RECENZE: Farming Simulator 19

Autor: p.a.c.o Publikováno: 21.11.2018, 9:02

Publikováno: 21.11.2018, 9:02

Je autorem 1593 článků

Herní svět nabízí nespočet zážitků, díky nimž se můžeme vydat, kam se nám zrovna zachce. Je libo stát se akčním hrdinou a zachraňovat svět? Tady máš zbraň a hurá na to. Chceš prozkoumávat daleké vesmíry? Tvoje loď již čeká. Klidně můžeme sáhnout po nějaké činnosti bližší reálnému světu, protože i portfolio simulátorů je dostatečně široké. A jednou z oblíbených kratochvílí je hraní si na úspěšného farmáře, k čemuž jistě velice dobře poslouží nejnovější díl série Farming Simulator.

Letošní ročník Farming Simulatoru 19 sliboval dle promo materiálů a videí celou řadu novinek, což je rozhodně chvályhodné a od pokračování tak nějak očekávatelné. I tato série se má rozhodně kam posouvat a je jenom dobře, že samotní vývojáři jsou si toho dobře vědomi. Mě samotného nejvíce potěšilo oznámení vylepšené technické stránky, která u posledního dílu nebyla špatná, ale vylepšit už potřebovala. Dále tu máme novou techniku, nějakou tu plodinu, zvířátka a další drobnosti.

Ještě, než se pustíme do hratelnosti, chtěl bych se věnovat věci, kterou velice hojně komentuje celá komunita kolem této hry a tou je chybějící lokalizace na té naší konzoli Xbox One. Původně měla vyjít, ovšem vyšší moc vydavatele rozhodla, že tomu tak nebude. Pro hráče rozhodnutí k naštvání, které má jistě celou řadu důvodů, proč to nešlo, ale já vývojářům vzkazuji, že o ně nestojím a výsledné hodnocení zákonitě musí odrazit i toto rozhodnutí. Jistou nápravou v této situaci by mohlo být doplnění češtiny formou modifikace, které Farming Simulator 19 podporuje. Díky nim se tak můžeme těšit na spoustu vylepšení a nového obsahu, který komunita jistě přinese.

Kdo náhodou nehrál nějaký předchozí díl, jistě využije pěkně zpracovaný tutoriál. Rodilí zemědělci se mohou vydat rovnou na pole, protože novinek v ovládání jsem mnoho nezaznamenal a pokud ano, byly spíše drobnějšího charakteru. V rámci kariéry je možné zvolit jeden ze tří začátku. První z nich nám dá farmu, nějaké stroje a kapitál do začátku. Druhý nabídne dostatek peněz na zakoupení všeho potřebného, včetně pozemku pro začátek stavby farmy, takže si všechno může každý postavit a umístit dle svého. Poslední možnost se moc neliší od té druhé, jenom peněz není tolik a výkupní ceny nám k okamžitému bohatství také moc nepomohou. Zvolte tedy moudře, jak moc se chcete při práci zapotit. Bohužel, mapy jsou zde k dispozici pouze dvě, takže v tomto směru žádná dlouhá rozhodování nehrozí.

A že nás na polích a loukách čeká práce nespočet asi netřeba dodávat. Od posledně se toho pravda mnoho nezměnilo, kdy došlo spíše k rozšíření možností. Novou plodinou je tu bavlna, což znamená nové stroje k práci a její sklizni. Zvířátka nesmí chybět, ovšem starání se o ně nabízí větší hloubku, kdy bude o něco těžší uspokojit jejich potřeby, aby byla spokojená a pěkně rostla. Novinkou zde jsou koně. Na něm můžete jezdit, takže si připadáte víc jako kovboj, nebo se koním přímo věnovat v rámci jejich chovu.

Obecně se ty hlavní změny nesou spíše v duchu prohlubování možností již zavedeného, a to platí i v případě mých oblíbených kontraktů. Jedná se o úkoly pro ostatní farmáře, jejichž plněním se dá přijít k pěkné sumě peněž. Ovšem nebude to zadarmo, protože za hodně peněž bude třeba předvést i spoustu dovedností. Oproti poslednímu dílu totiž nestačí pouze dorazit na pole a tam sklidit nebo zorat. Úkoly jsou nově o dost komplexnější, kdy sklizenou úrodu musíte i nějak dovést a také dopravit k poli stroje. V tomto bodě se můžete spolehnout buď na svou techniku anebo si za nepatrný poplatek vše potřebné pronajmout. Některé úkoly jsou již tak komplikované, že došlo na kombinaci mojí a půjčené techniky, abych to všechno v nějakém rozumném čase zvládl (i když zde žádný časový limit není stanoven). Není problém u kontraktu (jednoho) strávit klidně i dvě hodiny. Já osobně je mám velice rád a možná i raději než péči o vlastní farmu. Z počátku se také jedná a velice příjemný zdroj příjmů. Potěší možnost kontrakt bez penalizace zrušit a také ho již nemusíte hrát v kuse, protože se konečně dá hra ukládat i v průběhu jeho plnění.

Peníze se budou určitě hodit, protože co se vybavení týče, čeká na nás přes 300 druhů techniky od těch nejzvučnějších jmen v zemědělském průmyslu. Traktory, kombajny (i jejich speciální verze), nakladače, ještěrky, pluhy, sečky, kultivátory a mnoho dalšího čeká v obchodě, až si pro to se svou naditou peněženkou přijedeme. Po všech těch letech, kdy Farming Simulator vychází se konečně posadíme do strojů se znakem John Deere, která jsou něco jako symbol kvalitních a výkonných zemědělských strojů. České zastoupení obstarává jeden kus traktor-kamionu od Tatry, Zetor bohužel chybí. Nikde však není psáno, že by nemohl být součástí nějakého budoucího DLC.

Vzhůru na samotná pole, chtělo by se říci. Většinu času se pohybujeme po našich polnostech a staráme se o to, aby všechno hezky rostlo případně bylo řádně sklizeno. Pohyb po polích je povědomý jako posledně, ale přesto se i v jízdním modelu dá najít celá řada vylepšení a nutno říct, že díky nim je herní zážitek o dost uvěřitelnější. Každé pole už není jenom pouhá placka, ale změť nerovností. Opravdu jsem si tak o něco více připadal, že jedu po poli s traktorem nebo jinou technikou, a ne jenom po otexturované placce. Traktory také zanechávají na poli nebo silnici více stop, ovšem nějaké větší deformace terénu se zatím nekonají. A to by přitom stačilo klidně i něco menšího, nemusí z toho vývojáři hned dělat Spinters, což by sem snad ani nepasovalo.

Mimo pole je změna vidět i na samotných stojích. Tedy pokud pomineme ta osobní pohybovadla, jež jsou stále stejně divná. U traktorů a kombajnů je naštěstí situace úplně jiná a dá se říct, že je na nich cítit každé kilo, které do nich, na ně nebo k nim připojíte. To se vám pak do kopce jede o dost hůře a podstatně veseleji z kopečka. Jenom nezapomeňte důkladně brzdit, protože nějaká ta tuna na vleku za vámi dokáže dělat divy. Je radost si s tímhle vším hrát a také zkoušet, co všechno můj milovaný traktor ještě uveze a kde se bude poroučet z kopce, aby následně zamířil do opravny, kde se pokusí zachránit, co se dát.

Bohužel, Farming Simulator 19 má pár vad na kráse svého grafického zpracování. Vývojáři se před vydáním chlubili vylepšeným grafickým podáním, což se jim povedlo tak na půl. Přidali spoustu drobných detailů, jako je hustší tráva nebo lepší modely všech strojů. Bohužel na původním Xbox One je hodně krátký dohled, v němž jsou textury načtené a na nějaké ostré pohledy do dálky plné detailů úplně zapomeňte. Trochu lepší je situace na Xbox One X, ale ani zde nedosahuje kvalit, v jaké jsem po oznámení doufal. Pak jsou tady ještě drobné divnosti než nedostatky, jako třeba dočítání animací při sečení nebo občas vypadávající obraz kamery. Naštěstí jsou to spíše detaily, která ve výsledku nijak nenarušují samotnou hratelnost.

Kde farmaření boduje je multiplayer. Na vaší farmě se díky tomu může sejít šest sedláků a ti, když se pustí kooperativně do práce, půjde jim snadno do ruky. Kooperace je také ideální volbou pro získávání peněz v kontraktech, protože ve více lidech snadněji zvládnete těžší zakázky. Matchmaking funguje velice dobře, nikde následně nic nelaguje a jediné čekání je na pořadu dne v případě, kdy se hostitelský hráč vydá prozkoumávat menu.

8

Farming Simulator 19 je opět velice dobře zpracovanou hrou se zemědělskou tématikou. Nabízí hromadu obsahu, ještě více strojů, a tak u ní jistě prožijete spoustu hodin zábavy. Do výsledného hodnocená pak negativně promlouvá stále o něco slabší grafické zpracování, zejména co se dohledu týče, a vydavateli nemohu odpustit, že Xbox One vynechal z lokalizačního plánu.
  • Ladislav Horovský

za tu facku xbox hráčům tuhle hru nepodpořím ani na plejáku!!

Bohužel se obávám, že to nebylo naposled 😞

• StriderCZ

Bez češtiny ani náhodou…

• ZdBu74

Těšil jsem se, ale pokrok mi nepřijde takový, abych hru koupil a ta chybějící čeština taky mou chuť koupit hru nepodpoří. Pro to neexistuje jediná výmluva.

• Jiří Koubík

K cemu je cestina pres mody kdyz clovek prijde o archivementy?

• Headcleaner

Zeptám se asi hloupě, ale k čemu jsou dobré achievementy? O co přijdu, když bych chtěl tímto způsobem řešit tu češtinu? Díky.

• Jiří Koubík

Jejich vyuziti je ze muzes pak machrovat pred ostatnimi 😀 Ale kdyz odemknes nejaky treba ktery ma jen procento hracu tak to udela radost. Vlastne kazdej odemcenej udela radost. Je to takova psychicka odmena. Hru si uzijes i kdyz se ti nebudou otevirat ale pro me osobne je to dulezite. Takze jestli na tom nelpis tak cestinu pres mody klidne instaluj. 🙂

• Headcleaner

Díky za vysvětlení, tohle snad přežiju 😀

12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

»
25. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Storm Boy

Silné příběhy nejsou doménou jenom knih či filmů, ale stále více se o ně pokoušejí, a dost často i úspěšně, herní vývojáři. Výsledky se různí stejně, jako herní žánry, protože by se dalo říct, že silný příběh jde naroubovat téměř na jakýkoli žánr. Můžeme střílet emzáky a přitom prožívat drama, užívat si malebného světa, který sužují vážné problémy nebo se prohánět po polích a vytvářet si příběhy vlastní.

»
23. 11. 2018 • chaosteorycz7

Recenze: Fallout 76

O tom, jak udělat ze spokojených hráčů smečku štvavých vlků, by některé herní společnosti mohly napsat seminární práci, natočit dokument a vydat pětisvazkovou publikaci. Snaha o rozšíření hráčské základny bohužel vede i k činům, které v konečném důsledku neocení nikdo. Hráči počínaje a propocenými účetními konče. O limitech lidské trpělivosti se v minulosti přesvědčily firmy jako Microsoft, Electronic Arts či Sega. A teď to vypadá, že se u neviditelných mantinelů složí Bethesda.

»