
Recenze: Hunting Simulator 2
Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na rozcestí také.

Když je hra špatná od menu po titulky, vlastně jí ten neúspěch i přejete. Protože konfrontovat váš herní vkus s nedokončeným šmejdem může jen blázen. Situace je ale zcela jiná, pokud vás hraní nebaví, a přesto vidíte dobře fungující postupy. To se týká především chování zvířat. Mají rozdílné návyky podle denní doby. Na druhou stranu respektují své trasy a teritoria. Jakmile dojde ke zranění zvířete, návyky se poruší a cíl klidně zaběhne i k predátorovi, jen aby se zachránil. Zároveň výstřel vyplaší vše v okolí, tudíž můžete příští minuty chytat leda tak lelky. Neméně ambiciózní je i stopování. Pes může kdykoliv ztratit pach nebo se zamotat do shluku stop. Až si někdy říkám, že ta krvácející bestie přešlapovala na místě schválně.
Navzdory vší sterilitě je na titulu něco, kvůli čemu si ho pustíte opakovaně. Na půl hodiny, na hodinu, ale pustíte. Těžko říct, co to vlastně je. Jestli ego dychtící po nové hlavě na zeď nebo chuť po klidu, kterou chození nabízí. Ozvučení není dokonalé, ale atmosféra liduprázdné divočiny funguje skvěle. Se sluchátky a z pohledu první osoby může venku řádit amazonský liják a já si štráduji podél řeky se sluníčkem v zádech. Na druhém břehu právě sedá hejno kachen, na hřebenu hory vykukuje muflon a za zády slyším řvaní medvěda. Tohle běžně nezažijete.
Verdikt
Až se někdy ráno probudíte a řeknete si, že by to zrovna dneska šlo, vydejte se na lov bez rizika. Hunting Simulator 2 vás vybaví bohatým arzenálem, kopou příslušenství a aktivní blecholapkou. A až se nabažíte umělé krásy přírody a zažijete běh z Ameriky do Evropy se zdechlinou v batohu, vrátíte se rádi do reality. Ono by to skutečně šlo, ale hratelnost podává lovení tak sterilním a suchým způsobem, že raději půjdete zabíjet hmyz plácačkou na mouchy. Hezky zpracované mapy a chovaní zvířat nezachrání nudnou herní náplň, které chybí viditelný cíl či progres. Do jisté míry by pomohla kooperace, ale multiplayer ve hře absentuje úplně. Titul tak může být dobrým simulátorem, ale hrou?
RECENZE: Mortal Kombat 1
Značka Mortal Kombat je tu s námi už přes třicet let a za tuto dobu jsme se dočkali celkem 26 titulů, které vycházely na všechny důležité systémy. Samotný počátek najdeme u klasických arkádových automatů, kam Mortal Kombat dorazil v roce 1992. Rok poté došlo k převedení na domácí konzole a díky tomu se rozjela nesmrtelná série sahající až do dnešní doby. Mortal Kombat nebyl první velkou bojovkou a vývojáři z...

Recenze: Ad Infinitum
Až po návštěvě specializovaného odborníka zjistíte, že noční můry, ve kterých vás pronásleduje obří propiska a deformovaná písmena se snaží ukončit vaše bytí, je pouze výsledkem špatného vstupu na základní školu. Usazení vedle Tondy Vomáčky přineslo nekontrolovatelnou ztrátu učebních pomůcek, a to zejména písmenek, která končila všude možně, jen ne v pevných deskách z domova. Takže nikoliv, nejste blázni, jen jste toho parchanta měli majznout přezůvkou po tlamě a teď by se...

RECENZE: The Crew Motorfest
Arkádové závodění má minimálně na platformě Xbox jasného krále, kterým je Forza Horizon. Její zatím poslední 5 díl už sice nebyl tak převratný, jako třeba ten druhý nebo třetí, ale i tak jsou to stále skvělé závody. Konkurence však nespí a nabízí hned dvě další série – Test Drive a The Crew. Zajímavé na tom je, že například Test Drive Unlimited 2 dělalo studio Eden Games, jehož tři původní zakladatelé...

RECENZE: Starfield
Letošní rok už přinesl hráčům spoustu zajímavých titulů, ale největší očekávání patřilo bezesporu novému RPG od společnosti Bethesda Game Studios, pod názvem Starfield. Od prvního představení na veletrhu E3 uběhlo dlouhých pět let a my se konečně můžeme ponořit do prozkoumávání tajuplného vesmíru. Bethesda patří v tomto žánru mezi má nejoblíbenější herní studia a doposud jsem nevynechal jediný jejich titul. Proto není velkým překvapením, že jsem Starfield bedlivě sledoval a...

Recenze: Trine 5: A Clockwork Conspiracy
Když se potkají kouzelník, rytíř a zlodějka, je zaděláno na pořádný mejdan. Magie teče proudem, odvaha poklonkuje nasbíraným úspěchům a jedna kapsa si nemůže být jista, zda zůstane na konci večera plná. Vlastně by z toho byl počátek fajn RPG záležitosti, kde může jeden z úkolů skončit mezidruhovým dobrodružstvím plným citů. Jenže tohle je Trine, což znamená, že hranice mezi dobrem a zlem nemá příliš pevné základy a že setkání hrdinů rozhodně...

RECENZE: Moving Out 2
Kooperativní hry jsou super. Sednete si na gauč vedle sebe, otevřete si pivo, víno, limonádu, zkrátka co máte rádi a pustíte se do hraní. Výběr je v dnešní době opravdu velký, takže není problém spolupracovat nebo si vzájemně škodit. Co se herní náplně týče, můžeme hrát různé adventury – tímto zdravím skvělou vztahovou terapii It Takes Two – nebo postřehovky typu Ovecrcooked.

RECENZE: Stray Gods: The Roleplaying Musical
Hned na úvod se musím k něčemu přiznat: nesnáším muzikály. Ať už jde o divadelní klasiky či moderní pohádky od Disneyho, jakmile se začne zpívat, beru nohy na ramena. Přesto jsem měl během oznámení hry Stray Gods zvláštní pocit, který mě ke hře z nějakého důvodu táhnul, a já měl chuť si ji vyzkoušet. A musím říct, že mě prvotina od Summerfall Studios naprosto okouzlila a změnila můj pohled na...

RECENZE: Under The Waves
Více jak 71% zemského povrchu pokrývá voda a většinu z toho tvoří moře nebo oceány. Zajímavé na tom je, že jich máme prozkoumáno jenom opravdu málo. Celá řada z nich je totiž tak hluboká, že máme problém se tam kvůli tlaku a dalším vlivům pořádně dostat. Díky tomu si můžeme jenom představovat, co všechno se ukrývá pod hladinou, a to je skvělý materiál na nejrůznější tvorbu, hry nevyjímaje.