RECENZE: Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala

Autor: p.a.c.o Publikováno: 5.4.2018, 17:14

Publikováno: 5.4.2018, 17:14

Je autorem 1480 článků

Odpočinkovou hratelnost pro všechny zájemce nabízejí hry s hledáním objektů, kde mistry svého řemesla jsou polští Artifex Mundi. Jejich portfolio čítá širokou paletu her, z něhož by si měl vybrat rozhodně každý. Záleží jenom na tom, na jaký příběh budete mít zrovna chuť. Jejich hry jsou sice fajn zejména na mobilních zařízeních, ale jak ukazuje Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, dají se dost dobře hrát i na velké obrazovce ve spojení s Xbox One nebo Xbox One X.

Od posledně došlo dle informací od vývojářů ke zvýšení ceny těchto her a to i zpětně, takže je otázkou, zda za se své peníze dostaneme něco navíc. Trochu jsem se při hraní Enigmatis 3 bál, že to bude zase ta stará známá klasika, ale hned na úvod vám mohu říct, že jsem byl mile překvapen. Naštěstí i v tomto žánru se dají nabídnout nové postupy, čímž nemyslím jenom obligátní změnu příběhu.

Ten startuje pádem letadla, takže to trochu popírá má slova o originalitě, ale jinak hra navazuje na dva předchozí díly, kdy se coby detektiv (ženského pohlaví samozřejmě) vydáváte do Himalájí. Z vyšetřování totiž vyplývá, že právě tam se vydal hledaný Kazatel, aby se stal vládcem světa. Příběh se točí kolem tajemného stvoření Griffa, andělů a klasické touze po moci. Úplně nemám rád příběhy plné mystiky, a jelikož zde se vše mystické děje až k závěru, byl jsem spokojen a příběh si pěkně užil. Navíc po dohrání hlavní dějové linky se odemkne bonus v podobě kratšího příběhu, který předchází v podobě jiné postavy tomu hlavnímu a příjemně ho doplňuje. Jinak ale beru příběh spíš jako takovou kostru, která drží pohromadě prvky hratelnosti.

V této oblasti je poslední dobou jasný odklon od klasického hromadného hledání předmětů na obrazovkách a dochází k dalšímu propojování s celou řadou hádanek. Jejich rozmanitost je slušná a u pár z nich jsem již opravdu musel přemýšlel. Některé mají fajn námět a jiné mě nadchly svou dynamikou. Obecně však nejsou nijak zvlášť složité, když na ně obejde, takže spíš budete bojovat s tím, kde a jakou věc použít nebo najít. K tomu dobře poslouží mapa a možnost skákat z jedné obrazovky do druhé, pokud je to samozřejmě v rámci příběhu možné.

Potěší i herní prvek shromažďování důkazů. Hlavní hrdinka je detektiv, takže jak se někde objeví nějaká důležitá stopa, hned jí fotí na mobil. Na nás potom je důkazy správně přiřadit k sobě, což dále dovysvětlí příběh a posune ho dál. Oproti jiným dílům zde je i více kooperace s ostatními postavami, takže nejsme takový samotáři, jak bývá zvykem. Cena těchto her není nejvyšší a tomu odpovídá i doba hratelnosti. I s rozšířením v klidu všechno stihnete dohrát přibližně za 3 hodiny, včetně patřičné nálože achievementů.

Největší zlepšení, které pohladilo mé oko nastalo v oblasti technického zpracování. Jednotlivé obrazovky jsou prostě nádherné, ale naštěstí nezůstalo jenom u nich. V Artifex Mundi konečně zapracovali i na filmečcích, které jsou po dlouhé době konečně pěkně ostré, postavy hezky modelované, dokonce i mrkají, a tak je na hru po všech směrech radost pohledět. Příjemné tóny na píšťalu dotvářejí atmosféru po zvukové stránce, takže i zde vše v pořádku a konečně nemusím psát, že by to chtělo nějaký vylepšení.

8

Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala je fajn odpočinkovou hrou, u níž si užijete fajn příběh a vyřešíte nějakou tu hádanku. Na rozdíl od mobilů to hře sluší i na velké obrazovce a všechny hádanky se řeší příjemněji. Je fajn vidět, že se dají vylepšovat i hry těchto žánrů, takže pokud ho máte rádi, s Enigmatis 3 chybu určitě neuděláte.

»

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»
03. 07. 2018 • lindros88cze12

RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy