RECENZE: Farming Simulator 19

Autor: p.a.c.o Publikováno: 21.11.2018, 9:02

Publikováno: 21.11.2018, 9:02

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1963 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Herní svět nabízí nespočet zážitků, díky nimž se můžeme vydat, kam se nám zrovna zachce. Je libo stát se akčním hrdinou a zachraňovat svět? Tady máš zbraň a hurá na to. Chceš prozkoumávat daleké vesmíry? Tvoje loď již čeká. Klidně můžeme sáhnout po nějaké činnosti bližší reálnému světu, protože i portfolio simulátorů je dostatečně široké. A jednou z oblíbených kratochvílí je hraní si na úspěšného farmáře, k čemuž jistě velice dobře poslouží nejnovější díl série Farming Simulator.

Letošní ročník Farming Simulatoru 19 sliboval dle promo materiálů a videí celou řadu novinek, což je rozhodně chvályhodné a od pokračování tak nějak očekávatelné. I tato série se má rozhodně kam posouvat a je jenom dobře, že samotní vývojáři jsou si toho dobře vědomi. Mě samotného nejvíce potěšilo oznámení vylepšené technické stránky, která u posledního dílu nebyla špatná, ale vylepšit už potřebovala. Dále tu máme novou techniku, nějakou tu plodinu, zvířátka a další drobnosti.

Ještě, než se pustíme do hratelnosti, chtěl bych se věnovat věci, kterou velice hojně komentuje celá komunita kolem této hry a tou je chybějící lokalizace na té naší konzoli Xbox One. Původně měla vyjít, ovšem vyšší moc vydavatele rozhodla, že tomu tak nebude. Pro hráče rozhodnutí k naštvání, které má jistě celou řadu důvodů, proč to nešlo, ale já vývojářům vzkazuji, že o ně nestojím a výsledné hodnocení zákonitě musí odrazit i toto rozhodnutí. Jistou nápravou v této situaci by mohlo být doplnění češtiny formou modifikace, které Farming Simulator 19 podporuje. Díky nim se tak můžeme těšit na spoustu vylepšení a nového obsahu, který komunita jistě přinese.

Kdo náhodou nehrál nějaký předchozí díl, jistě využije pěkně zpracovaný tutoriál. Rodilí zemědělci se mohou vydat rovnou na pole, protože novinek v ovládání jsem mnoho nezaznamenal a pokud ano, byly spíše drobnějšího charakteru. V rámci kariéry je možné zvolit jeden ze tří začátku. První z nich nám dá farmu, nějaké stroje a kapitál do začátku. Druhý nabídne dostatek peněz na zakoupení všeho potřebného, včetně pozemku pro začátek stavby farmy, takže si všechno může každý postavit a umístit dle svého. Poslední možnost se moc neliší od té druhé, jenom peněz není tolik a výkupní ceny nám k okamžitému bohatství také moc nepomohou. Zvolte tedy moudře, jak moc se chcete při práci zapotit. Bohužel, mapy jsou zde k dispozici pouze dvě, takže v tomto směru žádná dlouhá rozhodování nehrozí.

A že nás na polích a loukách čeká práce nespočet asi netřeba dodávat. Od posledně se toho pravda mnoho nezměnilo, kdy došlo spíše k rozšíření možností. Novou plodinou je tu bavlna, což znamená nové stroje k práci a její sklizni. Zvířátka nesmí chybět, ovšem starání se o ně nabízí větší hloubku, kdy bude o něco těžší uspokojit jejich potřeby, aby byla spokojená a pěkně rostla. Novinkou zde jsou koně. Na něm můžete jezdit, takže si připadáte víc jako kovboj, nebo se koním přímo věnovat v rámci jejich chovu.

Obecně se ty hlavní změny nesou spíše v duchu prohlubování možností již zavedeného, a to platí i v případě mých oblíbených kontraktů. Jedná se o úkoly pro ostatní farmáře, jejichž plněním se dá přijít k pěkné sumě peněž. Ovšem nebude to zadarmo, protože za hodně peněž bude třeba předvést i spoustu dovedností. Oproti poslednímu dílu totiž nestačí pouze dorazit na pole a tam sklidit nebo zorat. Úkoly jsou nově o dost komplexnější, kdy sklizenou úrodu musíte i nějak dovést a také dopravit k poli stroje. V tomto bodě se můžete spolehnout buď na svou techniku anebo si za nepatrný poplatek vše potřebné pronajmout. Některé úkoly jsou již tak komplikované, že došlo na kombinaci mojí a půjčené techniky, abych to všechno v nějakém rozumném čase zvládl (i když zde žádný časový limit není stanoven). Není problém u kontraktu (jednoho) strávit klidně i dvě hodiny. Já osobně je mám velice rád a možná i raději než péči o vlastní farmu. Z počátku se také jedná a velice příjemný zdroj příjmů. Potěší možnost kontrakt bez penalizace zrušit a také ho již nemusíte hrát v kuse, protože se konečně dá hra ukládat i v průběhu jeho plnění.

Peníze se budou určitě hodit, protože co se vybavení týče, čeká na nás přes 300 druhů techniky od těch nejzvučnějších jmen v zemědělském průmyslu. Traktory, kombajny (i jejich speciální verze), nakladače, ještěrky, pluhy, sečky, kultivátory a mnoho dalšího čeká v obchodě, až si pro to se svou naditou peněženkou přijedeme. Po všech těch letech, kdy Farming Simulator vychází se konečně posadíme do strojů se znakem John Deere, která jsou něco jako symbol kvalitních a výkonných zemědělských strojů. České zastoupení obstarává jeden kus traktor-kamionu od Tatry, Zetor bohužel chybí. Nikde však není psáno, že by nemohl být součástí nějakého budoucího DLC.

Vzhůru na samotná pole, chtělo by se říci. Většinu času se pohybujeme po našich polnostech a staráme se o to, aby všechno hezky rostlo případně bylo řádně sklizeno. Pohyb po polích je povědomý jako posledně, ale přesto se i v jízdním modelu dá najít celá řada vylepšení a nutno říct, že díky nim je herní zážitek o dost uvěřitelnější. Každé pole už není jenom pouhá placka, ale změť nerovností. Opravdu jsem si tak o něco více připadal, že jedu po poli s traktorem nebo jinou technikou, a ne jenom po otexturované placce. Traktory také zanechávají na poli nebo silnici více stop, ovšem nějaké větší deformace terénu se zatím nekonají. A to by přitom stačilo klidně i něco menšího, nemusí z toho vývojáři hned dělat Spinters, což by sem snad ani nepasovalo.

Mimo pole je změna vidět i na samotných stojích. Tedy pokud pomineme ta osobní pohybovadla, jež jsou stále stejně divná. U traktorů a kombajnů je naštěstí situace úplně jiná a dá se říct, že je na nich cítit každé kilo, které do nich, na ně nebo k nim připojíte. To se vám pak do kopce jede o dost hůře a podstatně veseleji z kopečka. Jenom nezapomeňte důkladně brzdit, protože nějaká ta tuna na vleku za vámi dokáže dělat divy. Je radost si s tímhle vším hrát a také zkoušet, co všechno můj milovaný traktor ještě uveze a kde se bude poroučet z kopce, aby následně zamířil do opravny, kde se pokusí zachránit, co se dát.

Bohužel, Farming Simulator 19 má pár vad na kráse svého grafického zpracování. Vývojáři se před vydáním chlubili vylepšeným grafickým podáním, což se jim povedlo tak na půl. Přidali spoustu drobných detailů, jako je hustší tráva nebo lepší modely všech strojů. Bohužel na původním Xbox One je hodně krátký dohled, v němž jsou textury načtené a na nějaké ostré pohledy do dálky plné detailů úplně zapomeňte. Trochu lepší je situace na Xbox One X, ale ani zde nedosahuje kvalit, v jaké jsem po oznámení doufal. Pak jsou tady ještě drobné divnosti než nedostatky, jako třeba dočítání animací při sečení nebo občas vypadávající obraz kamery. Naštěstí jsou to spíše detaily, která ve výsledku nijak nenarušují samotnou hratelnost.

Kde farmaření boduje je multiplayer. Na vaší farmě se díky tomu může sejít šest sedláků a ti, když se pustí kooperativně do práce, půjde jim snadno do ruky. Kooperace je také ideální volbou pro získávání peněz v kontraktech, protože ve více lidech snadněji zvládnete těžší zakázky. Matchmaking funguje velice dobře, nikde následně nic nelaguje a jediné čekání je na pořadu dne v případě, kdy se hostitelský hráč vydá prozkoumávat menu.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Farming Simulator 19 je opět velice dobře zpracovanou hrou se zemědělskou tématikou. Nabízí hromadu obsahu, ještě více strojů, a tak u ní jistě prožijete spoustu hodin zábavy. Do výsledného hodnocená pak negativně promlouvá stále o něco slabší grafické zpracování, zejména co se dohledu týče, a vydavateli nemohu odpustit, že Xbox One vynechal z lokalizačního plánu.
  • Ladislav Horovský

    za tu facku xbox hráčům tuhle hru nepodpořím ani na plejáku!!

    • KoubecX

      Bohužel se obávám, že to nebylo naposled 😞

  • StriderCZ

    Bez češtiny ani náhodou…

  • ZdBu74

    Těšil jsem se, ale pokrok mi nepřijde takový, abych hru koupil a ta chybějící čeština taky mou chuť koupit hru nepodpoří. Pro to neexistuje jediná výmluva.

  • Jiří Koubík

    K cemu je cestina pres mody kdyz clovek prijde o archivementy?

    • Headcleaner

      Zeptám se asi hloupě, ale k čemu jsou dobré achievementy? O co přijdu, když bych chtěl tímto způsobem řešit tu češtinu? Díky.

      • Jiří Koubík

        Jejich vyuziti je ze muzes pak machrovat pred ostatnimi 😀 Ale kdyz odemknes nejaky treba ktery ma jen procento hracu tak to udela radost. Vlastne kazdej odemcenej udela radost. Je to takova psychicka odmena. Hru si uzijes i kdyz se ti nebudou otevirat ale pro me osobne je to dulezite. Takze jestli na tom nelpis tak cestinu pres mody klidne instaluj. 🙂

        • Headcleaner

          Díky za vysvětlení, tohle snad přežiju 😀

          • Papls

            chci se zeptat jak tam pridam tu cestinu, kdyz koukam do modu tak tam neni

  • Papls

    chci se zeptat jak tam pridam tu cestinu, kdyz koukam do modu tak tam neni

02. 06. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Those Who Remain

Kombinovat nesourodé látky se nedoporučuje jak v chemii, tak u baru nočního klubu. A podobný nepsaný zákaz by měl platit i pro vývojáře, kteří ačkoliv mají ambice, nemají zkušenosti. A pokud ano, tak maximálně s mícháním stavebního materiálu. Vzít vizuální příslušnost Mlhy od Johna Carpentera a vsadit do ní svět Alana Wakea, může v milovnících hororů vzbudit jemné lechtání v podbříšku. Jen se později nesmí přesunout do žaludku a vyvolat dávení.

»
27. 05. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: Minecraft Dungeons

Prozkoumávat, vylepšovat a získávat lepší vybavení. Tak nějak bych ve zkratce shrnul hlavní náplň většiny RPG her. Upřímně se musím přiznat, že to není můj obvyklý šálek kávy, protože jsem přece nejlepší, a to skvělé vybavení chci hned od začátku. Najdou se však hry tohoto žánru, které dokáží jednou za čas oslovit i takové neznabohy jako jsem já. Ba co víc, některé z nich mají dokonce ambice oslovit celé rodiny.

»
26. 05. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: Maneater

Žraloci to mají těžké. Nejsou roztomilí, neskáčou radostně podél výletních lodí a neplatí za inteligentní savce. Příroda je zařadila do škatulky „těch zlých“, moderní popkultura toho využívá v brakových hororech a média detailně líčí každé napadení člověka. Třebaže jich je pár za rok. Ale je to pohodlnější, než poukazovat na přehnaný rybolov a vybíjení žraločí populace. Tak proč se zase jednou nepostavit na druhou stranu a nezredukovat záznamy evidence obyvatel?  

»
24. 05. 2020 • p.a.c.o6

RECENZE: Mafia II: Definitive Edition

Herní šoubyznys je třeba oproti filmům ještě mladé odvětví, které má velké věci jistě stále před sebou. O to víc mě zaráží trend posledních let, kdy mají nejrůznější vydavatelé tendence vytahovat staré klasiky a přinášet je hráčům na aktuálních platformách. Těžko říct, jestli je k tomu vede jistota výdělku nebo relativní lehkost co se práce týče, nicméně tento „Obchod s nostalgií“ asi relativně sype. A bohužel se nevyhnul i značce, na kterou...

»
13. 05. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Ion Fury

Respekt před všemi značkami, které přežily milénium, přizpůsobily se moderním prvkům, a přesto někde uvnitř zůstaly stejné. A klobouček těm tvůrcům, jejichž um k tomu dopomohl. Co ale přát zastydlým puberťákům, jejichž sláva přišla a skončila enginem Build? Upřímnou soustrast? Příjemný důchod? Vše nejlepší k brzké dospělosti? Možná jen hodně štěstí, protože zapáleností, tvrdohlavostí a oddaností bojují s větrnými mlýny, které je stejně jednou odvanou. Ale zatím jsou tady.

»
12. 05. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Super Mega Baseball 3

Je příjemné vidět, že značka, které jste na začátku z jakéhokoli důvodu moc nevěřili, pěkně roste a na trhu se jí daří. Dokonce se těšíte na její další díl, samozřejmě pokud vám ho vývojáři necpou co půl roku. Ideální je dodržet mezi díly časový odstup, aby si hráči mohli každý díl náležitě užít a vy, jako vývojáři jste měli dostatek času zapracovat na pokračování. U sportovních her toto platí dvojnásob, i...

»
09. 05. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Deliver Us The Moon

Téměř každá záchrana lidstva, která probíhá ve vesmíru, sází na jednoho člověka. Ať už jde o vetřelce, tajemný monolit, letící asteroid nebo příšeru chapadlovitého tvaru. Pouze ten jeden, vyvolený a výjimečný může zvrátit katastrofu biblických rozměrů. A právě to je na komorních sci-fi to nejdůležitější. Pocit, že nezbyl nikdo jiný, kdo by napravil naše chyby. Nikdo, kdo by včas stisknul tlačítko nebo udělal sebevražedný krok. Podobně jako v tíživé adventuře od...

»
05. 05. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Obduction

Někde hluboko v nitru musí být vývojáři zarputilými rybáři. Nebo si jednou z dlouhé chvíle zašli k jezírku, a tam lapili zlatou rybku. A jelikož na začátku 90. let ještě vládly ideály, poprosili pouze o to, aby měl jejich budoucí projekt úspěch. Rybka přání splnila a v dobrém rozmaru mu protáhla expiraci víc, než se sluší. A tak se skoro dvacet let odkazovalo na populární Myst. Ale když máte jednou talent, nepotřebujete rybařit.

»