Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 21.12.2021, 11:04

Publikováno: 21.12.2021, 11:04

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3185 článků

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ Nordic rozhodlo pro oprášení značky.

Ta má sama o sobě dostatečně zvučné jméno, což bylo připomenuto v loňské recenzi. Stejně tak skutečnost, že obrovské THQ Nordic je něco jako sběratel, jehož portfolio licencí často sahá až do dob, kdy se Michael Jackson ještě chytal za rozkrok. Re-Reckoning je pravda trochu mladší, a tak ani změny v konceptu nemusely být příliš zásadní. Stačilo trochu upravit levelování, dotáhnou drobné nedokonalosti původního týmu a přizpůsobit grafiku dnešním trendům. Vše se sice nepřiblížilo dokonalosti, ale to nemění fakt, že jde o nadstandardní hrdinskou pouť, která si libuje v soubojích a silném příběhu. Otázkou tak zůstává, zda to samé nabízí i obsahový apendix, k němuž vede cesta po dokončení základní hry.

Ta skončila, jak skončila. Ti dobří mohli zapít zápis v kronice a ti špatní šrámy, z nichž se jen těžko vzpamatují. Vše se zalévá ranním sluncem, na obzoru se pase jednorožec a po duze klouže leprikón s měchem zlaťáků. Tak přesně tohle se nestalo. Amalur má v hledáčku nový padouch a rozhodně nejde o troškaře. Sám sebe jmenuje reinkarnací boha Chaosu a v ledové zemi Mithros spřádá plány, jak si získat nové ovečky, půdu, majetek a všechny ty drobnosti kolem. Na vás je, vyrazit prostřednictvím portálů do nového světa a překazit plány. Jakkoliv. Sami nebo s pomocí druhých.

Pro tyto potřeby se zvýšila horní úroveň postavy o deset bodů. Zůstává tak motivace bloumat okolím, hledat nové vybavení a hýčkat lehce rozšířený strom dovedností. Zisk speciální zbroje je dokonce klíčovým prvkem druhé půlky nové kampaně. Chtěl bych však říct, bohužel. Nastavovaná herní doba vedlejšími úkoly je něco, s čím se v žánru počítá. Nicméně tady je uměle prodlužována hlavní linka, a to v době, kdy jdou vaše rukávy nahoru s vědomím, že ústřední zlo potřebuje přerovnat páteř. Místo poukazu na wellness balíte uzlík a štrádujete křížem mapou hledat vybavení. Dungeony přitom nejsou ničím jedinečné nebo zvláštní. Ti samí nepřátelé. Totožné schéma boje. Pakliže titul hrajete kvůli soubojům a nevadí vám zas a znova koukat na stejné lokace, není důvod si stěžovat. Ale jde-li vám o příběh, pak je nasnadě kniha stížností a řádně namočený brk na psaní.

A vlastně nic víc od Fatesworn nečekejte. Studio Kaiko dává fanouškům série možnost ještě chvíli setrvat v alternativní realitě, kde je síla argumentů odvozena od zručnosti kovářských mistrů a kde diplomacie nestačila vyrůst z plen. Herně jde stále o výtečnou akční hru. Intuitivní souboje, obrovské množství vybavení a protivníci, jejichž dovednost je vždy o chlup za tou vaší. Také jde ale o ten remaster, u něhož narazíte na neviditelné překážky v cestě, na lehce chaotický inventář a na nevyváženou vizuální stránku, která občas nemile připomene, že engine nepatří mezi nejnovější. A to se týká i nového obsahu, u něhož dobře vypadají důležité předměty a postavy, kterým sekundují omšelé textury v dáli. V době psaní recenze bych rozšíření doporučil jako balík s původní hrou v edici FATE. Je za polovinu, tedy za 704 Kč, což je s ohledem na množství obsahu za lidovku.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Ani před svátky nebude klid od bláznů, pro něž je touha po moci hybnou silou k rozpoutání válečného konfliktu. Chaos potřebuje lekci z pořádku a vy potřebujete učební pomůcky, jejichž místo nálezu znají jen vyvolení. Tak neotálejte a brzy vyrazte, ať se Amalur nedočká nechtěné návštěvy. Fatesworn je věrný označení rozšíření a přináší zhruba pětihodinový přídavek nových soubojů, prostředí a příběhu. Ne vše se vyrovná základní hře, což se týká hlavně nového děje, ale pakliže chcete v oblíbeném univerzu ještě pár hodin vybíjet nepřátele, máte skvělou příležitost.
16. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Way of the Hunter

Dnešní hráči mají k dispozici nepřeberné množství titulů a žánrů. Trh by se mohl zdát přeplněný, bez sebemenšího prostoru pro nové vývojáře. To ovšem neplatí pro všechny. V případě loveckých simulátorů jsme do této doby byli odkázáni pouze na theHunter: Call of the Wild, jenž si po několik let udržoval téměř bezkonkurenční prvenství. To se ale v následujících měsících může rychle změnit, protože se objevilo nové slovenské vývojářské studio pod...

»
12. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Endling: Extinction is Forever

Naše planeta je jedinečné místo, plné krásných míst, rostlin, nerostů a živočichů. Lidé byli a do jisté míry pořád jsou velmi sebestřední a proto se k těmto darům nechovali s patřičnou úctou a opatrností. Naštěstí jsme s postupem času prozřeli a začali dělat spoustu věcí jinak. Ochraňujeme ohrožená zvířata, obnovujeme zdejší lesy, čistíme okolní prostředí od našich odpadků atd. Představte si nyní ale realitu, ve které by byli lidé neustále...

»
09. 08. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Two Point Campus

Klasické tycoony jsou součástí herních žánrů již pěknou řádku let a byť už nejsou tak rozšířené, jako tomu bylo dříve, stále sem tam vyjde nějaký nový kousek. Před čtyřmi lety jsme se dočkali znovuzrození legendy tohoto žánru z nemocničního prostředí, kde nejsou tak úplně běžní pacienti. Two Point Game tehdy nabídli svou verzi Theme Hospital prezentovanou hrou Two Point Hospital. Při jejím hraní jsem se rozpomněl na staré dobré časy a...

»
26. 07. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Outriders Worldslayer

Při hraní her si velice často vzpomenu na první Mizery a hlášku „Everybody wants to by like Mike“. U Outriders a jim podobným především ve spojitosti s live service konceptem, kdy je komunita udržována u hry pomocí pravidelných událostí, nových aktualizací a dodatečného obsahu. A zde by se přeneseně dalo říct, že každý by chtěl být jako Destiny nebo The Division, ale jen vyvoleným se to podaří. A dnes už bezpečně...

»
19. 07. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: As Dusk Falls

Jestli něco adventurním nadšencům na Xboxu schází, pak jsou to hry od Davida Cage a jeho studia Quantic Dream. Ačkoli si jeho oceňovaná adventura Fahrenheit našla cestu na první Xbox, na ostatní tituly jako Heavy Rain či Detroit: Become Human si mohou majitelé konzole z Redmondu nechat zajít chuť. Částečnou náplastí jsou hry od studií Supermassive Games (série Dark Pictures Anthology) a Don’t Nod (Life is Strange), avšak kreativní vizi...

»
13. 07. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: A Memoir Blue

Hry nemusí být jen o kosení celého zástupu nepřátel, snahy o dosažení co nejlepšího času na závodním okruhu nebo stvoření nepřemožitelného reka, který spasí celý jeden virtuální svět. Především indie vývojáři se nebojí s relativně mladým médiem experimentovat a přinášet neobvyklé zážitky, jež vás i po závěrečných titulcích nenechají v dobrém slova smyslu vydechnout.

»
11. 07. 2022 • Lukáš Urban0

RECENZE: Fobia – St. Dinfna Hotel

Jsou různí lidé a různé fóbie. Někdo se bojí, že uvízne ve výtahu, jiného chytá panika při pohledu na osminohá neštěstí s pavučinou u zádi a další nejde spát, aniž by nerozsvítil i v kumbálu. Ve své podstatě, každý se něčeho bojí. Každý má skrytou achillovu patu a každý je občas vystaven nepříjemnému vnějšímu vlivu, po němž se o něj pokouší studený pot. Já se s přibývajícími zářezy na herní pažbě začínám bát,...

»
11. 07. 2022 • Michael Chrobok0

Trochu jiná RECENZE: Dreamfall Chapters

Při brouzdání po archivu Xboxwebu mě poměrně překvapilo, že v něm chybí recenze na Dreamfall Chapters. Třetí hra adventurní série navazuje na ikonické hry The Longest Journey a Dreamfall: The Longest Journey, které jsou zcela po právu zapsány zlatým písmem do herní historie. Recenzovat přibližně pět let starý počin (záleží, zda počítáte vydání první epizody, nebo „final cut“ verze) od norského studia Red Threat Games a jejího ředitele Ragnara Tørnquista...

»