RECENZE: Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala

Autor: p.a.c.o Publikováno: 5.4.2018, 17:14

Publikováno: 5.4.2018, 17:14

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3414 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Odpočinkovou hratelnost pro všechny zájemce nabízejí hry s hledáním objektů, kde mistry svého řemesla jsou polští Artifex Mundi. Jejich portfolio čítá širokou paletu her, z něhož by si měl vybrat rozhodně každý. Záleží jenom na tom, na jaký příběh budete mít zrovna chuť. Jejich hry jsou sice fajn zejména na mobilních zařízeních, ale jak ukazuje Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, dají se dost dobře hrát i na velké obrazovce ve spojení s Xbox One nebo Xbox One X.

Od posledně došlo dle informací od vývojářů ke zvýšení ceny těchto her a to i zpětně, takže je otázkou, zda za se své peníze dostaneme něco navíc. Trochu jsem se při hraní Enigmatis 3 bál, že to bude zase ta stará známá klasika, ale hned na úvod vám mohu říct, že jsem byl mile překvapen. Naštěstí i v tomto žánru se dají nabídnout nové postupy, čímž nemyslím jenom obligátní změnu příběhu.

Ten startuje pádem letadla, takže to trochu popírá má slova o originalitě, ale jinak hra navazuje na dva předchozí díly, kdy se coby detektiv (ženského pohlaví samozřejmě) vydáváte do Himalájí. Z vyšetřování totiž vyplývá, že právě tam se vydal hledaný Kazatel, aby se stal vládcem světa. Příběh se točí kolem tajemného stvoření Griffa, andělů a klasické touze po moci. Úplně nemám rád příběhy plné mystiky, a jelikož zde se vše mystické děje až k závěru, byl jsem spokojen a příběh si pěkně užil. Navíc po dohrání hlavní dějové linky se odemkne bonus v podobě kratšího příběhu, který předchází v podobě jiné postavy tomu hlavnímu a příjemně ho doplňuje. Jinak ale beru příběh spíš jako takovou kostru, která drží pohromadě prvky hratelnosti.

V této oblasti je poslední dobou jasný odklon od klasického hromadného hledání předmětů na obrazovkách a dochází k dalšímu propojování s celou řadou hádanek. Jejich rozmanitost je slušná a u pár z nich jsem již opravdu musel přemýšlel. Některé mají fajn námět a jiné mě nadchly svou dynamikou. Obecně však nejsou nijak zvlášť složité, když na ně obejde, takže spíš budete bojovat s tím, kde a jakou věc použít nebo najít. K tomu dobře poslouží mapa a možnost skákat z jedné obrazovky do druhé, pokud je to samozřejmě v rámci příběhu možné.

Potěší i herní prvek shromažďování důkazů. Hlavní hrdinka je detektiv, takže jak se někde objeví nějaká důležitá stopa, hned jí fotí na mobil. Na nás potom je důkazy správně přiřadit k sobě, což dále dovysvětlí příběh a posune ho dál. Oproti jiným dílům zde je i více kooperace s ostatními postavami, takže nejsme takový samotáři, jak bývá zvykem. Cena těchto her není nejvyšší a tomu odpovídá i doba hratelnosti. I s rozšířením v klidu všechno stihnete dohrát přibližně za 3 hodiny, včetně patřičné nálože achievementů.

Největší zlepšení, které pohladilo mé oko nastalo v oblasti technického zpracování. Jednotlivé obrazovky jsou prostě nádherné, ale naštěstí nezůstalo jenom u nich. V Artifex Mundi konečně zapracovali i na filmečcích, které jsou po dlouhé době konečně pěkně ostré, postavy hezky modelované, dokonce i mrkají, a tak je na hru po všech směrech radost pohledět. Příjemné tóny na píšťalu dotvářejí atmosféru po zvukové stránce, takže i zde vše v pořádku a konečně nemusím psát, že by to chtělo nějaký vylepšení.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala je fajn odpočinkovou hrou, u níž si užijete fajn příběh a vyřešíte nějakou tu hádanku. Na rozdíl od mobilů to hře sluší i na velké obrazovce a všechny hádanky se řeší příjemněji. Je fajn vidět, že se dají vylepšovat i hry těchto žánrů, takže pokud ho máte rádi, s Enigmatis 3 chybu určitě neuděláte.
04. 10. 2024 • japo0

Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster

Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...

»
03. 10. 2024 • Pavel Dandy0

Recenze FrostPunk 2

Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...

»
02. 10. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions

Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...

»
01. 10. 2024 • nightwolfcz0

Recenze EA Sports FC 25

Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.

»
30. 09. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The House of Da Vinci 3

Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...

»
29. 09. 2024 • japo0

Recenze: MindSeize

Kvalitních her speciálního plošinovkového žánru „Metroidvania“ není nikdy dost, takže můžeme být rádi, že je na nás vývojáři chrlí i v moderní době. Koncept 2D plošinovky s drobnými rpg prvky v podobě vylepšování postavy a zbraní, nápaditým designem levelů a rozmanitými nepřáteli s třešničkou na dortu v podobě vychytaných boss fightů, jak se zdá, má stále co říci i modernímu hráči. Dovolím-li si lehce sklouznut k obvyklému videohernímu recenznímu klišé,...

»
23. 09. 2024 • Pavel Dandy0

Recenze: Ara: History Untold

Pohled do historie si dnes uděláme s novinkou Ara: History Untold, která hned v den vydání je součástí Xbox Game Passu a je potřeba zdůraznit, že POUZE na PC. Možná si říkáte, proč o tom píšu na XboxWebu, ale vysvětlení je jednoduché. Rádi bychom na našem webu rozjeli kompletní informace o značce Xbox, dočkáte se tak informací i o PC Game Passu. Ale nyní už se pojďme podívat na hru, která nám...

»
22. 09. 2024 • Daniel IceFoxCZ0

Recenze: Selfloss

Přátelé, 13.9.2024 nám v obchodu xboxu přistál takový malý, drobný titul s názvem Selfloss. Z počátku jsem jsi řekl do čeho jsem se to uvrtal, jelikož jsem převážně hráč FPS, RPG a Survival žánrů. Ale v den kdy nám přišel na svět Selfloss, jsem si ráno udělal čaj, a protože venku pršelo, tak jsem si sedl k Xboxu a s velkou nejistotou zapl hru. To, co následovalo cca 5 hodin...

»