RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Autor: p.a.c.o Publikováno: 26.11.2017, 11:02

Publikováno: 26.11.2017, 11:02

Je autorem 1592 článků

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

Než se k novinkám dostaneme, sluší se říct, že rozšíření je možné koupit i samostatně, tedy v případě, že máte původní hru. Jinak je lepší si koupit celý komplet. Teď už se pojďme podívat na to, zda ten nový obsah vůbec stojí za naši pozornost.

Kromě upraveného loga si na první pohled novinek nemusíte všimnout. Všechny jsou skryté uvnitř, jelikož v rámci rozšíření dostaneme jednu novou mapu a novou techniku. Všechno do sebe tematicky zapadne v okamžiku, kdy spustíte novou hru, vyberete onu novou mapu a vzhůru za exotikou. Nový svět se nechal inspirovat prostředím Jižní Ameriky, což je poznat hned na první pohled. Země je červená, stromů ubylo, aby je mohly nahradit palmy a zpěv ptáků také dostal exotický nádech.

Prostě všechno, na co se podíváte, vám říká, že jste se vydali někam jinam a první kontakt s novou technikou, jenž je na našem obrovském ranči přítomná, to jenom potvrdí. Ne všechny traktory nebo kombajny mají pevnou střechu, ale proč by jí také v takovém vedru a relativním suchu potřebovaly. Samozřejmě nové stroje nečekají jenom ve stodole, ale také v obchodě, takže na ně bude třeba vydělat nějaké ty penízky. Spolehnout se v tomto směru můžete na své farmářské dovednosti nebo plnit úkoly pro ostatní farmáře, což ovšem nejsou novinky.

Na poli se však již jedna najde, a to plodina typická pro daný podnebný pás. Tou plodinou je cukrová třtina. Nejen že jinak vypadá, ale k její sklizni je potřeba specifická technika sečkou počínaje, přes postřikovač a kombajnem pro sklizeň konče. Bez speciální techniky navíc se obejde nový obyvatel stáje, kterým je kráva, jež v této oblasti také žije. Novinky tak najdeme v tomto rozšíření ve všech směrech.

Možná by se na první pohled mohlo zdát, že nové stroje jsou sice fajn a mapa byla jenom přeskynovaná do exotiky, nicméně některé herní mechaniky byly přizpůsobeny danému prostředí. Je proto nutné častěji zalévat nebo dodávat živiny půdě, aby všechno krásně rostlo. A kdo někdy nechtěl místo klasických stromů těžit palmy, že? Základní hratelnost je ale pořád stejně skvělá, jako tomu bylo v základní hře.

8

Farming Simulator 17 v platinové edici parádně rozšiřuje už tak veliké možnosti hry, a to je plus jak pro stávající, tak i nové hráče. Navíc rozšíření není přemrštěně drahé, tudíž vám ho doporučí devět z deseti farmářů, kdy ten desátý z Jižní Ameriky pochází a pro něj už to jednoduše není exotika, jako pro klasického Evropana.
  • Zdeněk Bulín

Dnes jsem koupil hru pro syna k Vánocům. Hrál Farming Simulator 15 na Xboxu 360 a sedmnáctku si moc přál. Teď, když bude po stromečkem Xbox ONE S se mu přání splní.

08. 12. 2018 • chaosteorycz1

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

»
25. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Storm Boy

Silné příběhy nejsou doménou jenom knih či filmů, ale stále více se o ně pokoušejí, a dost často i úspěšně, herní vývojáři. Výsledky se různí stejně, jako herní žánry, protože by se dalo říct, že silný příběh jde naroubovat téměř na jakýkoli žánr. Můžeme střílet emzáky a přitom prožívat drama, užívat si malebného světa, který sužují vážné problémy nebo se prohánět po polích a vytvářet si příběhy vlastní.

»
23. 11. 2018 • chaosteorycz7

Recenze: Fallout 76

O tom, jak udělat ze spokojených hráčů smečku štvavých vlků, by některé herní společnosti mohly napsat seminární práci, natočit dokument a vydat pětisvazkovou publikaci. Snaha o rozšíření hráčské základny bohužel vede i k činům, které v konečném důsledku neocení nikdo. Hráči počínaje a propocenými účetními konče. O limitech lidské trpělivosti se v minulosti přesvědčily firmy jako Microsoft, Electronic Arts či Sega. A teď to vypadá, že se u neviditelných mantinelů složí Bethesda.

»
21. 11. 2018 • p.a.c.o8

RECENZE: Farming Simulator 19

Herní svět nabízí nespočet zážitků, díky nimž se můžeme vydat, kam se nám zrovna zachce. Je libo stát se akčním hrdinou a zachraňovat svět? Tady máš zbraň a hurá na to. Chceš prozkoumávat daleké vesmíry? Tvoje loď již čeká. Klidně můžeme sáhnout po nějaké činnosti bližší reálnému světu, protože i portfolio simulátorů je dostatečně široké. A jednou z oblíbených kratochvílí je hraní si na úspěšného farmáře, k čemuž jistě velice dobře poslouží...

»