je doslova nabitá obsahem a dalším důkazem toho jsou bohaté možnosti úprav a odemykatelných předmětů, s kterými můžete tunit nejen svou káru ale i jezdce. Úpravy jsou samozřejmě čistě kosmetické a rozdílů samozřejmě docílíte spíše výměnou jezdce a jejich káry, a že těch možností je. Stojí za to zmínit, že mezi postavami kromě samotného Crashe a jeho sestry Coco neschází ani Dr. Cortex, polární méďa, Ripper Roo, falešný Crash či třeba tučňák Penta. Tvůrci navíc slibují dodatečnou podporu zdarma skrze sezónní Grand Prix, jež nabídne nejen nové jezdce, káry, výzvy a předměty, ale především také nové tratě.

8

Crash Team Racing Nitro-Fueled jsou výborné arkádové závody. Obsahu je mnoho a nadšené hráče může zabavit na dlouhé týdny, zvláště díky režimu Adventure a multiplayeru. Tvůrci by ještě mohli poštelovat obtížnosti, aby více odpovídala současným standardům. Jakmile si ale zvyknete a ovládnete techniku driftování s turbem, čeká vás pěkně divoká jízda. Tak či onak, o zábavu budete mít postaráno, i když nebudete patřit mezi nostalgické kupce.
26. 05. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Maneater

Žraloci to mají těžké. Nejsou roztomilí, neskáčou radostně podél výletních lodí a neplatí za inteligentní savce. Příroda je zařadila do škatulky „těch zlých“, moderní popkultura toho využívá v brakových hororech a média detailně líčí každé napadení člověka. Třebaže jich je pár za rok. Ale je to pohodlnější, než poukazovat na přehnaný rybolov a vybíjení žraločí populace. Tak proč se zase jednou nepostavit na druhou stranu a nezredukovat záznamy evidence obyvatel?

»
24. 05. 2020 • p.a.c.o6

RECENZE: Mafia II: Definitive Edition

Herní šoubyznys je třeba oproti filmům ještě mladé odvětví, které má velké věci jistě stále před sebou. O to víc mě zaráží trend posledních let, kdy mají nejrůznější vydavatelé tendence vytahovat staré klasiky a přinášet je hráčům na aktuálních platformách. Těžko říct, jestli je k tomu vede jistota výdělku nebo relativní lehkost co se práce týče, nicméně tento „Obchod s nostalgií“ asi relativně sype. A bohužel se nevyhnul i značce, na kterou...

»
13. 05. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Ion Fury

Respekt před všemi značkami, které přežily milénium, přizpůsobily se moderním prvkům, a přesto někde uvnitř zůstaly stejné. A klobouček těm tvůrcům, jejichž um k tomu dopomohl. Co ale přát zastydlým puberťákům, jejichž sláva přišla a skončila enginem Build? Upřímnou soustrast? Příjemný důchod? Vše nejlepší k brzké dospělosti? Možná jen hodně štěstí, protože zapáleností, tvrdohlavostí a oddaností bojují s větrnými mlýny, které je stejně jednou odvanou. Ale zatím jsou tady.

»
12. 05. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Super Mega Baseball 3

Je příjemné vidět, že značka, které jste na začátku z jakéhokoli důvodu moc nevěřili, pěkně roste a na trhu se jí daří. Dokonce se těšíte na její další díl, samozřejmě pokud vám ho vývojáři necpou co půl roku. Ideální je dodržet mezi díly časový odstup, aby si hráči mohli každý díl náležitě užít a vy, jako vývojáři jste měli dostatek času zapracovat na pokračování. U sportovních her toto platí dvojnásob, i...

»
09. 05. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Deliver Us The Moon

Téměř každá záchrana lidstva, která probíhá ve vesmíru, sází na jednoho člověka. Ať už jde o vetřelce, tajemný monolit, letící asteroid nebo příšeru chapadlovitého tvaru. Pouze ten jeden, vyvolený a výjimečný může zvrátit katastrofu biblických rozměrů. A právě to je na komorních sci-fi to nejdůležitější. Pocit, že nezbyl nikdo jiný, kdo by napravil naše chyby. Nikdo, kdo by včas stisknul tlačítko nebo udělal sebevražedný krok. Podobně jako v tíživé adventuře od...

»
05. 05. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Obduction

Někde hluboko v nitru musí být vývojáři zarputilými rybáři. Nebo si jednou z dlouhé chvíle zašli k jezírku, a tam lapili zlatou rybku. A jelikož na začátku 90. let ještě vládly ideály, poprosili pouze o to, aby měl jejich budoucí projekt úspěch. Rybka přání splnila a v dobrém rozmaru mu protáhla expiraci víc, než se sluší. A tak se skoro dvacet let odkazovalo na populární Myst. Ale když máte jednou talent, nepotřebujete rybařit.

»
29. 04. 2020 • CryLineT2

Recenze: Stranded Deep

Možná se mi to jen zdá, ale co hra s prvky přežití, to hrdina, který ve vteřině projde charakterním přerodem. Ještě před malou chvíli si užíval soukromého letu. Dopřával si nadstandard luxusní třídy. Ne dlouho. Letecká nehoda ukončila blahobyt uprostřed neobydleného souostroví. A tam to přišlo. Z manažera zhýčkaného klimatizací se stal skaut, pionýr a MacGyver v jednom. To protože má nás, hráče. My ho bezpečně provedeme základy přežití.

»
28. 04. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: SnowRunner

Úspěšných kampaní na Kickstarteru už jste nejspíš viděli víc než nahých ženských hrudníků. V dnešní době uspěje kde kdo. Ale málokdo to dotáhne k dlouhodobě nejprodávanější hře na Steamu. A ještě méně projektů se dočká nehynoucí obliby komunity a dvou pokračování. Co bylo kdysi Spintires s obrovským potenciálem, přichází dnes jako SnowRunner s velkým očekáváním a odhodláním posunout terénní simulaci novým směrem. A i když se nakonec hranice moc neposouvají, v rámci jejich prostoru se...

»