RECENZE: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.4.2022, 9:05

Publikováno: 17.4.2022, 9:05

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3191 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Čím jsem starší, tím víc zjišťuji, že mě zase táhnou stavebnice od dánského LEGA. A nepřipadám si ani moc divně, jelikož lidé v mém okolí jsou na tom stejně. Ne všichni na to máme tolik času, jako dříve, ale rozhodně nám nechybí chuť si něco postavit. Druhou věcí je, že naše peněženky jsou také docela naplněny, a tak i samotnému LEGU došlo, že je třeba toho využít. Takový boom stavebnic pro dospělé nikdo určitě nečekal, ale aspoň je z čeho vybírat.

Co se herního světa týče, tady naopak nabídka notně řídne a ten hlavní boom, kdy měl svou LEGO hru snad každý hrdina nebo jejich skupiny, jsou pryč. Je tu však jedna značka, která by na minulé úspěchy chtěla navázat a ukázat, že LEGO hry mají stále co nabídnout. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga je opravdu velice ambiciózním projektem, takže se pojďme v rámci recenze podívat na to, zda i tento produkt se značkou LEGO dokáže vytáhnout nějakou hotovost z našich karet nebo peněženek.

Když jsem nakousl ty ambice, pojďme se podívat na několik čísel se hrou souvisejících. Na naší cestě si užijeme všech devět filmových zpracování. Začít můžeme relativně kde chceme, ale drobné omezení zde přeci jenom je. Jako startovní bod slouží vždy první díl dané trilogie. Kdo rád hraje za různorodé postavy, ani v tomto směru nebude zklamaný, jelikož připraveno je přes 300 hratelných figurek, kdy další čekají coby DLC. To všechno doplňuje 23 planet a 45 úrovní.

Ptáte se, za jak dlouho se tohle všechno dá pokořit? Nějakých dvacet hodin by mělo stačit na projetí hlavní dějové linky, ovšem jak všichni velice dobře víme, tahle hra počítá hned s několika průchody. Během nich budeme opět sbírat nekonečné množství herních penízků, které následně utratíme za nové postavičky s novými schopnostmi, co by nás opět měly dostat o něco dál. Stejně tak se skládají dohromady kity nebo je třeba v každé úrovni sesbírat co nejvíce penízků. Na první pohled se nám tvůrci snažili namluvit, že nové Star Wars přinesou do značky revoluci, ale po dohrání musím říct, že jsem si přidal, jako bych hrál pořád tu samou hru.

Musí se uznat, že se trochu snažili, ale výsledky jsou dle mého poměrně rozporuplné. Tím spíš, když si na porovnání vezmu původní Lego Star Wars hru. Ano, vývojáři vstoupili do té samé řeky, ovšem nemyslím si, že to byla dobrá volba. Všemu, čemu jsme se měli smát, jsme se už smáli a všechny zásadní filmové okamžiky jsme si již prošli a spoustu z nich si dříve užili podstatně víc, než je tomu v novém zpracování. Přišlo mi, že mise jsou v novém díle hodně zjednodušené, což vzhledem ke zmíněné herní době a rozsáhlosti hry nemohlo skončit jinak.

A to je ještě herní doba dost natahovaná neustálým běháním po zbytečných herních hubech. To jsou takové rozsáhlé lokace na každé planetě, kde můžeme běhat, sbírat penízky nebo kostičky a další věci. Nenašel jsem jediný důvod, proč bych to měl dělat. Na první pohled jsou města nebo močály docela pěkné, ale je v nich tak málo života, že i okolí Černobylu působí jako centrum New Yorku. Jak se říká, méně je někdy více a se zbytečnou otevřeností jsem měl problém i v předešlých LEGO hrách. Tady to je pomyslná špička ledovce, kvůli níž byly přesuny mezi misemi nutným zlem a dost úspěšným otupovačem herního tempa.

Říkal jsem, že jednotlivé mise nejsou moc dlouhé, což je pravda – tedy až na výjimky. Těmi jsou souboje s bossy, které jsou zbytečně dlouhé. Navíc přinášejí hrozně málo nápadů nebo puzzlů, které je třeba překonat. Všechno se omezilo na běh (nebo let) za padouchem a QTE sekvence, což je ten nejvíc neoriginální způsob, jak něco takového dělat. Celkově došlo k velkému zjednodušení herních mechanik, byť tu máme na první pohled důležitou mapu nebo vylepšování dovedností. Ale zajímalo by mě, kde je stavění z kostiček, které mě vždycky bavilo a také puzzly, které občas dokázaly trochu potrápit? Luke jich přináší jenom pár a jejich triviálnost je až do nebe volající.

Stejně bych se chtěl zmínit o dalším prvku, který dříve všechno převyšoval, ale v novém díle je jenom slabým odvarem. LEGO humor, parodie a komičnost byly klíčovými parametry všech her se značkou LEGO na obalu a samozřejmě ani tady nechybí. Jenom už to není taková legrace, jako dřív a za celou dobu hraní jsem nenašel moment, který by mi na tváři vyloudil něco jiného než sarkastický úsměv. Celé kouzlo je prostě pryč a zbyla jenom jakási sranda z povinnosti, která u některých postav zavání trapností.

Tedy našla se jedna věc, co mě mile potěšila a tou je grafické zapracování. Konečně došlo na upgrade letitého enginu a na hru je pěkný pohled. Jsou planety, které jsou stále ošklivé, ale zase se najdou města, jimiž byla radost se kochat. Žádné grafické orgie, ale nečekejte, tím spíš, pokud hodláte hrát ve splitscreenu. V něm je vidět, že ani Xbox Series X by hru neutáhl ve stejné kvalitě, takže jistá degradace obrazu se tu objevuje. A aby těch výtek nebylo málo, přišlo mi, že vývojáři o dost víc používali klasická herní prostředí, do kterých prostě nějak plácli kostičkové objekty. Kde jsou ty časy, kdy z kostiček byly celé lodě, nebo větší části jednotlivých úrovní.

Vstup do nové konzolové generace tak proběhl jenom částečně, protože ani po skoro dvaceti letech od vydání první LEGO hry jsme se nedočkali online kooperace a všechno se tak odehrává na jednom gauči před jednou televizí. A interface raději ani zmiňovat nebudu, protože je prostě stále nepřehledný a obohacený o další blbosti, které člověk ani nepotřebuje.

Z uplynulých řádků tak asi každému došlo, že mé srdce si nové Star Wars v kostičkovaném kabátku nezískaly a ani zdaleka nepřekonaly původní LEGO Star Wars: The Complete Saga z roku 2007. Upřímně nevím, proč jsou všichni recenzenti a spousta hráčů z tohoto počinu tak nadšení, protože tohle je hodně malá evoluce po herní stránce a mlácení již vymlácených klasů po obsahové stránce. Kdo ještě žádné Lego Star Wars nehrál, asi si stříkne blahem do svého Jedi županu, ale za mě tuhle hru neudrží pohromadě ani všechna Yodova síla.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga přináší spoustu obsahu a poměrně velké světy. Ovšem pozor, jaké zkušenosti máte s LEGO hrami. Nováčci v sérii jistě budou nadmíru spokojeni a kostičkované Hvězdné války si pěkně užijí. Kdo hrál předešlé díly, nenajde zde nic, co by ho vystřelilo ze židle a měl by se raději podívat po nějaké jiné hře. A právě za malou míru inovací, zjednodušení mechanismů, již trapný humor nebo překvapení je výsledná známka taková, jaká je.
21. 02. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Skull and Bones

Piráti jsou nedílnou součástí námořní historie a je jedno, zda ti nejznámější z nich doopravdy existovali nebo jsou příběhy o nich jenom dobře vymyšlené povídačky. I tak je na tom něco zajímavého, a nejeden hráč by si chtěl tento život, alespoň virtuálně, vyzkoušet. Jak nám ukázalo Sea of Thieves, je toto téma dost dobře herně zpracovatelné a dostatečně zábavné na stovky hodin. Ač se to nezdá, tak Sea of Thieves jsou...

»
15. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Banishers: Ghosts of New Eden

Romantika má mnoho podob. Na přídi potápějící se lodi, při úplňku mezi upírem a lykantropem nebo se smrtkou místo Valentýna. Antea a Red jsou ukázkový pár, kterému to klape jak v soukromí, tak v práci, A to navzdory faktu, že mají náročné zaměstnání. Toho času v kolonii New Eden, kde se jako smrtící epidemie rozpíná Noční můra dělající z nebohých osadníků duchy. Bohužel při osudovém střetu se jedním z nich stává i Antea, čímž pro...

»
15. 02. 2024 • DandyCZE0

Recenze Truck & Logistics Simulator

Člověk by řekl, že v poslední době máme podobných her docela hodně. Většina se snaží něčím zaujmout a ukázat specifickou část dopravy. Na PC je to snažení vydavatelů velmi obtížné, jelikož tam mají ETS, které sice nabízí „pouze“ přepravu, ale i tak vládne danému segmentu. Na konzolích je situace jiná a tak vždy s velkým zájmem sleduji další pokusy studií přinést kvalitní dopravní simulátor. Dnes se podíváme na Truck & Logistics Simulator...

»
14. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Tomb Raider I-III Remastered

Je až neuvěřitelné, že za dva roky Lara Croft oslaví teprve své třicátiny. Série Tomb Raider si odbyla premiéru v roce 1996 a od té doby jsme viděli nespočet různých dobrodružství zasazených do celého světa napříč různými platformami i filmy. Ovšem teprve teď jsme se na Xboxu vůbec poprvé dočkali původní trilogie.

»
12. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Baldur’s Gate 3

Hodnotit hru s dvouměsíčním odstupem nebývá zvyklostí. Každý se snaží přinést svoje dojmy co nejdříve, aby si pohladil ego a přesvědčil hráče o své jediné správné pravdě. Osobně si myslím, že všechno má svůj čas. Navíc zkušenosti posledních let mě naučily, že jsou určité typy projektů, jimž je třeba se věnovat trochu déle. Ať už z důvodu technické kvality nebo herní nabídky. V případě Baldur’s Gate 3 bychom mohli mluvit o obou aspektech,...

»
06. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Suicide Squad: Kill The Justice League

Studio Rocksteady se do paměti nespočtu hráčů zapsalo výtečnou trilogií Batman Arkham, která mezi jednu z nejlepších her podle superhrdiny. Všichni tak napjatě očekávali, co dalšího tento talentovaný tým chystá. Představení Suicide Squad: Kill The Justice League navzdory napojení na oblíbenou sérii nevzbudilo příliš pozitivní ohlasy a nepomohlo ani postupné ukazování záběrů z hraní, kdy pomyslným hřebíčkem do rakve bylo potvrzení, že hra bude stavět na online kooperaci a především bude tzv....

»
29. 01. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: War Hospital

Počátkem ledna vydalo vcelku neznámé studio Brave Lamb, pro které jde o první vydanou hru, titul War Hospital. Pro menší studia mohou být začátky strastiplné a bývá to znát i na jejich tvorbě. Jak si War Hospital vedl?

»
16. 01. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Jagged Alliance 3

Jako fanoušek tahových strategií si v poslední době nemohu stěžovat. Tento styl her sice není nijak masivně oblíben, ale rozhodně stojí za vyzkoušení.

»