RECENZE: Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala

Autor: p.a.c.o Publikováno: 5.4.2018, 17:14

Publikováno: 5.4.2018, 17:14

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1621 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Odpočinkovou hratelnost pro všechny zájemce nabízejí hry s hledáním objektů, kde mistry svého řemesla jsou polští Artifex Mundi. Jejich portfolio čítá širokou paletu her, z něhož by si měl vybrat rozhodně každý. Záleží jenom na tom, na jaký příběh budete mít zrovna chuť. Jejich hry jsou sice fajn zejména na mobilních zařízeních, ale jak ukazuje Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, dají se dost dobře hrát i na velké obrazovce ve spojení s Xbox One nebo Xbox One X.

Od posledně došlo dle informací od vývojářů ke zvýšení ceny těchto her a to i zpětně, takže je otázkou, zda za se své peníze dostaneme něco navíc. Trochu jsem se při hraní Enigmatis 3 bál, že to bude zase ta stará známá klasika, ale hned na úvod vám mohu říct, že jsem byl mile překvapen. Naštěstí i v tomto žánru se dají nabídnout nové postupy, čímž nemyslím jenom obligátní změnu příběhu.

Ten startuje pádem letadla, takže to trochu popírá má slova o originalitě, ale jinak hra navazuje na dva předchozí díly, kdy se coby detektiv (ženského pohlaví samozřejmě) vydáváte do Himalájí. Z vyšetřování totiž vyplývá, že právě tam se vydal hledaný Kazatel, aby se stal vládcem světa. Příběh se točí kolem tajemného stvoření Griffa, andělů a klasické touze po moci. Úplně nemám rád příběhy plné mystiky, a jelikož zde se vše mystické děje až k závěru, byl jsem spokojen a příběh si pěkně užil. Navíc po dohrání hlavní dějové linky se odemkne bonus v podobě kratšího příběhu, který předchází v podobě jiné postavy tomu hlavnímu a příjemně ho doplňuje. Jinak ale beru příběh spíš jako takovou kostru, která drží pohromadě prvky hratelnosti.

V této oblasti je poslední dobou jasný odklon od klasického hromadného hledání předmětů na obrazovkách a dochází k dalšímu propojování s celou řadou hádanek. Jejich rozmanitost je slušná a u pár z nich jsem již opravdu musel přemýšlel. Některé mají fajn námět a jiné mě nadchly svou dynamikou. Obecně však nejsou nijak zvlášť složité, když na ně obejde, takže spíš budete bojovat s tím, kde a jakou věc použít nebo najít. K tomu dobře poslouží mapa a možnost skákat z jedné obrazovky do druhé, pokud je to samozřejmě v rámci příběhu možné.

Potěší i herní prvek shromažďování důkazů. Hlavní hrdinka je detektiv, takže jak se někde objeví nějaká důležitá stopa, hned jí fotí na mobil. Na nás potom je důkazy správně přiřadit k sobě, což dále dovysvětlí příběh a posune ho dál. Oproti jiným dílům zde je i více kooperace s ostatními postavami, takže nejsme takový samotáři, jak bývá zvykem. Cena těchto her není nejvyšší a tomu odpovídá i doba hratelnosti. I s rozšířením v klidu všechno stihnete dohrát přibližně za 3 hodiny, včetně patřičné nálože achievementů.

Největší zlepšení, které pohladilo mé oko nastalo v oblasti technického zpracování. Jednotlivé obrazovky jsou prostě nádherné, ale naštěstí nezůstalo jenom u nich. V Artifex Mundi konečně zapracovali i na filmečcích, které jsou po dlouhé době konečně pěkně ostré, postavy hezky modelované, dokonce i mrkají, a tak je na hru po všech směrech radost pohledět. Příjemné tóny na píšťalu dotvářejí atmosféru po zvukové stránce, takže i zde vše v pořádku a konečně nemusím psát, že by to chtělo nějaký vylepšení.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala je fajn odpočinkovou hrou, u níž si užijete fajn příběh a vyřešíte nějakou tu hádanku. Na rozdíl od mobilů to hře sluší i na velké obrazovce a všechny hádanky se řeší příjemněji. Je fajn vidět, že se dají vylepšovat i hry těchto žánrů, takže pokud ho máte rádi, s Enigmatis 3 chybu určitě neuděláte.
18. 01. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown

Nejdříve chtěl člověk umět létat jako pták, aby se mohl vydat do oblak. Přes balóny a první letadla jsme se dostali až k dnešním moderním strojům, jejichž bojové a letové vlastnosti jsou úžasné. O to smutnější je fakt, že her s leteckou tématikou je jako šafránu. Přitom hlad po tomto žánru rozhodně je, takže každá další oznámená hra je očekávána nemalou enklávou virtuálních pilotů, kteří jenom čekají, až budou moct usednout do...

»
14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»