RECENZE: EA SPORTS FIFA 20

Autor: kazatelcze Publikováno: 28.9.2019, 11:00

Publikováno: 28.9.2019, 11:00

kazatelcze

Je autorem 6 článků

Ani tento rok nejsme ochuzeni o další díl ze série FIFA. Dnes necháme stranou handrkování na téma, jestli je lepší FIFA nebo PES, kdo si koupil licenci na Juve a raději si rovnou řekneme něco o nové FIFA 20.

Letošní ročník FIFA 20 přináší nový herní režim VOLTA. Stejně jako v minulém ročníku, kde byla novinkou licencovaná Liga mistrů, tak i letos, kde se představuje Volta, začíná celá hra zápasem ve Volta fotbale. Jedná se o verzi pouličního fotbálku, který můžeme brát jako integrovanou FIFA STREET. Zde se vyřádí všichni, kteří mají rádi rychlou akci plnou fintiček, parádiček a akrobatických zakončení. Nalezneme tu několik různých fotbalových modifikací: 3v3, 4v4 a 5v5. V některých se vyskytuje i brankář, jinde se hraje bez něj. Hřiště, na kterých se Volta hraje, jsou různorodá. Někde naleznete místo autových čar pouze zdi či pletivo a tak je akce velice intenzivní bez zbytečných přerušení. Hřiště, nebo chcete-li arény, jsou hezky vyvedené včetně diváků. Jedná se o různorodé kulisy, kde najdeme moderní arény na street fotbal, ale i oplocené betonové plácky, kde diváci (kterých není mnoho) sedí na starých paletách.

Absenci příběhu Alexe Krále tento ročník nahrazuje příběh nové postavy v režimu Volta. Nejedná se však o žádnou smyšlenou postavu, ale hlavním hrdinou jste vy. Na začátku vyberete postavu, která nejvíce odráží váš styl a jde se dále. Ať už si vyberete na start kohokoliv, stejně ho můžete totálně překopat a dotvořit k obrazu svému. Zcela jistě si přijdou na své i ti, kteří by si přáli hrát za něžnější pohlaví. Vývojáři z EA mysleli i na ně a přidali možnost vytvořit si svoji Volta fotbalistku. Pokud jedete příběh, budete muset svého hrdinu/hrdinku postupně vylepšovat, ať již dovednostmi anebo nákupem různorodých módních doplňků. Nábor členů z Vámi poražených týmů je již jen takový malý bonus.

Jak se vlastně Volta hraje? Je to příjemné osvěžení tradičního fotbalu. Jak jsem již psal v úvodu, jedná se o akci plnou fintiček a parádiček. Gameplay je příjemně plynulý a jediné co vás bude limitovat, jsou vaše schopnosti.

Nedílnou součástí každého ročníku FIFA je spousta herních možností. Na výběr máte offline hraní a trénování svého vybraného týmu nebo účast v Lize mistrů. Z online variant si můžete vybrat klasické přáteláky s kamarády, nebo online ligy. Nebojte, na FUT se nezapomnělo ani letos. Došlo k úpravě odměn, které jsou teď podle mě mnohem dostupnější pro větší počet i méně talentovaných hráčů, takže sestavit si svůj tým snů bude letos jednodušší. Záležet bude na štěstí v průběhu otvírání balíčků, počtu hodin, které budete ochotni hraní obětovat. Nechybí ani stále diskutovanější možnost nákupu herní měny (FIFA Points) za reálné peníze. Takto můžete sice otvírat balíčky s hráči navíc, ale stále bez záruky na úspěch. Všem bych doporučil do tohoto hazardu se nepouštět a raději trpělivě budovat tým.

Již dlouho jsou v sérii FIFA zabudovány i Pro kluby. Tento herní režim nabírá postupně na popularitě a ani my nezůstaneme pozadu. Letos můžete být fanoušky nově vzniklého týmu FC XBOXWEB. Jde o režim, ve kterém si vytvoříte vlastního hráče a nejlépe ve společnosti přátel i tým, kde budete hrát. Ovládáte pouze sebe (kromě jednoho z vašeho týmu, který může hrát i za zbytek UI ve vašem týmu) a jste součástí ligových a pohárových zápasů vašeho týmu. Cílem je dostat se samozřejmě až do první divize a vyhrát titul. Toto je čistě online režim a k zahájení zápasu potřebujete minimálně jednoho spoluhráče v týmu online a připraveného vyběhnout na trávník s vámi.

Vývojáři z EA slíbili pro letošek přepracovaný gameplay a UI. Musím říct, že se jim to povedlo. Hra je o dost pomalejší než předchozí ročníky. Jde o to, že daleko větší důraz je kladen na práci s míčem a pohyb hráčů a hra působí mnohem reálnějším dojmem než kdy dříve. Hráči ve větší rychlosti dělají chyby při kontrole a zpracování míče a tak jste donuceni nad fotbalem trochu přemýšlet. Umělá inteligence působí mnohem lépe, ať již se to týká hráčů nebo rozhodčích. Rozhodčí například již pochopili, že pokud se hráč v ofsajdu, kolem kterého letí balon, nezapojí do hry, není to ofsajd. Taková maličkost a jakou z ní mám radost. Přepracování se nevyhnuly ani penalty a přímáky. Teď máte k dispozici zaměřovač, který slouží jako výrazná pomůcka. Myslím, že teď si fauly kolem vápna dvakrát rozmyslíte.

O grafické stránce nemá cenu se moc rozepisovat. Jedná se o další evoluci již tak skvělého provedení.

8

Co říci závěrem? Nová FIFA je pomalejší, fotbalovější a podle mě skvělá.
  • marmess

Chválit AI… Asi hraju jinou Fifu, ale bránění AI je úplně šílené…

• MulisinhoCZ

Přesně AI které měla být propracovanější je snad ještě horší než minule a kromě kosmetických úprav žádný posun dopředu navíc hra je plná stejných chyb jako minulý ročník a to nevypovídá o velkém zájmu vývojářů s režim Volta no comment předělaná FIFA street a prezentována jako super novinka za mě velké zklamání roku ☹️ a to jsem myslel že o fife nikdy neřeknu

Děkuji, že si tohle napsal. Taky sem pár zápasů zkoušel a přišlo mi to, že zahraju tu samou hru co loni a po zahrani PESka pak ještě víc bije do očí, jak na tom obě hry aktuálně jsou…

• Novak Jiri

Naprosto s tebou souhlasím hra vypadá úplně stejně jak 19 a pesko je v hratelnosti úplně někde jinde. FIFA= dojena kráva na prachy

• Maladava

Rozhodčí například již pochopili, že pokud se hráč v ofsajdu, kolem kterého letí balon, nezapojí do hry, není to ofsajd. Taková maličkost a jakou z ní mám radost.

Každá maličkost potěší. Ale jsou maličkosti, které mě vytáčí 😀 . Třeba když střídám kapitána. On odchází ze hřiště bez pásky, kterou už má na sobě hráč, který jde na hřiště. A takových blbostí bych našel víc. 😉

• Maladava

Absenci příběhu Alexe Krále tento ročník nahrazuje příběh nové postavy v režimu Volta.

Fakt Alex Král? 😉 Já tam měl Huntera 😉

31. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: One Piece: Pirate Warriors 4

Hlupáček Luffy je zpět a s ním celá parta Slamáků. Pirátský svět One Piece zvedá kotvy, aby vás vzal na další dobrodružství. Tentokrát se nevydává RPG směrem, ale vrací se do přístavu, který mu sedí nejlépe. Série Pirate Warriors asi nejvěrohodněji odráží skutečnou tvář mangy. Má dostatek prostoru pro vyprávění příběhu. Zároveň nabízí bohatou herní náplň a obrovské množství známých postav. A za mě jde prozatím o nejvydařenější anime adaptaci letošního...

»
30. 03. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Moons of Madness

Peter Straub, Clive Barker, Edgar Allan Poe, Ray Bradbury, Richard Matheson nebo Stephen King. Že je znáte? To vás ctí, ale vývojáře her nejspíš ne, protože oni se klaní odkazu H. P. Lovecrafta. Jako je módní mít solární panely na střeše, elektromobil v garáži a oběť plastických chirurgů v posteli, je samozřejmé adaptovat myšlenky amerického spisovatele. Že nejste první a neděláte to nejlépe, to vůbec nevadí. Hlavně že chapadla opět ožívají.

»
28. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: TT Isle of Man – Ride on the Edge 2

Motocyklové závodění všeho druhu pomalu začíná, co do počtu a kvality titulů, velice zdatně sekundovat automobilům. To samé platí také pro herní náročnost, kdy můžeme sáhnout po arkádách či větších a menších simulátorech. Já se s oblibou za řídítky motorek vydávám na uzavřené okruhy, které jsou pro mě více akční, nabízejí oficiální licence, a hlavně jezdce šampionátu MotoGP člověk tak nějak více zná. Jízda napříč anglickou krajinou mě nijak zvlášť nezaujala...

»
20. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: One-Punch Man: A Hero Nobody Knows

Superhrdinové tu byli vždy. Ještě než komiksoví magnáti přinesli příběhy Batmanů, Hulků a Supermanů, objevovaly se neohrožené postavy v mytologiích, legendách a příbězích. Proč je vlastně milujeme a obdivujeme? Že jsou zdánlivě obyčejní a přesto výjimeční? Pak by se vám mohl pozdávat holohlavý Saitama a jeho svět jedné rány.

»
17. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: DOOM Eternal

Jaká je vaše představa o peklu? Vidíte ho jako temnou jeskyni, kde vládne pevnou rukou charizmatický Karel Heřmánek? Nebo máte pojem peklo spojený s nekonečnou hloubkou lidských duší spalovaných plamenem? No, jestli jste spíš pro pozemskou variantu, kdy si pro nás peklo přijde samo, budete se u DOOM Eternal usmívat jak dítě před hračkářstvím. Jsme totiž absolutně ztraceni.

»
10. 03. 2020 • tonyskate11

RECENZE: Ori and the Will of the Wisps

Po letech čekání nás zve akční plošinovka Ori and the Will of the Wisps na další velkolepé dobrodružství v dechberoucím světě a hráči prvního dílu už určitě mají na jazyku následující otázku… „Budou nás opět bolet prsty od zběsilého mačkání tlačítek anebo rovnou odrovnáme celý ovladač, ale přesto se budeme ke hře vracet?“ To se dozvíte v naší recenzi, v níž vám také odpovíme na důležitou otázku, a to jestli neobvyklá parta z Moon...

»
09. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: The Division 2 – Warlords of New York

Nepřehlédnutelným znakem dnešní herní doby je dodatečný obsah. Tytam jsou doby, kdy nám vývojáři naservírovali všechno, co měli v úmyslu při vydání hry a my tak hned dostali ucelený zážitek. Internetová doba vývojářům umožnila oslovit hráče i po vydání hry, kdy nejen že přinesou další herní zážitek, ale ještě na tom něco vydělají. To si pak kupujeme všechny možné Season Passy a věříme, že s nimi už se dostaneme ke všemu, co...

»
09. 03. 2020 • MightySerjo1

RECENZE: Hunt: Showdown

Představte si rok 1895 v Americe v Louisianě, kde jako lovec odměn budete chtít získat balík peněz, jenomže má to háček. Nebudete najatý na hledání/zabíjení lidí, nýbrž na lovení monster. A to je v podstatě celý příběh hry.

»