RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Autor: p.a.c.o Publikováno: 26.11.2017, 11:02

Publikováno: 26.11.2017, 11:02

Je autorem 1508 článků

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

Než se k novinkám dostaneme, sluší se říct, že rozšíření je možné koupit i samostatně, tedy v případě, že máte původní hru. Jinak je lepší si koupit celý komplet. Teď už se pojďme podívat na to, zda ten nový obsah vůbec stojí za naši pozornost.

Kromě upraveného loga si na první pohled novinek nemusíte všimnout. Všechny jsou skryté uvnitř, jelikož v rámci rozšíření dostaneme jednu novou mapu a novou techniku. Všechno do sebe tematicky zapadne v okamžiku, kdy spustíte novou hru, vyberete onu novou mapu a vzhůru za exotikou. Nový svět se nechal inspirovat prostředím Jižní Ameriky, což je poznat hned na první pohled. Země je červená, stromů ubylo, aby je mohly nahradit palmy a zpěv ptáků také dostal exotický nádech.

Prostě všechno, na co se podíváte, vám říká, že jste se vydali někam jinam a první kontakt s novou technikou, jenž je na našem obrovském ranči přítomná, to jenom potvrdí. Ne všechny traktory nebo kombajny mají pevnou střechu, ale proč by jí také v takovém vedru a relativním suchu potřebovaly. Samozřejmě nové stroje nečekají jenom ve stodole, ale také v obchodě, takže na ně bude třeba vydělat nějaké ty penízky. Spolehnout se v tomto směru můžete na své farmářské dovednosti nebo plnit úkoly pro ostatní farmáře, což ovšem nejsou novinky.

Na poli se však již jedna najde, a to plodina typická pro daný podnebný pás. Tou plodinou je cukrová třtina. Nejen že jinak vypadá, ale k její sklizni je potřeba specifická technika sečkou počínaje, přes postřikovač a kombajnem pro sklizeň konče. Bez speciální techniky navíc se obejde nový obyvatel stáje, kterým je kráva, jež v této oblasti také žije. Novinky tak najdeme v tomto rozšíření ve všech směrech.

Možná by se na první pohled mohlo zdát, že nové stroje jsou sice fajn a mapa byla jenom přeskynovaná do exotiky, nicméně některé herní mechaniky byly přizpůsobeny danému prostředí. Je proto nutné častěji zalévat nebo dodávat živiny půdě, aby všechno krásně rostlo. A kdo někdy nechtěl místo klasických stromů těžit palmy, že? Základní hratelnost je ale pořád stejně skvělá, jako tomu bylo v základní hře.

8

Farming Simulator 17 v platinové edici parádně rozšiřuje už tak veliké možnosti hry, a to je plus jak pro stávající, tak i nové hráče. Navíc rozšíření není přemrštěně drahé, tudíž vám ho doporučí devět z deseti farmářů, kdy ten desátý z Jižní Ameriky pochází a pro něj už to jednoduše není exotika, jako pro klasického Evropana.
  • Zdeněk Bulín

Dnes jsem koupil hru pro syna k Vánocům. Hrál Farming Simulator 15 na Xboxu 360 a sedmnáctku si moc přál. Teď, když bude po stromečkem Xbox ONE S se mu přání splní.

20. 08. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: State of Mind

Žánr science fiction mám rád od doby, co jsem viděl Vesmírnou odyseu. I když jsem tenkrát absolutně nechápal, co mi chce sdělit, fascinoval mě svět, jehož součástí se nikdy nestanu. Během let pozdějších, kdy jsem knihovnu plnil Asimovem, Bradburym a Heinleinem, mě ale uchvátil jiný poutník budoucností, a to Philip K. Dick. Jeho pohledy do neznáma, v nichž se lidství stává obchodním artiklem a člověk lehce nahraditelným „komponentem“, mají dodnes mrazivou...

»
16. 08. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: Graveyard Keeper

Díky hrám už jsem byl ledacos. Vesmírný nájezdník, závodník, mariňák, pirát, zemědělec, řidič hromadné dopravy, superhrdina, bláznivá koza a pravděpodobně dalších sto zaměstnání nebo poslání. Nikdy jsem ale nebyl hrobník, což se teď díky studiu Lazy Bear Games změnilo. A věřte nebo ne, i obyčejný muž s lopatou, oslíkem a ukecanou lebkou se může stát hrdinou.

»
14. 08. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Overcooked 2

Já sám ve skutečnosti moc dobrý kuchař nejsem. Nějaký ten základ sice zvládnu, ale daleko raději jídlo konzumuji, než připravuji. Do role uznávaného kuchaře jsem se dostal alespoň virtuálně díky prvnímu dílu Overcooked, kde se ve zběsilé kuchyni člověk proháněl ze strany na stranu, čekal, kde ho co zase překvapí a hlavně v kooperaci to byla neskutečně strhující zábava.

»
24. 07. 2018 • chaosteorycz17

Recenze: Bud Spencer & Terence Hill – Slaps And Beans

V letech, kdy jste už příliš staří na pleny, ale ještě nemáte nárok na občanský průkaz, jsou často vašimi hrdiny postavy stříbrného plátna. Za bezstarostných let mé generace to byla zdánlivě nesourodá dvojice Italů. Ať už byl v záběru Malý unavený Joe nebo Banánový Joe, vždy bezpráví trestali Dva machři mezi nebem a peklem. Přilepen k obrazovce jsem nečekal, až padne Sudá a lichá, protože už malé dítě ví, že Kdo najde...

»
22. 07. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Mothergunship

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to...

»

»

»