RECENZE: EA SPORTS FIFA 20

Autor: kazatelcze Publikováno: 28.9.2019, 11:00

Publikováno: 28.9.2019, 11:00

kazatelcze

Je autorem 0 článků

Ani tento rok nejsme ochuzeni o další díl ze série FIFA. Dnes necháme stranou handrkování na téma, jestli je lepší FIFA nebo PES, kdo si koupil licenci na Juve a raději si rovnou řekneme něco o nové FIFA 20.

Letošní ročník FIFA 20 přináší nový herní režim VOLTA. Stejně jako v minulém ročníku, kde byla novinkou licencovaná Liga mistrů, tak i letos, kde se představuje Volta, začíná celá hra zápasem ve Volta fotbale. Jedná se o verzi pouličního fotbálku, který můžeme brát jako integrovanou FIFA STREET. Zde se vyřádí všichni, kteří mají rádi rychlou akci plnou fintiček, parádiček a akrobatických zakončení. Nalezneme tu několik různých fotbalových modifikací: 3v3, 4v4 a 5v5. V některých se vyskytuje i brankář, jinde se hraje bez něj. Hřiště, na kterých se Volta hraje, jsou různorodá. Někde naleznete místo autových čar pouze zdi či pletivo a tak je akce velice intenzivní bez zbytečných přerušení. Hřiště, nebo chcete-li arény, jsou hezky vyvedené včetně diváků. Jedná se o různorodé kulisy, kde najdeme moderní arény na street fotbal, ale i oplocené betonové plácky, kde diváci (kterých není mnoho) sedí na starých paletách.

Absenci příběhu Alexe Krále tento ročník nahrazuje příběh nové postavy v režimu Volta. Nejedná se však o žádnou smyšlenou postavu, ale hlavním hrdinou jste vy. Na začátku vyberete postavu, která nejvíce odráží váš styl a jde se dále. Ať už si vyberete na start kohokoliv, stejně ho můžete totálně překopat a dotvořit k obrazu svému. Zcela jistě si přijdou na své i ti, kteří by si přáli hrát za něžnější pohlaví. Vývojáři z EA mysleli i na ně a přidali možnost vytvořit si svoji Volta fotbalistku. Pokud jedete příběh, budete muset svého hrdinu/hrdinku postupně vylepšovat, ať již dovednostmi anebo nákupem různorodých módních doplňků. Nábor členů z Vámi poražených týmů je již jen takový malý bonus.

Jak se vlastně Volta hraje? Je to příjemné osvěžení tradičního fotbalu. Jak jsem již psal v úvodu, jedná se o akci plnou fintiček a parádiček. Gameplay je příjemně plynulý a jediné co vás bude limitovat, jsou vaše schopnosti.

Nedílnou součástí každého ročníku FIFA je spousta herních možností. Na výběr máte offline hraní a trénování svého vybraného týmu nebo účast v Lize mistrů. Z online variant si můžete vybrat klasické přáteláky s kamarády, nebo online ligy. Nebojte, na FUT se nezapomnělo ani letos. Došlo k úpravě odměn, které jsou teď podle mě mnohem dostupnější pro větší počet i méně talentovaných hráčů, takže sestavit si svůj tým snů bude letos jednodušší. Záležet bude na štěstí v průběhu otvírání balíčků, počtu hodin, které budete ochotni hraní obětovat. Nechybí ani stále diskutovanější možnost nákupu herní měny (FIFA Points) za reálné peníze. Takto můžete sice otvírat balíčky s hráči navíc, ale stále bez záruky na úspěch. Všem bych doporučil do tohoto hazardu se nepouštět a raději trpělivě budovat tým.

Již dlouho jsou v sérii FIFA zabudovány i Pro kluby. Tento herní režim nabírá postupně na popularitě a ani my nezůstaneme pozadu. Letos můžete být fanoušky nově vzniklého týmu FC XBOXWEB. Jde o režim, ve kterém si vytvoříte vlastního hráče a nejlépe ve společnosti přátel i tým, kde budete hrát. Ovládáte pouze sebe (kromě jednoho z vašeho týmu, který může hrát i za zbytek UI ve vašem týmu) a jste součástí ligových a pohárových zápasů vašeho týmu. Cílem je dostat se samozřejmě až do první divize a vyhrát titul. Toto je čistě online režim a k zahájení zápasu potřebujete minimálně jednoho spoluhráče v týmu online a připraveného vyběhnout na trávník s vámi.

Vývojáři z EA slíbili pro letošek přepracovaný gameplay a UI. Musím říct, že se jim to povedlo. Hra je o dost pomalejší než předchozí ročníky. Jde o to, že daleko větší důraz je kladen na práci s míčem a pohyb hráčů a hra působí mnohem reálnějším dojmem než kdy dříve. Hráči ve větší rychlosti dělají chyby při kontrole a zpracování míče a tak jste donuceni nad fotbalem trochu přemýšlet. Umělá inteligence působí mnohem lépe, ať již se to týká hráčů nebo rozhodčích. Rozhodčí například již pochopili, že pokud se hráč v ofsajdu, kolem kterého letí balon, nezapojí do hry, není to ofsajd. Taková maličkost a jakou z ní mám radost. Přepracování se nevyhnuly ani penalty a přímáky. Teď máte k dispozici zaměřovač, který slouží jako výrazná pomůcka. Myslím, že teď si fauly kolem vápna dvakrát rozmyslíte.

O grafické stránce nemá cenu se moc rozepisovat. Jedná se o další evoluci již tak skvělého provedení.

8

Co říci závěrem? Nová FIFA je pomalejší, fotbalovější a podle mě skvělá.
  • marmess

Chválit AI… Asi hraju jinou Fifu, ale bránění AI je úplně šílené…

• MulisinhoCZ

Přesně AI které měla být propracovanější je snad ještě horší než minule a kromě kosmetických úprav žádný posun dopředu navíc hra je plná stejných chyb jako minulý ročník a to nevypovídá o velkém zájmu vývojářů s režim Volta no comment předělaná FIFA street a prezentována jako super novinka za mě velké zklamání roku ☹️ a to jsem myslel že o fife nikdy neřeknu

Děkuji, že si tohle napsal. Taky sem pár zápasů zkoušel a přišlo mi to, že zahraju tu samou hru co loni a po zahrani PESka pak ještě víc bije do očí, jak na tom obě hry aktuálně jsou…

• Novak Jiri

Naprosto s tebou souhlasím hra vypadá úplně stejně jak 19 a pesko je v hratelnosti úplně někde jinde. FIFA= dojena kráva na prachy

• Maladava

Rozhodčí například již pochopili, že pokud se hráč v ofsajdu, kolem kterého letí balon, nezapojí do hry, není to ofsajd. Taková maličkost a jakou z ní mám radost.

Každá maličkost potěší. Ale jsou maličkosti, které mě vytáčí 😀 . Třeba když střídám kapitána. On odchází ze hřiště bez pásky, kterou už má na sobě hráč, který jde na hřiště. A takových blbostí bych našel víc. 😉

• Maladava

Absenci příběhu Alexe Krále tento ročník nahrazuje příběh nové postavy v režimu Volta.

Fakt Alex Král? 😉 Já tam měl Huntera 😉

14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban21

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»
07. 10. 2019 • CryLineT5

Recenze: Trine 4 The Nightmare Prince

Za devatero močály a devatero zahradami leží škola kouzel. Daleko má do Bradavic. Ještě dále do bydliště Saxany. Za zdmi majestátného hradu sbírá zkušenosti namyšlený princ Selius. Přesvědčen, že může přistoupit učivu nejstarších, jal se magické knihy nejsilnější. Bránu zla však otevřel a s vlky v patách k lesu prchnul. To příležitost pro hrdiny tří řemesel je.

»
01. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Code Vein

Pohled na upíry se neustále mění. Dramatické romány z nich udělaly noční netvory. Listy komiksů neohrožené hrdiny. A moderní kultura romantický opus pro dospívající. Mění se také charakteristické prvky. Už není potřeba rakve na přespání. A denní světlo nutně nemusí znamenat kremaci. Krev a touha po ní však zůstávají. Co když ale opojný lektvar jednou dojde?

»
30. 09. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: NHL 20

Přiznám se bez mučení, recenze na NHL není z těch, na kterou bych se posledních pár let těšil. A to je přitom hokej můj sport číslo jedna a tuhle sérii jako takovou mám rád. Nicméně všichni víme, jak na tom NHL poslední roky je, kdy hlavní novinky jsou přidávání všemožných herních módů a nějaké ty úpravy kolizního systému. Všichni již asi tak poslední tři roky čekáme na příchod nového enginu, jímž...

»
24. 09. 2019 • lindros88cze3

Recenze: The Surge 2

Co je malé, to je hezké a na velikosti nezáleží. Že bychom si spletli obsah recenze? Nikoliv, právě naopak. Citáty posilující sebevědomí malým vzrůstem, se na značku The Surge skvěle hodí. Už první díl vyprávěl o povstání jedince. O boji proti vzbouřenému systému, který pohltil vlastní tvůrce. A nechyběl ani pomyslný David, jehož odvaha zabíjela jednoho Goliáše za druhým. V doprovodu odvahy, vůle a nejmodernější technologie.

»
21. 09. 2019 • p.a.c.o8

RECENZE: Bus Simulator

Každý z nás potřebuje k výkonu svého zaměstnání (žáky nevyjímaje) nějaké věci, bez nichž by nebylo možné ho vykonávat. Kancelářské krysy se neobejdou bez notebooku nebo PC, automechanik bez nářadí a paní učitelka bez knížek. Máme tu také pracovníky, kteří pro výkon práce potřebují i větší a těžší věci, jako třeba kulatou lopatu. Ano, myslím na řidiče všeho druhu a všech možných povozů. V tomto konkrétním případě se podíváme na řidiče autobusů, jimž...

»