RECENZE: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.4.2022, 9:05

Publikováno: 17.4.2022, 9:05

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Čím jsem starší, tím víc zjišťuji, že mě zase táhnou stavebnice od dánského LEGA. A nepřipadám si ani moc divně, jelikož lidé v mém okolí jsou na tom stejně. Ne všichni na to máme tolik času, jako dříve, ale rozhodně nám nechybí chuť si něco postavit. Druhou věcí je, že naše peněženky jsou také docela naplněny, a tak i samotnému LEGU došlo, že je třeba toho využít. Takový boom stavebnic pro dospělé nikdo určitě nečekal, ale aspoň je z čeho vybírat.

Co se herního světa týče, tady naopak nabídka notně řídne a ten hlavní boom, kdy měl svou LEGO hru snad každý hrdina nebo jejich skupiny, jsou pryč. Je tu však jedna značka, která by na minulé úspěchy chtěla navázat a ukázat, že LEGO hry mají stále co nabídnout. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga je opravdu velice ambiciózním projektem, takže se pojďme v rámci recenze podívat na to, zda i tento produkt se značkou LEGO dokáže vytáhnout nějakou hotovost z našich karet nebo peněženek.

Když jsem nakousl ty ambice, pojďme se podívat na několik čísel se hrou souvisejících. Na naší cestě si užijeme všech devět filmových zpracování. Začít můžeme relativně kde chceme, ale drobné omezení zde přeci jenom je. Jako startovní bod slouží vždy první díl dané trilogie. Kdo rád hraje za různorodé postavy, ani v tomto směru nebude zklamaný, jelikož připraveno je přes 300 hratelných figurek, kdy další čekají coby DLC. To všechno doplňuje 23 planet a 45 úrovní.

Ptáte se, za jak dlouho se tohle všechno dá pokořit? Nějakých dvacet hodin by mělo stačit na projetí hlavní dějové linky, ovšem jak všichni velice dobře víme, tahle hra počítá hned s několika průchody. Během nich budeme opět sbírat nekonečné množství herních penízků, které následně utratíme za nové postavičky s novými schopnostmi, co by nás opět měly dostat o něco dál. Stejně tak se skládají dohromady kity nebo je třeba v každé úrovni sesbírat co nejvíce penízků. Na první pohled se nám tvůrci snažili namluvit, že nové Star Wars přinesou do značky revoluci, ale po dohrání musím říct, že jsem si přidal, jako bych hrál pořád tu samou hru.

Musí se uznat, že se trochu snažili, ale výsledky jsou dle mého poměrně rozporuplné. Tím spíš, když si na porovnání vezmu původní Lego Star Wars hru. Ano, vývojáři vstoupili do té samé řeky, ovšem nemyslím si, že to byla dobrá volba. Všemu, čemu jsme se měli smát, jsme se už smáli a všechny zásadní filmové okamžiky jsme si již prošli a spoustu z nich si dříve užili podstatně víc, než je tomu v novém zpracování. Přišlo mi, že mise jsou v novém díle hodně zjednodušené, což vzhledem ke zmíněné herní době a rozsáhlosti hry nemohlo skončit jinak.

A to je ještě herní doba dost natahovaná neustálým běháním po zbytečných herních hubech. To jsou takové rozsáhlé lokace na každé planetě, kde můžeme běhat, sbírat penízky nebo kostičky a další věci. Nenašel jsem jediný důvod, proč bych to měl dělat. Na první pohled jsou města nebo močály docela pěkné, ale je v nich tak málo života, že i okolí Černobylu působí jako centrum New Yorku. Jak se říká, méně je někdy více a se zbytečnou otevřeností jsem měl problém i v předešlých LEGO hrách. Tady to je pomyslná špička ledovce, kvůli níž byly přesuny mezi misemi nutným zlem a dost úspěšným otupovačem herního tempa.

Říkal jsem, že jednotlivé mise nejsou moc dlouhé, což je pravda – tedy až na výjimky. Těmi jsou souboje s bossy, které jsou zbytečně dlouhé. Navíc přinášejí hrozně málo nápadů nebo puzzlů, které je třeba překonat. Všechno se omezilo na běh (nebo let) za padouchem a QTE sekvence, což je ten nejvíc neoriginální způsob, jak něco takového dělat. Celkově došlo k velkému zjednodušení herních mechanik, byť tu máme na první pohled důležitou mapu nebo vylepšování dovedností. Ale zajímalo by mě, kde je stavění z kostiček, které mě vždycky bavilo a také puzzly, které občas dokázaly trochu potrápit? Luke jich přináší jenom pár a jejich triviálnost je až do nebe volající.

Stejně bych se chtěl zmínit o dalším prvku, který dříve všechno převyšoval, ale v novém díle je jenom slabým odvarem. LEGO humor, parodie a komičnost byly klíčovými parametry všech her se značkou LEGO na obalu a samozřejmě ani tady nechybí. Jenom už to není taková legrace, jako dřív a za celou dobu hraní jsem nenašel moment, který by mi na tváři vyloudil něco jiného než sarkastický úsměv. Celé kouzlo je prostě pryč a zbyla jenom jakási sranda z povinnosti, která u některých postav zavání trapností.

Tedy našla se jedna věc, co mě mile potěšila a tou je grafické zapracování. Konečně došlo na upgrade letitého enginu a na hru je pěkný pohled. Jsou planety, které jsou stále ošklivé, ale zase se najdou města, jimiž byla radost se kochat. Žádné grafické orgie, ale nečekejte, tím spíš, pokud hodláte hrát ve splitscreenu. V něm je vidět, že ani Xbox Series X by hru neutáhl ve stejné kvalitě, takže jistá degradace obrazu se tu objevuje. A aby těch výtek nebylo málo, přišlo mi, že vývojáři o dost víc používali klasická herní prostředí, do kterých prostě nějak plácli kostičkové objekty. Kde jsou ty časy, kdy z kostiček byly celé lodě, nebo větší části jednotlivých úrovní.

Vstup do nové konzolové generace tak proběhl jenom částečně, protože ani po skoro dvaceti letech od vydání první LEGO hry jsme se nedočkali online kooperace a všechno se tak odehrává na jednom gauči před jednou televizí. A interface raději ani zmiňovat nebudu, protože je prostě stále nepřehledný a obohacený o další blbosti, které člověk ani nepotřebuje.

Z uplynulých řádků tak asi každému došlo, že mé srdce si nové Star Wars v kostičkovaném kabátku nezískaly a ani zdaleka nepřekonaly původní LEGO Star Wars: The Complete Saga z roku 2007. Upřímně nevím, proč jsou všichni recenzenti a spousta hráčů z tohoto počinu tak nadšení, protože tohle je hodně malá evoluce po herní stránce a mlácení již vymlácených klasů po obsahové stránce. Kdo ještě žádné Lego Star Wars nehrál, asi si stříkne blahem do svého Jedi županu, ale za mě tuhle hru neudrží pohromadě ani všechna Yodova síla.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga přináší spoustu obsahu a poměrně velké světy. Ovšem pozor, jaké zkušenosti máte s LEGO hrami. Nováčci v sérii jistě budou nadmíru spokojeni a kostičkované Hvězdné války si pěkně užijí. Kdo hrál předešlé díly, nenajde zde nic, co by ho vystřelilo ze židle a měl by se raději podívat po nějaké jiné hře. A právě za malou míru inovací, zjednodušení mechanismů, již trapný humor nebo překvapení je výsledná známka taková, jaká je.
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»