Autor: lindros88cze Publikováno: 29.6.2019, 9:20

Publikováno: 29.6.2019, 9:20

Je autorem 115 článků

Závodní hra Monster Jam: Steel Titans přichází od autorů série MX vs ATV. To samo o sobě naznačuje, co od oblud na velkých kolech čekat. Vlastně i to označení „závodní“ je trochu nadnesené, protože místa, kde o umístění rozhoduje souboj s ostatními vozidly, jsou v jasné menšině. Víc než závodění se řeší kaskadérské kousky, dobře sebrané body, plnění výzev nebo rychlý průjezd terénními nerovnostmi. Primárně jde o show. Kdo někdy viděl skutečný program Monster Jam, dobře ví, že jde o benzínovou exhibici velkých kluků s dětskou duší.

Pod oficiální licence se ukryly jen tři režimy. Základ je vždy volný pohyb. Poměrně bohatá mapa obsahuje hromadu překážek, na kterých můžete trénovat fyziku a ovládání auta. Motivací k blbnutí jsou geometrické body, sloužící k vylepšení jízdních vlastností auta. Z menu se pak dostanete do rychlé hry a do kariéry. Multiplayer je přítomen jen ve formě rozdělené obrazovky, což je trochu škoda. Skuteční rivalové by přinesli adrenalin, jehož se nedostává umělé inteligenci.

Odbuďme si protivníky hned z kraje. Hrou řízení exhibicionisti jsou pomalí, hloupí a pokud neskončíte na střeše, nemají takřka žádnou šanci uspět v přímém souboji. Na rovinkách se zmůžou jen na postrkávání a při checkpointech volí vždy tu nejbezpečnější, nikoliv nejrychlejší cestu. Výzvu představují tak jen při výzvách založených na akrobacii. Tam je ovšem nevidíte. Jejich výkon je reprezentován výsledky, k nimž se musíte dostat.

Kariéra je složena ze šesti částí, přičemž první dvě proletíte za nějakých 40 minut. Soubor různých závodů má nápad a rozmanitost. Přesto se každá část drží určité tematiky, čímž se stává lehce stereotypní. V druhé půlce kariéry se dění přesouvá spíš do arén. V nich lze točit asi pět disciplín, takže hraní postupně působí dojmem, že děláte to samé dokola. Největší zábava jednoznačně přichází v poslední třetině, kde se po vás chce značná zručnost.

Zvládnout jízdu po dvou nebo backflip ještě není na diplom. Zastavit s obrovským monstrem na jedné nápravě nebo po ní dokonce plynule jet, už ano. Ovládání je příjemně arkádové s jasnými projevy fyziky. To znamená, že tušíte, co auto udělá a že není těžké ho k tomu přimět. Jen odhad výsledku bývá rozpačitý, protože akcelerace má příliš agresivní nástup. Díky destrukčnímu modelu tak můžete dojít až ke zničení části auta, kdy nejčastějším defektem je urvané kolo. Nicméně klid. Stačí rychle mačkat příslušné tlačítko a kolo se bleskově opraví.

Grafika je z průměrného až lehce podprůměrného soudku. S ohledem na oficiální licence a přijatelnou cenu, ji nejspíš proklínat nebudete. Jen se občas pozastavíte nad neviditelnými stropy hal, horšími texturami v dálce nebo méně detailními arénami. Existuje sice podpora 4K, ale ruku na volant, existují podstatně hezčí hry.

7

Trochu jako Trials, lehce jako MX vs ATV a hodně jako pojízdný cirkus. Monster Jam: Steel Titans dokáže zabavit jednoduchou hratelností, příjemným ovládáním a zajímavými výzvami. I když vždy jen na chvíli a na relativně skromném pískovišti. Dobře se tak hodí na momenty, kdy si chcete zahrát, ale nemáte čas na něco většího. Body dolů jdou hlavně za umělou inteligenci a za stereotypní skladbu závodů. Disciplín je dost, jen jsou nešťastně poskládané.
  • klidas

nejako chyba zaciatok recenzie 🙂

22. 07. 2019 • chaosteorycz0